Leto 2019 bo v znamenju električne mobilnosti
Mladá Boleslav (Češka), marec 2019 – Škoda je leta 2018 skupno prodala 1.253.700 vozil in tako že petič zapored dosegla nov prodajni rekord. Z letom 2019 se pri Škodi začenja doba električne mobilnosti. Otvorila jo bosta Citigo z baterijskim električnim pogonom ter Superb, zasnovan kot priključni hibrid. Tudi na področju digitalizacije bo Škoda sistematično nadaljevala z uresničevanjem svoje Strategije 2025: Škoda Auto DigiLab, ki deluje v Pragi in Tel Avivu, središču IT-industrije, je že
sklenil številna partnerstva z zagonskimi podjetji. Poleg tega je Škoda v okviru projekta INDIA 2.0 odgovorna za modelsko ofenzivo koncerna Volkswagen na indijskem tržišču.
Škoda Auto še naprej po vsem svetu beleži rast prodaje: leta 2018 je avtomobilski proizvajalec petič zapored dosegel nov prodajni rekord. Prodaja je v preteklem letu zrasla za 4,4 odstotka, na 1.253.700 vozil. Obseg prodaje se je še posebej izrazito povečal v Evropi (+4,9 %) ter na rastočih trgih, tj. na Kitajskem (+4,9 %) in v Rusiji (+30,7 %). SUV-modela Kodiaq in Karoq sta še naprej pomembna gonilna sila rasti, Škoda Octavia pa ostaja prodajna uspešnica znamke.
Kitajska s 341.000 prodanimi vozili za znamko Škoda ohranja status najpomembnejšega svetovnega posamičnega tržišča. V Nemčiji, ki za Škodo predstavlja največje evropsko posamično tržišče in drugo največje svetovno posamično tržišče, je bilo prodanih 176.600 vozil, kar v primerjavi z enakim obdobjem leto poprej predstavlja 1,9-odstotno rast. Na domačem, češkem tržišču se je za vozilo znamke Škoda odločilo 93.600 kupcev. Lestvico desetih najpomembnejših svetovnih tržišč za znamko
Škoda zaokrožajo Velika Britanija (74.500 vozil), Poljska (71.100 vozil), Francija (32.000 vozil), Španija (27.000 vozil), Italija (26.400 vozil) in Avstrija (24.900 vozil).
Predsednik uprave družbe Škoda Auto Bernhard Maier je poudaril: “Leta 2018 smo znova prodali več vozil kot kdajkoli prej. Pokazalo se je, da je naša Strategija 2025 prava, produktna ofenziva po vsem svetu vedno bolj kaže svojo moč. Škoda raste vztrajno in obvladljivo, čeprav je leto 2018 celotni industriji prineslo številne izzive, kot je bil na primer prehod na postopek WLTP. Leta 2019 se bo naša produktna ofenziva sistematično nadaljevala s številnimi novimi modeli, kot so Scala, Kamiq in
še mnogi drugi. Poleg tega bomo letošnje leto s prvim priključnim hibridom in s prvim avtomobilom z izključno električnim pogonom pri Škodi vstopili v svet električne mobilnosti – to bo prav poseben trenutek v 124-letni zgodovini našega podjetja.”
Škoda vstopa v dobo električne mobilnosti in prevzema še več odgovornosti v koncernu Operativno srce avtomobilskega proizvajalca bije v Češki republiki. Leta 2018 je s proizvodnih linij v čeških tovarnah zapeljalo 886.100 vozil, kar je 3,3 odstotka več kot leto poprej in predstavlja nov proizvodni rekord. O tem, kako veliko je zaupanje koncerna Volkswagen v češke tovarne in njihove standarde kakovosti, najbolje priča odločitev koncerna, da bo proizvodnja modelske družine Passat od
leta 2023 naprej potekala v Škodini tovarni v Kvasinyju – skupaj s Škodinima modeloma Superb in Kodiaq.
Škoda z letom 2019 vstopa v dobo električne mobilnosti. 124 let po ustanovitvi podjetja bo predstavila Superb PHEV – svoj prvi elektrificirani serijski model. Paradni model znamke s priključnim hibridnim pogonom bodo izdelovali v tovarni v Kvasinyju. Nadaljnja novost v letošnjem letu bo E-Citigo, ki bo opremljen z baterijskim električnim pogonom. Leta 2020 bodo sledili prvi serijski modeli na osnovi platforme MEB (modularna platforma za električni pogon), med njimi tudi serijska
različica konceptne študije Škoda Vision iV. Do leta 2022 bo Škoda skupno predstavila več kot 30 novih modelov, od tega več kot deset elektrificiranih. V tovarni v Mladi Boleslav bodo poleg električnih vozil od leta 2019 naprej izdelovali tudi električne komponente za priključne hibride različnih znamk koncerna Volkswagen.
Škoda sistematično nadaljuje z internacionalizacijo in digitalizacijo podjetja
Škoda še naprej odločno prodira na nova tržišča. Od lanskega leta je znamka aktivna tudi v Singapurju – tako je podjetje zdaj zastopano na 103 tržiščih. Po vsem svetu ima Škoda več kot 36.000 zaposlenih. Internacionalizacija avtomobilskega proizvajalca predstavlja enega od ključnih stebrov Strategije 2025.
Nadaljnja strateška področja delovanja so električna mobilnost, avtonomna vožnja, povezljivost in digitalizacija. S sistematičnim pristopom do teh tem želi Škoda Auto še dodatno povečati prodajo vozil, poleg tega pa bo trend rasti z novimi poslovnimi področji, kot so na primer digitalne mobilnostne storitve, dobil širšo osnovo. Preoblikovanje mobilnosti in digitalni preobrat imata izjemen strateški pomen. Škoda si intenzivno prizadeva za digitalizacijo svojih produktov in procesov. To
vključuje vsa področja v podjetju: od usposabljanja in izobraževanja, nabave, financ in zaposlovanja pa vse do prodaje. Poudarek je pri tem predvsem na tehničnem razvoju, proizvodnji in logistiki ter seveda na končnih izdelkih za kupce.
Na področju logistike in proizvodnje podjetje v vedno večji meri prehaja na tehnologije po vzoru industrije 4.0. V obširnih praktičnih preizkusih popolnoma avtonomni droni v Škodinih tovarnah na Češkem zbirajo podatke o številu transportnih enot, roboti pa delajo z roko v roki z ljudmi in tako
na inteligenten način poenostavljajo njihovo delo. Prediktivno vzdrževanje omogoča, da stroji sami prepoznajo, kdaj je čas za servis ali popravilo, s čimer se zmanjša tveganje za poškodbe ali ustavitev proizvodnje. In pri pakiranju popolnoma razstavljenih (CKD) komponent je iz projekcij na osnovi obogatene resničnosti razvidno, kam in kako je treba komponente zapakirati na transportni enoti.
Pri uvedbi nove modularne platforme za infotainment sisteme MIB 3 bo Škoda znotraj koncerna prevzela pionirsko vlogo. Za kupce to pomeni, da se bodo Škodina vozila ponašala z optimalno povezljivostjo, poleg tega pa bodo v vseh novih Škodinih modelih zagotovljene prednosti udobnega posodabljanja prek spleta. V sodelovanju z mesti, kot je na primer Praga, si Škoda prizadeva za premišljene urbane koncepte mobilnosti. S tem želi izboljšati prometne tokove in inteligentno povezati intermodalni
promet. Ljudem bosta tako zagotovljena večja varnost in večje udobje, obremenitev okolja pa se bo zmanjšala.
Škoda Auto DigiLab kot gonilo inovativnosti in ključ do povečanja razvojnih kompetenc na področju digitalizacije
Vzporedno Škoda razvija najrazličnejše mobilnostne rešitve in storitve za zagotavljanje vozila na zahtevo. Zasebnim uporabnikom namenjena platforma za medsebojno izmenjavo vozil HoppyGo, študentska platforma za souporabo vozil Uniqway ter mobilnostna rešitev CareDriver za ljudi, ki potrebujejo posebno pomoč, so vse nastale pod okriljem podjetja Škoda Auto DigiLab. Trenutno Škoda preizkuša inovativno dostavno rešitev za “zadnji kilometer”. Z njo bo omogočena dostava paketov neposredno v
prtljažnik naročnika – digitalno zaščiteno in z maksimalnim udobjem za voznika.
Škoda Auto DigiLab je pomemben instrument in pomembno gonilo številnih digitalnih inovacijskih procesov. Cilj podjetja je okrepitev razvojnih kompetenc znamke na področju digitalizacije. Njegov sedež je v Pragi, od začetka leta 2018 pa v Tel Avivu, središču IT-industrije, deluje tudi Škoda Auto DigiLab Israel Ltd. Oba laboratorija kot del sveta zagonskih podjetij razmišljata nekonvencionalno in se odzivata izjemno hitro. Razvijata nove poslovne modele, rešitve in produkte za
mobilnost prihodnosti. Kovačnica idej se je v Tel Avivu povezala s številnimi tamkajšnjimi zagonskimi podjetji in na področjih umetne inteligence, velepodatkov, kibernetske varnosti in avtomobilske senzorike sodeluje s
13 obetavnimi mladimi podjetji. Škoda si bo tako zagotovila dostop do novih tehnologij, med drugim s področij velepodatkov in umetne inteligence.
Trije primeri: Anagog je specializiran za razvoj in implementacijo umetne inteligence v kontekstu mobilnosti. S programsko opremo lahko izraelsko zagonsko podjetje analizira in razume vedenje uporabnikov v določenih situacijah in na primer voznika avtomobila vodi do najbližjega prostega parkirnega mesta. Chakratec za električne avtomobile razvija polnilne stebričke z električnim zbiralnikom na osnovi koncepta vztrajnika. To je koncept, ki omogoča domala neomejeno število ciklov globokega
polnjenja in praznjenja. Med drugim bo tako polnilne postaje v prihodnosti mogoče namestiti tudi na odročnih lokacijah. Podjetje UVeye ponuja s kamero podprto tehnologijo, ki skenira dno vozila in odkrije morebitne poškodbe – kar je na primer zanimivo za področje proizvodnje in kakovosti.
ŠKODA je odgovorna za modelsko ofenzivo koncerna Volkswagen v Indiji
Junija 2018 je Škoda prevzela vodenje projekta INDIA 2.0. V tej funkciji je avtomobilski proizvajalec postal odgovoren za modelsko ofenzivo koncerna Volkswagen na indijskem tržišču. Koncern Volkswagen bo v realizacijo projekta investiral milijardo evrov, v pretežni meri med letoma 2019 in 2021. Prioritetni cilj bo razvoj vozil podjetij Škoda Auto in Volkswagen, ki bodo prilagojena potrebam kupcev na podcelini. Prvi med temi modeli bo SUV iz segmenta A0, ki bo predstavljen leta 2020.
Otvoritev tehnološkega centra v mestu Pune januarja 2019 predstavlja prvi veliki korak k realizaciji projekta. Da bi se kar najbolj približala tržišču, bo Škoda Auto v sklopu proizvodnje dosegla 95 -odstotno lokalizacijo – skoraj vse komponente vozil bodo izdelane v Indiji.
Christian Strube, direktor tehničnega razvoja pri družbi Škoda Auto, je povedal: “Odprtje tehnološkega centra jasno priča o tem, v kolikšni meri si prizadevamo za uspešno izvedbo projekta INDIA 2.0. Indija ima odlične univerze in visoko kvalificirane zaposlene; sodobni center nam bo pomagal izkoristiti ta veliki potencial – še posebej pri proizvodnji in razvoju. Lokalni razvoj je ključ do uspeha.”