Centimetri štejejo!
Škodin največji in najbolj prestižni model je bil pred kratkim prenovljen. Ravno pravi trenutek, da se je že v osveženi podobi udeležil našega velikega primerjalnega testa karavanov segmenta D (objava v dvojni zimski številki 245-246), kjer je osvojil drugo mesto – takoj za sorodnikom VW passatom.
Čeprav nas je takrat veliko trdilo, da bi ga izmed vseh kandidatov najraje odpeljali domov, številke ne lažejo. Približno v enakem obdobju prenovljeni passat je namreč v marsičem boljši, zaostaja pa pri praktičnosti, kjer superb zares blesti. Prtljažnik kar golta vse, kar vanj vržete, vsega skupaj 660 litrov pod zaprtim rolojem in v primeru podrtih naslonjal zadnjih sedežev le malo manj kot dva kubika! Enako razkošje je na zadnji klopi, s prostorom za noge, ki bi ga pričakovali v prestižnih
limuzinah najvišjega razreda.
Še eno področje, kjer smo mu novinarji šestih uredništev namenili več točk kot passatu, so najmanj izmerljive in subjektivne kategorije. Večini je bil imidž superba bližji kot od »konfekcijskega« volkswagna. Utemeljeno, saj je superb z vsako generacijo oblikovno močno napredoval. Po nedavni prenovi je še nekoliko bolj svež, kar so oblikovalci dosegli z ostrejšimi potezami. Menda so navdih jemali pri znamenitem češkem kristalu. V celoti na cesti pusti vtis elegance in samozavesti, seveda
toliko bolj, če gre za različico bolj pri vrhu ponudbe, kakršna je bila testna na atraktivnih 19-palčnih aluminijastih platiščih.
Škoda pri malodane vseh modelih trguje s prostorom, kjer primerljive tekmece redno prekaša, in superb pri tem ni nobena izjema.
Dobra obutev je kar smiselna, če avtomobil poganja zmogljiv turbodizel s 140 kilovati (190 KM), ki ga do stotice požene v dobrih osmih sekundah in do največje hitrosti več kot 220 km/h. Del zaslug za to ima hiter in odziven dvosklopčni menjalnik s sedmimi stopnjami prenosa, medtem ko je pika na i elektronsko uravnavan štirikolesni pogon. Vseeno se avtomobilu poznata precejšnja masa in velikost, zato vozna dinamika ni ravno njegova najmočnejša plat. Ob ostrejših potezah je precej nagibanja,
tudi odzivnost ni ravno vrhunska. To je pač posledica udobja, ki je superbova specialiteta. Odraz velikosti je tudi poraba goriva med testiranjem, ki se je zaključilo s skupnim povprečjem pod osmimi litri. Ni najbolje v razredu, a je glede na zmogljivosti in velikost soliden rezultat.
Navzven je ta avtomobil impozanten, kaj pa v notranjosti? Kar zadeva velikost, smo to že razčistili, ostaneta še splošen vtis kakovosti in ocena voznikovega kokpita. Ker ga zelo radi primerjamo s passatom, lahko trdimo, da ima superb skladnejšo in v celoti prijetnejšo notranjost, tudi uporabljeni materiali so vsaj tako dobri kot pri nemcu. Praktično nič ne zaostaja niti na področju sodobne tehnologije, s katero je kabina popolnoma prežeta. Digitalna instrumentna plošča, velik osrednji zaslon
na dotik, povezljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, aktivna pomoč pri parkiranju in še bi lahko naštevali. Vseeno pa so področja, kjer je hierarhija znamk znotraj koncerna opazna. Superb, na primer, v ponudbi nima projekcijskega zaslona, tudi kakšen sistem, ki ga ima, ni tako dober kot pri drugih. Lep primer sta matrična žarometa LED, ki sta sestavljena le iz šestih elementov vsak. Čeprav jih imajo drugi več, sta odlično opravila svoje
delo.
Če smo že začeli s primerjavo s passatom, pa z njo še zaključimo – pri ceni. Takšen superb, z bogatim paketom opreme style in še za približno 3.800 evrov dodatkov, stane nekaj več kot 41 tisočakov. To ni malo denarja, a tudi ne malo avtomobila. Če upoštevamo temeljite izračune s prej omenjenega testa PRIMA (upoštevajoč popuste), je superb za približno tisočaka dražji od passata. Ko bi cenejši le lahko ponudil tistih nekaj dodatnih centimetrov …