Posebna različica, ki je res posebna
Pri češki znamki Škoda so se zelo razveselili nedavne osvojitve že drugega, zaporednega naslova svetovnega prvaka v drugi ligi svetovnega reli prvenstva (WRC 2), ki so ga osvojili ob pomoči kompaktnega hišnega reli dirkalnika iz razreda R5. Sedaj bodo to veselje delili tudi s kupci, in to na poseben način, ki je v današnjih časih prej izjema kot pravilo.
V dobrih starih časih so bili kupci novih avtomobilov, ki so bili okrašeni z oznakama kot sta sport in rallye, velikokrat deležni tudi nekoliko povečanega odmerka razpoložljive motorne moči in tudi nekoliko spremenjene vizualne podobe, po navadi zaznamovane z dodatnimi svetili in prepoznavno obarvanostjo karoserije. V določenih primerih pa so spremenili tudi podobo glavnih sprednjih ali pa zadnjih glavnih zunanjih svetil (fiat 128 rallye …). V današnjih časih je beseda šport pri takšnih
posebnih različicah največkrat povezana predvsem z ‘otovarjanjem’ vozila in posledično vgradnjo najmanj dveh ‘ladijskih kontejnerjev’ dodatne komfortne in varnostne opreme, ki na koncu občutno povzdigne maso avtomobila in posledično poslabša vozne lastnosti in zmogljivosti do te mere, da popolnoma izniči pravi pomen besede šport, s katero razumni ljudje opisujejo ‘zadeve’, ki so lahke, kompaktne, agilne in okretne. To velja predvsem za svet letal in plovil, kjer razni ‘jumbo-jeti’ in
‘titaniki’ ob opisovanju razumnih novinarjev niso prav nič športni, čeprav so lahko zmogljivi (sploh v doseganju končne hitrosti) …
Zato je aktualni trud čeških inženirjev glede ustvarjanja spodobno športne fabie, kjer je njena športnost podkrepljena s pravimi športnimi atributi (več ‘konj’, boljše vozne lastnosti in zmogljivosti) resnično vreden pohvale in občudovanja, ker so ustvarili pravo posebno različico modela fabia, ki jo boste zaman iskali v običajni ponudbi modela fabia. Fabia R5 ne ravno najbolj običajen pojav na naših cestah, ker ne bo nastajala v neomejenih količinah. V nemškem sporočilu za javnost so Čehi
omenili, da si bo takšno posebno fabio, ki bo povrh vsega še približno 2.000 evrov cenejša (ob primerjavi s podobno opremljeno in motorizirano običajno serijsko fabio), lahko omislilo samo 600 nemških kupcev, ki bodo za avtomobil odšteli točno 22.990 evrov. Vsa vozila iz te posebne serije bodo prepoznavna po belo obarvani karoseriji ter črni strehi, omenjajo pa tudi več črno obarvanih detajlov, 17-palčna kolesa ter dodatno označitev v obliki dveh napisov ‘WRC 2 Champion’ na obeh prednjih
karoserijskih blatnikih. Nekaj sprememb so izvedli tudi v notranjosti potniškega prostora, kjer bodo potnike pozdravili sedeži z oblazinjenjem iz alcantare, serijsko pa je vgrajen tudi ‘infotainment’ sistem (tip Amundsen) ter večopravilni volanski obroč.
Bistvo te fabie pa ostaja skrito pod motornim pokrovom, kjer bodo uporabniki lahko našli pogonski sklop iz regalov koncerna Volkswagen, ki ga Čehi drugače sploh ne ponujajo kupcem modela fabia. Govorimo o 1,4-litrskem TSI motorju, ki lahko v takšni škodi mobilizira 92 kW (125 KM) pogonske moči. Temu in masi avtomobila primerno so izražene tudi zmogljivosti (0-100 km/h: 8,8 sekunde, največja hitrost: 203 km/h) kompaktne Čehinje. Ob tem naj bi v povprečju popila samo 6,2 litra bencinskega
goriva na vsakih 100 kilometrov in ustvarila samo 115 gramov CO2 emisij na vsak prevoženi kilometer.