Druga generacija Kodiaqa ponuja več prostora v notranjosti

Z drugo generacijo modela Kodiaq je Škoda še izboljšala svoj veliki SUV, ki se uspešno prodaja po vsem svetu. Vozilo ima zdaj bolj prepoznavno obliko in še več prostora, zlasti za potnike v tretji sedežni vrsti. Poleg tega ima druga generacija Kodiaqa novo zasnovo notranjosti z zaslonom na dotik velikosti do 12,9 palca, prestavno ročico na volanskem drogu, ročnimi in digitalnimi upravljalnimi elementi ter pregledno urejeno sredinsko konzolo. Seznam motorjev vključuje dva bencinska in dva
dizelska motorja z močjo od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM ) ter priključno hibridno različico, ki je pri Kodiaqu novost. Ta omogoča električni doseg več kot 100 kilometrov. Varnostna oprema je tudi tokrat najsodobnejša, saj med drugim vključuje drugo generacijo matričnih LED-žarometov in še naprednejše asistenčne sisteme. Na voljo so tudi nove ‘simply clever’ rešitve, kot sta predal zadaj z držalom za pijačo in dvojni telefonski predal, ki omogoča hlajenje in
hkratno polnjenje dveh mobilnih telefonov.

Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe Škoda Auto: “Kodiaq je za znamko Škoda absolutna uspešnica že vse od prihoda na trg leta 2016, ko se je z njim začela naša serija modelov SUV. S svojim mogočnim in kristalastim oblikovalskim slogom, prostorno notranjostjo in odličnim razmerjem med kakovostjo in ceno je pritegnil številne nove kupce in prejel ugledne mednarodne nagrade. Druga generacija ima vse potrebno – vključno s priključno hibridno različico, da tej zgodbi o uspehu doda
še eno veličastno poglavje.”

Johannes Neft, član uprave družbe Škoda Auto, odgovoren za tehnični razvoj: “Izboljšati tako priljubljeno vozilo, kot je Kodiaq, je vedno izziv. Kljub temu smo njegov videz še bolj izostrili, pri tem pa ohranili značilne oblikovalske elemente naših SUV-jev. Poleg tega novi Kodiaq ponuja še več prostora v notranjosti ter dosega višjo raven varnosti, tehnologije in vsestranskosti. S priključno hibridno različico dodajamo v ponudbo tudi nov pogonski sklop, ki omogoča več kot 100 kilometrov
električnega dosega.”

Več moči, nove tehnologije in večja trajnost
Značilnosti druge generacije Kodiaqa so še bolj dovršena oblika ter uporaba trajnostnih materialov in inovativnih tehnologij, kot so matrični LED-žarometi druge generacije. Dva bencinska in dva dizelska motorja imajo razpon moči od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM). Različici 2.0 TDI s 142 kW (193 KM) in 2.0 TSI s 150 kW (204 KM) sta serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom. Kodiaq iV, prvi priključni hibrid v tej modelski seriji, ima
ravno tako sistemsko moč 150 kW (204 KM). Njegov električni doseg je več kot 100 kilometrov. Posebnost v ponudbi je vstopni bencinski motor 1.5 TSI s 110 kW (150 KM), ki pri Kodiaqu pomeni premiero blage hibridne tehnologije. Oba hibridna motorja sta del najnovejše generacije motorjev EA 211 evo2. Delujeta po Millerjevem ciklu za varčno porabo goriva in imata turbopolnilnik z variabilno turbinsko geometrijo. Motor 1.5 TSI z blago hibridno tehnologijo je
opremljen tudi z najnovejšo generacijo tehnologije izklapljanja valjev (ACT+).

Kodiaq – model, ki je dal zagon razvoju Škodinih SUV-jev
Kodiaq je kot prvi model Škodine uspešne serije SUV-jev leta 2016 v razred SUV prinesel kristalasti oblikovalski slog znamke. Hkrati je Škoda z njim uvedla značilni sistem poimenovanja, ki so mu sledili vsi poznejši Škodini SUV-ji z motorji z notranjim zgorevanjem: vsa njihova imena se začnejo s črko “K” in končajo s črko “q”. Kodiaq je zaradi izjemne prostornosti za do sedem potnikov in napredne tehnologije hitro postal eden najuspešnejših modelov v Škodini globalni ponudbi. Do danes je
bilo v 60 državah prodanih že skoraj 792.000 vozil. Kodiaq RS je bil leta 2018 prvi SUV, ki se je pridružil znamkini športni družini modelov RS. Najpomembnejša trga za Škodin veliki SUV sta Kitajska s 160.000 prodanimi vozili do konca leta 2022 in Nemčija s 114.200 vozili. Sledita jima Združeno kraljestvo in Češka s 47.200 oz. 42.400 vozili. Kodiaq je tako pomembno prispeval k Škodinemu uspešnemu razvoju na mednarodnih trgih in je bil deležen
odličnih odzivov tako kupcev kot tudi strokovnjakov in avtomobilističnih novinarjev: do danes je prejel več kot 40 mednarodnih nagrad. Novembra 2016 ga je britanska avtomobilistična revija Top Gear razglasila za “najboljši avtomobil za velike družine” na svetu. Sledile so nagrade “avto leta” na Češkem, Poljskem in v Bolgariji ter več nagrad “SUV leta” v različnih kategorijah britanskih, kitajskih, francoskih in indijskih medijev. Kodiaq je na največjem evropskem trgu, v
Nemčiji, štirikrat prejel naziv “štirikolesno gnani avto leta”, ki ga podeljuje revija Auto Bild Allrad. Nemška revija Auto Test mu je leta 2017 podelila tudi naziv “najboljše testirano uvoženo vozilo”. Poleg tega je leta 2017 prejel ugledno nagrado Red Dot Award za izjemno produktno oblikovanje.

Nove ‘simply clever’ rešitve – tako je to pri Kodiaqu
Že prva generacija Kodiaqa se je ponašala s številnimi Škodinimi ‘simply clever’ idejami. Leta 2016 je vozilo na trg prišlo na primer z zaščito za robove vrat in z električno otroško varnostno ključavnico za zadnja vrata. Druga generacija zdaj prinaša celo vrsto novosti: nov hlajeni dvojni telefonski predal omogoča hkratno polnjenje dveh mobilnih telefonov s povečano močjo polnjenja 15 W. Premierno v Kodiaqu se predstavlja predal zadaj z držalom za pijačo na sredinskem
tunelu in čistilnik za zaslone na dotik. Dežnik in strgalo za led sta zdaj izdelana iz trajnostnih materialov.

Škoda je izpopolnila mogočno in emocionalno obliko svojega SUV-modela Kodiaq. Druga generacija z dodatnimi 61 milimetri dolžine in povečano medosno razdaljo ponuja še več prostora za do sedem potnikov in tudi več prostora za glavo v opcijski tretji sedežni vrsti. Zunanje posebnosti so izklesan sprednji del, izostreni robovi kolesnih ohišij in druga generacija matričnih LED-žarometov. Popolnoma prenovljeno notranjost zaznamu­jejo 12,9-palčni osrednji zaslon, pregledno urejena sredinska
konzola ter kombinacija ročnih in digitalnih upravljalnih elementov za intuitivno upravljanje.

Oliver Stefani, vodja oblikovanja pri Škodi: “Novi Kodiaq je videti še bolj prepoznaven, dinamičen in zmogljiv kot njegov predhodnik. Bistvene prvine značilnega oblikovalskega sloga Škodinih SUV-jev smo povzdignili na naslednjo raven in jim dodali več ostrine. Poleg tega smo realizirali novo zasnovo notranjosti s premišljeno kombinacijo ročnega in digitalnega upravljanja za še bolj intuitivno in udobno vožnjo.”

Mogočen videz in druga generacija matričnih LED-žarometov
Izklesan sprednji del, izostreni robovi kolesnih ohišij in velika kolesa s premerom od 17 do 20 palcev poudarjajo mogočni videz druge generacije Kodiaqa. Novi Kodiaq je s 4.758 milimetri dolžine za 61 milimetrov daljši od predhodnika. V 7-sedežni izvedbi imajo potniki v tretji sedežni vrsti zdaj za 15 milimetrov več prostora za glavo (920 milimetrov). Prostornina prtljažnika ostaja velika – od 340 do 845 litrov pri 7-sedežni in 910 litrov pri 5-sedežni
izvedbi. Novi Kodiaq ima izklesane matrične LED-žaromete, ki jim je dodan barven kristalast element, imenovan Crystallinium. Ta spominja na obarvano kristalno steklo in poudarja linije žarometov ter jim daje pridih elegance in dodatne vizualne privlačnosti.

Popolnoma prenovljena notranjost in nove ‘simply clever’ rešitve
Druga generacija Kodiaqa ima popolnoma prenovljeno notranjost. Prestavna ročica je zdaj na volanskem drogu, kar je pri Škodi novost. Zato je sredinska konzola še posebej urejena in pregledna. Novi osrednji zaslon na dotik meri 12,9 palca. Poleg tega lahko kupci zdaj naročijo tudi projicirni sistem, ki dopolnjuje 10,25-palčni virtualni prikazovalnik. Za drugo generacijo Kodiaqa je značilna premišljena kombinacija ročnega in digitalnega upravljanja. V Kodiaqu je prvič vgrajen predal zadaj
na sredinskem tunelu z držalom za pijačo, namenjen potnikom na zadnjih sedežih. Vozilo je opremljeno tudi s čistilnikom za zaslone na dotik. Drugo sedežno vrsto je mogoče premikati, prilagodljivi element v prtljažnem prostoru pa zagotavlja, da so stvari lepo urejene. Poleg tega je veliki SUV opremljen z že znanimi elementi, kot so zaščite za robove vrat in legendarni dežnik v voznikovih vratih.

Druga generacija modela Škoda Kodiaq prinaša še širšo paleto pogonskih sklopov, vključno s priključnim hibridnim pogonom v novem modelu Kodiaq iV. Ta različica ima sistemsko moč 150 kW (204 KM) in več kot 100 kilometrov električnega dosega. Poleg tega so na voljo še dva dizelska in dva bencinska motorja z razponom moči od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM). Z vstopnim bencinskim motorjem 1.5 TSI je v modelski seriji Kodiaq prvič na voljo tudi blaga
hibridna tehnologija. Dve različici sta opremljeni s štirikolesnim pogonom, prav vsi novi modeli Kodiaqa pa so serijsko opremljeni z avtomatskim menjalnikom DSG.

Priključni hibrid z več kot 100 kilometri električnega dosega
Z drugo generacijo Kodiaqa Škoda prvič ponuja tudi priključno hibridno različico svojega velikega SUV-ja. V Kodiaqu iV motor 1.5 TSI s 110 kW (150 KM) in elektromotor združita svoje sile in dosežeta sistemsko moč 150 kW (204 KM), ki se prek 6-stopenjskega menjalnika DSG prenaša na sprednji kole­si. Visokonapetostna baterija s kapaciteto 25,7 kWh zagotavlja več kot 100 kilometrov električnega dosega. Podpira polnjenje z izmeničnim tokom (AC) z močjo
11 kW na stenskih polnilnih postajah in na polnilnih stebričkih. Še hitreje je mogoče baterijo napolniti na hitrih polnilnih postajah z enosmer­nim tokom (DC), in sicer z močjo polnjenja do 50 kW.

Blaga hibridna tehnologija za vstopni motor
Poleg modela Kodiaq iV ponuja Škoda še po dva sodobna in učinkovita dizelska in bencinska motorja; vsi so kombinirani izključno s 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Dizelska motorja 2.0 TDI razvijeta moč 110 kW (150 KM) oz. 142 kW (193 KM). Posebnost v ponudbi je vstopni bencinski motor 1.5 TSI s 110 kW (150 KM), ki pri Kodiaqu pomeni premiero blage hibridne tehnologije. Oba hibridna motor­ja sta del najnovejše generacije motorjev EA 211 evo2.
Delujeta po Millerjevem ciklu za varčno porabo goriva in imata turbopolnilnik z variabilno turbinsko geometrijo. Motor 1.5 TSI z blago hibridno tehnologijo je opremljen tudi z najnovejšo generacijo tehnologije izklapljanja valjev (ACT+). Močnejši bencinski agregat 2.0 TSI razvije moč 150 kW (204 KM). Motorja TDI s 142 kW (193 KM) in TSI s 150 kW (204 KM) sta serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom. Vseh pet pogonskih sklopov izpolnjuje emisijski
standard Euro 6e.

Škoda je v drugi generaciji modela Kodiaq še povečala raven varnosti in še izboljšala nekatere od njegovih številnih asistenčnih sistemov, na primer Emergency Assist in Traffic Jam Assist. Prvič bo za Kodiaq v ponudbi novi sistem Remote Parking Assist, ki bo na voljo od prihodnjega leta in bo omogočal daljinsko vodeno parkiranje s pomočjo aplikacije. Poleg tega je tu še do devet varnostnih blazin za najboljšo možno pasivno varnost potnikov v vozilu.

Napredni asistenčni sistemi za še večjo varnost
Druga generacija Kodiaqa se ponaša z najsodobnejšo aktivno in pasivno varnostno opremo. Potnike varuje do devet varnostnih blazin. Poleg čelnih varnostnih blazin za voznika in sovoznika so v vozilu serijsko vgrajene še stranski varnostni blazini spredaj, varnostni blazini za glavo in sredinska varnost­na blazina med sprednjima sedežema. Stranski varnostni blazini za zadnje sedeže sta na voljo kot dodatna oprema, prav tako pa tudi izboljšana sistema Crew Protect Assist in Emergency Assist.
Takoj ko senzorji zaznajo zaviranje v sili ali paniki oz. bližajoče se trčenje – to zdaj velja tudi za bližajoči se nalet od zadaj, sistem Crew Protect Assist samodejno zapre okna (vklj. s panoramskim strešnim oknom), vključi opozorilne utripalke in zategne sprednje varnostne pasove. Sistem Emergency Assist zmanjša tveganje za nesrečo, če voznik ni več sposoben upravljati vozila, na primer zaradi nenadnega poslabšanja zdravstvenega stanja. Če sistem zazna takšno situacijo, prevzame nadzor nad
ohranjan­jem voznega pasu, vključi opozorilne utripalke in zavira, da se vozilo počasi ustavi. Del opcijskega sistema Travel Assist je tudi sistem Traffic Jam Assist, ki združuje prediktivni tempomat in funkcije sistema Adaptive Lane Assist. Omogoča avtomatsko speljevanje, zaviranje in vrtenje volana v gostem prometu do hitrosti 60 km/h, saj se prilagaja premikanju sosednjih vozil.

Daljinsko vodeno parkiranje zunaj vozila
Novi sistem Remote Park Assist bo za drugo generacijo Kodiaqa na voljo od leta 2024. Omogočal bo, da bo voznik stal zunaj vozila in bo z aplikacijo na pametnem telefonu vozilo parkiral tudi na tesna parkirna mesta. Vozilo in pametni telefon bosta komunicirala prek Bluetootha na razdalji do pet metrov. Vozilo bo mogoče premikati naprej in nazaj v ravni črti, pri čemer bo pametni telefon služil kot daljinski upravljalnik. Med postopkom parkiranja bo sistem lahko zaznal bližajoče se
predmete in pešce ter bo avtomatsko preprečil trčenje.

Škoda je model Kodiaq na trg pripeljala leta 2016 in je z njim napovedala ofenzivo z modeli SUV. Kodiaq je postal globalna zgodba o uspehu. Do konca maja 2023 je češka avtomobilska znamka kupcem dobavila skoraj 792.000 Kodiaqov. Poleg tega je ta model postavil temelje za družino SUV-jev, ki v Evropi zdaj vključuje tudi modela Kamiq in Karoq ter popolnoma električni Enyaq. Poleg njih sta ekskluzivno na Kitajskem na voljo še kupejevski različici Kodiaq GT in Kamiq GT,
novi Kushaq pa se je uveljavil na indijskem trgu. Predhodnika današnjih Škodinih SUV-jev sta bila terenec Trekka iz leta 1966 na Novi Zelandiji in Yeti, od katerega so od leta 2009 prodali 684.285 primerkov.

Novozelandski prednik in “snežni človek”
Današnji Škodini SUV-ji so imeli zgodnjega predhodnika. Leta 1966 je lokalni partner na Novi Zelandiji v sodelovanju s Škodinimi inženirji izdelal terensko vozilo Trekka. Temeljilo je na prvotni Octavii Combi. Skupaj je bilo proizvedenih skoraj 3.000 vozil. Prvi Škodin SUV sodobnega časa je bil Yeti iz leta 2009, ki je ime dobil po legendarnem “snežnem človeku”. Prenovili so ga leta 2013. Kupcem je bilo skupno dobavljenih 684.285 Yetijev.

Kodiaqova zgodba o uspehu
Leta 2016 je Škoda predstavila Kodiaq kot prvega predstavnika svoje globalno uspešne ofenzive z modeli SUV. Leta 2018 se je Kodiaq RS kot prvi SUV pridružil Škodini družini športnih modelov z oznako RS. V Evropi so največji trgi za 7-sedežni SUV Nemčija, Združeno kraljestvo in Češka. Leta 2021 je bila modelska serija Kodiaq deležna prenove, leta 2022 je bil Kodiaq drugi najbolj priljubljeni Škodin SUV.

Čedalje večja družina SUV-jev
Leta 2017 je Kodiaqu sledil kompaktnejši SUV-model Karoq. Prodajajo ga v 60 državah. Leta 2020 je bil Karoq Škodin najbolje prodajani SUV in drugi najbolj priljubljeni Škodin model nasploh. Tako kot Kodiaq je bil leta 2021 deležen prenove. Do konca leta 2022 je bilo kupcem dobavljenih več kot 618.000 Karoqov. Leta 2018 sta bila na kitajskem trgu lansirana kompaktni model Kamiq in kupejevska različica Kodiaq GT. Podobna različica
Kamiq GT je sledila leta 2019. Istega leta je Škoda predstavila tudi model Kamiqa, posebej zasnovan za evropske trge, ki je temeljil na kompaktni Scali. S tem je znamka vstopila v rastoči segment mestnih SUV-jev. Kamiqovi najpomembnejši trgi so Češka, Združeno kraljestvo in Nemčija. V letih 2021 in 2022 je bil Kamiq Škodin najbolje prodajani SUV. Leta 2020 je Škoda predstavila model Enyaq iV, svoj prvi izključno baterijski električni model, ki temelji na
modularni platformi za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen. S prihodom modelov Enyaq Coupé, Enyaq Coupé RS in Enyaq RS leta 2022 je zdaj na voljo že cela družina Enyaq. V Indiji je leta 2021 na trg prišel SUV-model Kushaq. To je bil prvi serijski model, ustvarjen v okviru projekta India 2.0, v okviru katerega Škoda v Indiji razvija in proizvaja vozila, ki so zasnovana za lokalno okolje. Kushaq temelji na platformi MQB-A0-IN, ki jo je Škoda posebej prilagodila za
indijski trg.

Podobne objave