Svetovna premiera za Yeti Xtreme
Znamka Škoda bo na letošnjem GTI-srečanju ob Vrbskem jezeru premierno predstavila model Yeti Xtreme, energično-športno rally različico njihovega priljubljenega kompaktnega športnega terenca. Prav tako bo javnosti prvič na ogled postavljena študija Škoda CitiJet, ki so jo izdelali Škodini praktikanti. Škoda tako z obema izstopajočima voziloma znova izpričuje emocionalnost in vsestransko uporabnost svoje privlačne modelske palete.
Legendarno srečanje predelanih Volkswagnovih vozil bo letos na sporedu že 33. leto zapored. Okrog 200.000 avtomobilskih navdušencev bo za podaljšani binkoštni vikend (od 28. do 31. maja) romalo na kultno prireditev v Ribnico na avstrijskem Koroškem. Znamka Škoda se tokrat GTI-srečanja udeležuje petič.
“Želimo, da se nadaljuje naš pozitivni razvoj in da rastemo z novimi modeli,” je povedal direktor prodaje pri Škodi, Werner Eichhorn. “S tem bomo okrepili emocionalni naboj naše znamke. Škoda Yeti Xtreme kot dinamična in energična študija kompaktnega športnega terenca odraža Škodine kompetence na področju štirikolesnega pogona kot tudi dobro poznavanje rallyja,” tako Eichhorn. Škodini oblikovalci so model Yeti Xtreme zasnovali kot izrazito športno in dinamično izvedbo njihovega uspešnega
kompaktnega športnega terenca, s katerim bo mogoče sodelovati na rally tekmovanjih. Študija združuje moč štirikolesno gnanega športnega terenca ter energične oblikovne elemente in opremo dirkaškega rally vozila.
Vozilo poganja 1,8-litrski motor TSI z močjo 112 kW. Za prenos moči skrbi 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Največji navor znaša 250 Nm, na voljo pa je med 1.500 in 4.200 vrt./min. Yeti Xtreme pospeši od 0 do 100 km/h v 9 sekundah, njegova najvišja hitrost znaša 192 km/h. Opremljen je s posebnimi zavorami iz Octavie RS. V vpadljivi matirani sivi barvi lakirani Yeti je obut v 17-palčna aluminijasta platišča in velike terenske pnevmatike. Stranska stekla ima zatemnjena. Streha in
obrobe platišč izstopajo v kontrastni svetlo rumeno-zeleni barvi. Na sprednjem delu ima energični športnik velik odbijač in veliko odprtino za zajemanje zraka ter LED-žaromete. Višina podvozja je nastavljiva, kar pritiče robustno-športnemu značaju vozila.
Škoda Yeti Xtreme z markantno oblikovanimi blatniki in močnimi pragovi razkazuje svojo mišičasto naravo. Na zadku pričajo o izjemni moči in dinamiki vozila velik odbijač ter dve široki izpušni cevi, iz katerih prihaja mogočen zvok, ker vozilo nima glušnika. V prtljažniku so shranjeni rezervno kolo in t. i. “recovery tracks” – posebne trakcijske podloge, ki se jih podstavi pod kolesa, če vozilo npr. obtiči v pesku. Notranjost navduši s športno rally opremo, ki vključuje tudi vse, kar je
potrebno za udeležbo na rally tekmovanjih. Potnikom so namenjeni štirje individualni športni sedeži Recaro z integriranimi štiritočkovnimi varnostnimi pasovi. Potem je tu še superšportni volan z obvolanskima prestavnima tipkama.
Pri zasnovi notranjosti so oblikovalci na različnih mestih uporabili izbrane visokotehnološke materiale: notranje vratne obloge so npr. v celoti izdelane iz karbona. V posebnih držalih na notranjih oblogah sta integrirana lopata za pesek in termo steklenica. Dno vozila je izdelano iz aluminija. Paket Color&Trim vključuje še več karbonskih elementov ter kakovostne, temne površine iz alkantare z zelenimi barvnimi poudarki. Potem so tu še aluminijasti detajli, kot so pedali in posebne
vstopne letve. Povsem nova je zasnova sredinske konzole. V njej sta med drugim nož za varnostne pasove in gasilni aparat, tj. standardna oprema za rally vozila. Na armaturni plošči najdemo nosilec za iPad, v sovoznikovem predalu pa je integriran komplet za prvo pomoč.
Škoda z modelom Yeti Xtreme znova nazorno razkriva vsestranski potencial njihovega priljubljenega kompaktnega športnega terenca. Leta 2013 je bil Škoda Yeti popolnoma prenovljen in od takrat kupce prvič navdušuje v dveh izvedbah: kot Škoda Yeti in kot Škoda Yeti Outdoor, ki je zasnovan za terensko vožnje in pustolovske izzive. Škoda Yeti je na trg, v dinamično rastoči segment športnih terencev, vstopil leta 2009. Doslej so skupno prodali okrog 640.000 primerkov modela Yeti. V Evropski uniji
je znamka lani z Yetijem v segmentu kompaktnih športnih terencev dosegla več kot 4-odstotni tržni delež. Yeti se tako v Evropi uvršča med najbolje prodajane športne terence avtomobilskega razreda A.
Druga Škodina zvezda na srečanju ob Vrbskem jezeru bo model Škoda CitiJet. Gre za dinamično in emocionalno oblikovan mestni kabriolet, izdelan na osnovi Škode Citigo. Dvosedežnik je rezultat projekta ‘Škoda Azubi Car’, ki so ga v tem letu izpeljali prvič. Šest mesecev je skupno 16 Škodinih praktikantov delalo na tej študiji in zdaj jo bodo prvič predstavili javnosti.
Škoda CitiJet navduši z markantnim kovinskim lakiranjem v modro-beli kombinaciji in s športnimi, modro lakiranimi 16-palčnimi aluminijastimi platišči. Tu so še ročno izdelani usmernik zraka na zadku in močan izpušni sistem z dvema izpušnima cevema. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen bencinski motor 1.0 MPI z močjo 55 kW (75 KM). Tudi notranjost vozila je športna; oprema temelji na notranji zasnovi posebnega modela Škoda Citigo SPORT. Vozilo ima vgrajen tudi poseben avdiosistem z močjo 300 W.
Modra LED-osvetlitev notranjosti se odziva na glasbo.