Golf z vzhoda
Kia ceed odslej zagotovo ni več outsider, ampak je z nenehnim napredkom postal enakovreden igralec razreda golf. Zasnovan in izdelan je v Evropi, le dobrih osem ur vožnje vzhodno od Wolfsburga, kjer nastaja njegov nemški tekmec, in tisoče kilometrov stran od svojega matičnega podjetja. Cilj je jasen, izdelek pa temu primeren. Tretja generacija ceeda (tokrat se ceed piše brez apostrofa) je oblikovno dozorela. Ni več pretirano drznih potez, ampak so sodobne linije precej bolj umirjene in
skladne. Takšne pozornosti ne potrebuje več, saj se mora dokazovati z drugimi rečmi.
Napredek se posebej odraža v kabini, kjer sicer še najdemo kakšen manj prijeten kos plastike, a je gledano v celoti počutje v ceedu zares zelo prijetno. Izdelava je natančna, ergonomija zelo dobra, sodobne elektronike pa zlepa ne zmanjka. Osrednji zaslon že pri drugi najnižji stopnji opreme meri 17,8 centimetra (na voljo je tudi 20,3-centimetrski) in je zgledno odziven ter lepo pregleden. Potem so tu še serijski sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, samodejni preklop med dolgimi in
zasenčenimi lučmi, sistem za preprečevanje naleta ter opozorilo ob zmanjšani zbranosti voznika.
V primerjavi s predhodnikom je izgubil le apostrof, povsod drugje je občutno pridobil.
Ob enaki zunanji dolžini in medosni razdalji je z novo platformo notranjost vseeno postala prostornejša. Sedenje spredaj je še posebej udobno, zadaj pa tudi ne zmanjka prostora za kolena in glave višjih potnikov. Malenkost večji je tudi prtljažni prostor, katerega kapaciteta znaša za ta razred povprečnih 395 litrov. Tokrat smo na preizkušnjo dobili sam vrh motorizacije, kar pomeni 1,6-litrski turbodizel s 100 kilovati (136 KM). Poskočen in z navorom radodaren štirivaljnik je primeren tudi za
tiste, ki pogosteje vozijo na daljših razdaljah, saj je dovolj tih, predvsem pa zmeren pri porabi goriva. Mi smo sicer izračunali povprečje 6,6 litra, a priznamo, da smo se veliko podili po mestnih ulicah.
Daljša pot je bila bolj prizanesljiva v okolici petih litrov. Če kaj, nas je malce razočaral 6-stopenjski ročni menjalnik, ki se je bil pri prestavljanju včasih malce preveč trmast. Sicer pa izrecne dinamike popolnoma ne razume niti volanski mehanizem, saj kljub občutni izboljšavi še vedno ni na ravni najboljših v razredu. Po drugi strani podvozje ponuja dobro mešanico udobja in lege na cesti, čeprav je ta bolj nagnjena k nevtralnosti kot izrecni dinamiki. Čeprav je nekoč VW golf pomenil
pojem svojega segmenta in danes morda ni nujno več tako, za številne še vedno pomeni merilo, po katerem se ravnajo. S ceedom so ga pri Kii zagotovo ujeli in odslej bodo morali loviti nov, še bolj zahteven cilj!