elroq
|

“Houston, do we have a problem?” Oziroma, ali gremo lahko z Elroqom na morje?

Piše: Damijan Kreže

»Poletje je.«
»Ja in?«
»Zamenjati moramo zimske slike…«

In smo šli. V novi Škoda Elroq smo naložili vso potrebno snemalno opremo in se ob 5:00 zjutraj odpeljemo proti željeni destinaciji. Ok. Načeloma ni težav, ker je destinacija oddaljena 200 km. A ker se bomo po otoku še dodatno premikali, nas je zanimalo, kakšne so možnosti za polnjenje. Postaj je kar nekaj, a kljub temu še vedno vlada precejšnja zmeda glede aplikacij za polnjenje. Ko pa zaradi težav z mobilnim telefonom, le-tega pošlješ na servis, hitro ugotoviš, kako zelo smo odvisni od teh naprav: aplikacije za plačevanje polnjenja, mobilna  banka, plačilne kartice, gesla in dostopi… Vse na telefonu, ki je zdaj na servisu. Selitev vsega tega na drug telefon? Zahtevnejše, kot bi si mislili.

In seveda, kar malce grenek priokus.. ker ne veš, ali bo polnilnica obratovala, bo prosta in nenazadnje, ali bo sploh delovala?

Ja, in smo šli. No, odpeljali smo se.

Vožnja s 100% napolnjeno baterijo na začetku, ki pokaže 485 km, daje dober občutek. Zavedamo se, da je vožnja po avtocesti manj priporočljiva za ohranjanje majhne porabe električne energije. Zato izberemo pot, ki ne bo v celoti avtocesta, ampak bo dobro polovico potekala po regionalni cesti prelepe Dolenjske in Kočevja. Škoda Elroq je prvi model z novim Škodinim oblikovalskim jezikom »Modern Solid«. Ime izhaja iz kombinacije Electric in Karoq. Elroq je sicer za skoraj 10 cm daljši od Karoqa in 277 cm medosna razdalja naredi vožnjo udobno. Klub dejstvu, da je imel testni Elroq celo 21- inčne pnevmatike in zaradi tega res atraktiven videz, to na udobje po regionalni cesti ni ravno veliko vplivalo. Motorizacija testnega Elroqa je bila najvišja možna, kar pomeni 77 kWh energije in sistemska moč 210 kW (ja, 285 konjskih moči na zadnji osi 😉). Obljubljen tovarniški doseg takšnega Elroqa je 581 km. Ga bomo dosegli? Verjetno ne. Bo pa vseeno eden večjih v zadnjem času.

Regenerativno zaviranje ima pri vožnji po regionalnih cestah boljši izkoristek. Po tako premaganih 200 km, imamo povprečno porabo 16,5 kWh/100 km, kar je za avtomobil, kot je Elroq, odlično. V D (Drive) izbiri Elroq sicer vozi dokaj podobno avtomobilom z motorji z notranjim izgorevanjem. Ni nekega močnega pojemka. Ko pa prestavimo v B (Brake), pa se pri popuščanju pedala za plin, ko se prične regenerativno zaviranje, na zadku avtomobila prižgejo celo zavorne luči. Kar pomeni, da je pojemek tako velik, da ga mora avto zaznati kot »zaviranje« in s tem tudi opozoriti ostale udeležence v prometu. Vrednosti polnilnih moči pri zaviranju lahko pridejo celo do 100 kW, kar pa pomeni pri dolgem klancu navzdol kar dobro »nabiranje« kilometrov dosega.

Velikokrat srečam v svojem poslu ljudi, ki posebej poudarjajo, kako imajo avtomobili preveč novodobne navlake, preveč asistenčnih sistemov, ki  so moteči za vožnjo. Vendar je moje osebno mnenje predvsem takšno, da je treba sisteme dodobra preizkusiti. Res je, da imamo tudi drugo skrajnost, ko ljudje mislijo, da avto vozi namesto njih, kar tudi ni res. Govorimo o asistenčnih sistemih in eden izmed njih je definitivno odličen Travel Assist, ki vključuje v svojem delu tudi t.i. prilagodljivi in predikativni aktivni tempomat. Ko je tempomat vklopljen, postane vožnja res ena sama uživancija. Namreč avto opozarja na armaturni plošči, da se približujemo hitrostni omejitvi in začne prilagajati hitrost pred omejitvijo. Ko je hitrostna omejitev povečana, pa za njo pospeši na zahtevano omejitev. V krožiščih tudi prilagodi hitrost tako, da jih varno obvozimo, čeprav je krožišče na regionalni cesti in po možnosti brez znaka za omejitev hitrosti. In sistem deluje tudi, ko v navigaciji nimamo vnesene poti.

Skratka v takšnem primeru se enostavno ukvarjamo samo z volanom in imamo možnost res dinamično, brez pretiravanja in sekanja ovinkov odpeljati in uživati, v našem primeru, po cestah po Kočevskem, ki so res lepe in vseskozi vodijo skozi gozdove. Skratka prav pomirjujoče proti betonu, ki ga vidimo vsepovsod. Seveda ob uporabi takšnega tempomata moramo biti le toliko skoncentrani, da lahko preko ročice tempomata ali pedala za plin odreagiramo in na hitro pospešimo, če je potrebno. Sistem nas v nadaljevanju vseeno vrne potem nazaj na nastavljeno hitrost, ko plin popustimo.

Na morju smo. Čudovite kulise za fotografije. Avto prav nič ne protestira, če bo moral nekaj trenutkov biti pri miru.
»A lahko še malo bolj nazaj?«
»Ne morem. Morje je!«
»Pa saj je kamera. Glej!«

Res je. Elroq ima 360-stopinjsko kamero in pravi kačji mašelj. Aja… Mačji kašelj je parkirati. In seveda v svoji opremi ima tudi Park Assist, ki še dodatno pomaga pri parkiranju neveščim.

Kar pa še navduši v Elroqu, je tudi nastavitev klimatiziranja notranjosti. Ker smo na morju sredi sončnega dneva in se ukvarjamo tudi s fotografiranjem drugega avtomobila, je Elroq prepuščen sončnim žarkom. Vendar brez težav ali preko aplikacije na telefonu ali pa programiranja na sredinskem ekranu definiramo klimatiziranje prostora. Klimatska naprava zaradi tega ne bo porabila velike energije shranjene v bateriji. Osnovno gospodinjsko razmišljanje je namreč, če imamo shranjenih 77 kWh energije, to pomeni, da bi pralni stroj z grelcem 1000 W lahko na to baterijo delal 77 ur… kar pomeni 3,2 dneva. 

Ko smo prispeli na cilj prve lokacije imamo po 200 km v »skladišču« še vedno 63% energije in doseg 316 km. Pomirjeni oddelamo in se odpeljemo naprej. Vožnja po otoku sredi dneva v vročini, bi človek pomislil, da bo energijsko potratna, pa vendar, po vseh opravljenih dolžnostih in nalogah, Elroqa zvečer parkiramo in priklopimo na polnilnico – z ostankom 240 km dometa, ki bi sicer zadostovalo za 3 urno vožnjo nazaj proti domu. Odločimo se, da mu tudi mi privoščimo »večerjo«, medtem ko si sami privoščimo svojo. Naslednji dan nas čaka nova pot. Če bi napolnili samo za pot domov, bi pred naslednjo vožnjo potrebovali dodatno polnjenje. Zato se odločimo, da se odpravimo zjutraj in se spotoma ustavimo na 50 kW hitri polnilnici. Tam z močjo 38 kW v eni uri, med zajtrkom, napolnimo baterijo do 92 % oz. za dodatnih 200 km – strošek 26,70 €. Kasnejše parkiranje vključuje še brezplačno polnjenje.

V treh dneh smo prevozili 915 km. Za volanom smo preživeli 17 ur in 35 minut, s povprečno hitrostjo 52 km/h. Povprečna poraba je znašala 17,9 kWh/100 km. Vozili smo sproščeno, kot bi vozili klasičen avto z motorjem na notranje izgorevanje – brez pretiranega razmišljanja o porabi.

Skupni strošek polnjenja: 46,21 €, od tega dvakrat brezplačno polnjenje od 75 % do 100 %.
👍 Prst gor – Elroq se je izkazal.

Podobne objave