Dinamičen trivaljnik z nizko porabo
Manjša gibna prostornina, večja moč. V Škodi Fabii in Fabii Combi je 1,0-litrski motor TSI s tremi valji in po štirimi ventili na valj v ponudbi zamenjal dosedanji štirivaljni 1,2-litrski agregat. Novi motor prinaša večjo moč in večji navor. Fabia 1.0 TSI razvije moč 70 kW (95 KM), zmogljivejša izvedba pa ima 81 kW (110 KM) in zagotavlja več navora – 200 Nm (prej 175 Nm) – kot prejšnji 1,2-litrski agregat.
Zmanjšanje gibne prostornine prinaša še eno prednost: motorja porabita za do šest odstotkov manj goriva, kar je med drugim rezultat trivaljne motorne zasnove z nizko težo prostih masnih sil in učinkovitejšo oljno črpalko. Škodina modela Fabia in Fabia Combi z 1,0-litrskim bencinskim motorjem TSI bosta javnosti prvič predstavljena na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi (7.–19. marec 2017).
Zaradi višjega vbrizgalnega tlaka je poraba manjša za do 6 odstotkov
Zmanjšanje gibne prostornine, lahka gradnja, močnejši turbopolnilnik – pod pokrovom motornega prostora Fabie in Fabie Combi najdemo najsodobnejše razvojne dosežke češkega avtomobilskega proizvajalca. Zaradi vbrizgalnega tlaka, ki je zvišan na 250 bar, novi 1,0-litrski motor v obeh različno močnih izvedbah zagotavlja boljše vozne zmogljivosti kot dosedanji 1,2-litrski motor, pri tem pa je njegova poraba za do 6 odstotkov manjša.
Tretja generacija Škode Fabie prepriča z dinamičnim in emocionalnim dizajnom, prostornostjo, inovativnimi varnostnimi, komfortnimi in infotainment sistemi ter številnimi domiselnimi oz. ‘Simply Clever’ rešitvami. Njena oprema močno presega običajno ponudbo v tem avtomobilskem segmentu.
Trivaljni motor z izjemno umirjenim delovanjem in športnim zvokom
Novi trivaljni motor 1.0 TSI za Škodo Fabio ne preseneča samo z umirjenim delovanjem, temveč tudi s športno-dinamičnim zvokom. Zaradi kompaktne zgradbe in lahkega aluminijastega bloka motorja je celotni agregat deset kilogramov lažji od dosedanjega 1,2-litrskega agregata. Aluminijasti bati in kovane ojnice so tako uravnoteženi, da motor deluje z nizkim količnikom trenja, umirjeno in kultivirano. Izravnalna gred zato ni potrebna. To pomeni prihranek pri masi ter prispeva k zmanjšanju porabe
goriva in emisij CO2.
Pri tem pomaga tudi oljna črpalka, katere moč je mogoče tekoče regulirati. Črpalka potrebni tlak stalno prilagaja obremenitvi motorja. Polnilni tlak, ki doseže do 1,6 bar (relativno), se vzpostavlja zelo spontano, ker je hladilnik polnilnega zraka za turbopolnilnik integriran v sesalni cevi. Motor deluje zelo živahno in dinamično, ker frekvenca izhodnega hrupa pri trivaljniku praviloma naraste hitreje kot na primer pri štirivaljniku. To se zgodi že pri nizkih hitrostih in prinaša prednosti
predvsem v mestnem prometu.
1.0 TSI s 70 kW (95 KM): močnejši, hitrejši, prožnejši, z boljšimi pospeški
Moč Fabie 1.0 TSI s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom znaša 70 kW (95 KM). Navor je nespremenjen in doseže 160 Nm, vendar so vozne zmogljivosti boljše kot pri dosedanjem 1,2-litrskem agregatu s štirimi valji. Največja hitrost je tako boljša za 3 km/h in znaša 185 km/h (Fabia Combi: s 185 na 187 km/h), pospešek od 0 do 100 km/h pa se je izboljšal za 0,3 sekunde, na 10,6 sekunde (Fabia Combi: od 11,0 na 10,8 sekunde). Podatki za elastičnost od 60 do 100 km/h in od 80 do 120 km/h so enaki kot
pri prejšnjem modelu. Poraba in izpušne emisije so se tako pri limuzini kot pri karavanu znatno zmanjšale, in sicer s 4,6 l/100 km (105 g CO2/km) na 4,3 l/100km (99 g CO2/km).
1.0 TSI z 81 kW (110 KM): nespremenjena moč, občutno več navora
Močnejši 1,0-litrski agregat s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom razvije – tako kot njegov 1,2-litrski predhodnik – moč 81 kW (110 KM), navor pa se je povečal s 175 na 200 Nm. Za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 9,5 sekunde (Fabia Combi: 9,6 sekunde), največja hitrost pa znaša 196 km/h (Fabia Combi: 199 km/h). Izboljšan navor je opazen predvsem pri pospeševalnih manevrih na regionalnih cestah ali avtocestah. Boljša elastičnost je najbolj očitna v kombinaciji z opcijskim 7-stopenjskim
menjalnikom DSG. Za vmesni pospešek od 60 do 100 km/h je zdaj v najvišji prestavi potrebnih do 2,6 sekunde manj (Fabia limuzina: 2,4 sekunde), za pospešek od 80 do 120 km/h pa kar do 4,1 sekunde manj (Fabia s kompaktnim zadkom: 3,9 sekunde). Poraba in izpušne emisije trivaljnika z močjo 81 kW (110 KM) so se pri kompaktnem zadku in karavanu v izvedbi z ročnim menjalnikom zmanjšale za 0,3 litra, na 4,4 l/100km (101 g CO2/km). Pri izvedbi z menjalnikom DSG se je poraba zmanjšala za 0,1 litra, na
4,5 l/100 km (104 g CO2/km).
Asistenčni sistemi kot v višjih razredih
Škoda Fabia se ponaša z varnostnimi sistemi, ki močno presegajo običajno ponudbo v tem avtomobilskem razredu. Poleg šestih varnostnih blazin, elektronskega nadzora stabilnosti in elektronske prečne zapore diferenciala XDS+ je v ponudbi tudi opcijski sistem Front Assist (radarska asistenca spredaj zmanjša tveganje naletov) z integrirano mestno funkcijo zaviranja v sili (ob pretečem trčenju zaustavi vozilo). Za novi trivaljni izvedbi je na voljo tudi prilagodljiva asistenca za razdaljo
(Adaptive Cruise Control, ACC), ki do hitrosti 160 km/h vzdržuje konstantno oddaljenost do spredaj vozečega vozila. Funkcija večnaletnega zaviranja po prometni nesreči Fabio samodejno upočasni, da prepreči posledično škodo. Sistem Driver Alert zazna, da je voznik utrujen, ker je njegova koncentracija manjša, in ga na to tudi opozori. Omejevalnik hitrosti preprečuje prekoračenje izbrane hitrosti. Ob speljevanju navkreber vozniku pomaga asistenca za speljevanje na klancu. Za države EU je v
serijsko opremo vključen elektronski nadzor tlaka v pnevmatikah.
Škoda Fabia je v svojem segmentu edinstvena tudi zaradi številnih komfortnih rešitev. Mednje sodijo med drugim serijski sistem za avtomatski dostop in zagon vozila brez ključa KESSY (Keyless-Entry-Start-and-exit-System) ali pa parkirni senzorji na sprednjem in zadnjem odbijaču. Za optimalno vidljivost skrbi senzor za dež z asistenco za luči. Prvi samodejno uravnava frekvenco delovanja brisalcev, slednja pa glede na svetlobne razmere vklaplja in izklaplja zasenčene luči.
Škoda Connect v vozilu, pomoč ob pritisku na gumb
Potniki v Škodi Fabii bodo s pomočjo novih opcijskih storitev Škoda Connect vedno povezani z internetom oz. bodo ‘always on’. Te storitve vključujejo storitve Infotainment Online in storitve Care Connect. Ena od najzanimivejših storitev v naboru Infotainment Online so Spletne prometne informacije, ki v realnem času prenašajo podatke o prometnem toku na izbrani relaciji in v primeru zastoja predlagajo alternativno pot. Od drugih storitev naj med drugim omenimo informacije o bencinskih
črpalkah, prostih parkiriščih, novicah in vremenu.
Storitve Care Connect vozniku pomagajo v mnogih situacijah. Prenos podatkov poteka preko SIM-kartice, ki je fiksno integrirana v vozilu. Ponudba vključuje avtomatski Klic v sili (Emergency Call), ki ob sprožiti zadrževalnega sistema v vozilu avtomatsko vzpostavi povezavo s centrom za klice v sili, lahko pa ga aktivirate tudi ročno.
Med storitve Care Connect poleg tega spadata Servisni klic, s katerim lahko po potrebi organizirate pomoč ali dobite odgovore na tehnična vprašanja v zvezi z vozilom, in Proaktivni servisni kontakt. S slednjim lahko podatke o vozilu, ki so relevantni za servisiranje vozila, še pred obiskom servisne delavnice pravočasno posredujete na Škodin servis. Z aplikacijo Škoda Connect App na pametnem telefonu lahko voznik na daljavo kadarkoli preveri informacije o statusu oken, vrat in pomične strehe
(odprta/zaprta) ter zalogi goriva v rezervoarju Škode Fabie. Poleg tega obstaja možnost, da si v avto pošljete navigacijske cilje ali da si na telefonu prikažete trenutno lokacijo parkiranega vozila.
Vmesnik Smart Link+ predvaja izbrane aplikacije s pametnega telefona, vklj. z navigacijo, na zaslonu multimedijskega sistema. Funkcija SmartGate omogoča, da podatke o vozilu prenesete na pametni telefon, jih tam shranite in uporabljate na mobilni način.
‘Simply Clever’ – Škoda Fabia je polna domiselnih rešitev
Fabia je tako kot vsi Škodini modeli polna zanimivih idej. Med številne domiselne oz. ‘Simply Clever’ rešitve med drugim spadajo dežnik pod sovoznikovim sedežem, strgalo za led pod pokrovom lopute za gorivo, multimedijski nosilec v držalu za pijačo v sredinski konzoli (v katerem je prostor za pametni telefon ali iPod), prenosni koš za odpadke, varnostni brezrokavnik, držala za pijače v oblogah vrat, mrežasta žepa na notranji strani sprednjih sedežev in prostor za litrsko plastenko v
sovoznikovem predalu.