Je dobro dovolj dobro?
Lahko bi rekli, da imajo korejski proizvajalci, v mislih imamo predvsem Hyundai in Kio, zanimivo strategijo. Pred približno četrt stoletja so tiho prišli na evropski trg in kupce lovili predvsem z ugodnimi cenami. Po prvih uspehih so se opogumili in kar nekaj časa ponujali modele, ki so bili oblikovani z močnim azijskim pridihom. A zadnjih nekaj let želijo biti čim bolj podobni evropskim znamkam, zato nekatere modele oblikujejo in celo proizvajajo na stari celini.
Čeprav rio ne nastaja v Evropi, se je pod njegovo obliko, tako kot pod obliko vseh novejših Kiinih modelov, podpisal Nemec Peter Scheyer. Moramo reči, da arhitekt Kiinega evropskega pohoda tokrat ni bil posebno drzen, temveč je igral precej varno igro. Tako na zunanjosti novega ria nekoliko izstopa le razmeroma dinamično oblikovana hišna maska, ki spominja na tigrov nos. Ostalo je umirjeno in predvidljivo. Toda takšna oblika zagotavlja prostornost, s katero se rio pohvali tako spredaj kot
zadaj in ne nazadnje v prtljažniku, ki, tudi zaradi skoraj 4,1 metra skupne dolžine avtomobila, v osnovni postavitvi ponuja 325 litrov prostora.
V mestu ni dovolj poskočen, na avtocesti je precej glasen, najbolje mu gre na regionalnih cestah.
Ugoden položaj za volanom se zlahka najde, gumbi in stikala so logično razporejeni. Pri najvišjem paketu opreme, s katerim je bil opremljen testni avtomobil, je med drugim serijsko vgrajena multimedijska naprava s 17,8-centimetrskim (7-palčnim) zaslonom na dotik, ki med drugim vključuje navigacijsko napravo in dostopno točko za brezžično povezavo s spletom. Njen vmesnik je logičen in pregleden, lahko pa bi bil za odtenek bolj odziven. Tudi kakovost izdelave naredi dober vtis, malce zmoti le
veliko trde plastike, ki jo najdemo celo na oblogah vrat.
Podobno umirjeno, a malce manj prepričljivo deluje 1,25-litrski bencinski atmosferski stroj. Ta razvije 62 kilovatov (84 KM) in 122 Nm, za katere se mora povzpeti do 4.000 vrtljajev na minuto. Zato je precej zaspan in niti ob priganjanju ne ponuja kakšnega posebnega zadoščenja. Je pa zato zmogljivostim primerno varčen. Mi smo se z njim veliko potikali po mestu in na koncu je testno povprečje pokazalo, da je zahteval zelo sprejemljivih 6,1 litra na 100 kilometrov. Ob tem si pohvalo zasluži
ročni petstopenjski menjalnik, ki bi bil z natančnimi hodi prestavne ročice lahko kos tudi precej bolj dinamičnemu stroju.
Manjkajo mu zanimivi poudarki, s katerimi bi lahko ciljal na vrh razreda.
Kakšnemu ducatu konjičev več bi bilo brez težav kos tudi podvozje, ki zagotavlja več kot dovolj udobja za vsakdanjo uporabo, obenem v ovinkih deluje prijetno čvrsto. Manj nas je navdušil volan, ki ne posreduje pristnega občutka o dogajanju pod kolesi, prav tako ni pretirano natančen. Zaradi naštetih lastnosti pogonskega sklopa in podvozja se rio najbolje znajde na regionalnih cestah. Za mestni vrvež mu namreč manjka nekaj poskočnosti, na avtocesti hitro postane glasen in posledično ne dovolj
udoben za daljša potovanja, dirkanju pa tako ali tako ni namenjen.
Najbogatejši paket opreme EX motion, poleg omenjene multimedijske naprave, med drugim vključuje sistem za prostoročno telefoniranje, kamero za vzvratno vožnjo in tempomat z omejevalnikom hitrosti. Na spisku opreme žal ni sistema za samodejno zaviranje v sili, s katerim so opremljeni vsi malčki, ki ciljajo na vrh. Za našteto je cena po ceniku kar zasoljena. Ta znaša 15.490 evrov, pri čemer je avtomobil s popustom lahko vaš za precej bolj sprejemljivih 13.490 evrov. A tudi tako riu na trgu
najverjetneje ne bo prav lahko, saj ima kar nekaj cenovno podobno umeščenih tekmecev, ki imajo (vsaj nekateri) več značaja. Korejec namreč z ničimer ne razočara, prav tako z ničimer ne navduši. Skratka, z ničimer ne izstopa.