Prva predstavitev že tretjega vajeniškega avtomobila
V Mladi Boleslavi je v teh dneh potekala prva uradna predstavitev novega prototipnega vajeniškega avtomobila znamke Škoda, ki ga je tokrat ustvarilo 27 učencev (5 deklet & 22 fantov) Škodinega šolskega centra. Za uresničitev njihove vizije o kompaktnem kupeju so potrebovali približno 1300 delovnih ur.
Tako smo dobili novo, že tretjo verzijo vajeniškega avtomobila, ki se bo pred vodstvom znamke Škoda pojavil šele 17. maja 2016. Zato so v Mladi Boleslavi tokrat predstavili še nedokončan izdelek z manjkajočim parom bočnih vrat, manjkala so tudi zadnja bočna kabinska stekla ter steklo na zadnjem kabinskem oknu, ki je tokrat del strešne konstrukcije. Prototipna kupe različica serijske škode rapid je nastala na osnovi serijske 5-vratne kombilimuzinske različice (spaceback) tega modela, ki so ji
Škodini vajenci spremenili predvsem podobo zadka, posledično pa tudi podobo bočne silhuete, ker ima takšen rapid v interesu prave športnosti samo en par nekoliko daljših bočnih vrat, medtem ko zadnjih bočnih vrat ni več. Vse to je prineslo tudi premik obeh strešnih B stebričkov, ki sta se pomaknila v smeri novega ‘fastback’ zadka.
Dramatično je spremenjena tudi sama podoba zadka, ker atero concept nima klasičnega kombilimuzinskega pokrova prtljažnika s steklom, temveč klasični pokrov prtljažnika brez stekla v stilu ‘notchback’ kupejev, nekaterih kompaktnih kabrioletov in klasičnih limuzin. Med posebnostmi velja omeniti položaj in velikost zadnjega kabinskega stekla, ker so se odločili za podobno oblikovalsko idejo kot pri italijanskem podjetju Italdesign, ki je letos v Ženevi predstavilo študijo GTZero concept, kjer
lahko zasledite oblikovalske elemente klasičnih ‘Shooting-Brake’ avtomobilov. Tudi ta poseg je prinesel spremenjen izgled strešnih stebričkov, ker sta oba C strešna stebrička pri ateru nameščena bolj položno. Ker ima Škodin prototip v smeri zadka zelo položno izvedeno strešno linijo in samo en par vrat brez zadnjih, tretjih vrat prtljažnika, ga zaradi tega ne moremo uvrstiti med predstavnike pravih 3-vratnih športnih karavanov.
Drugačna sta tudi oba odbijača, poleg tega so rahlo spremenili tudi podobo vseh glavnih zunanjih svetlobnih teles in dodali še aerodinamični komplet za karoserijo ter 18-palčna kolesa. Pretežno črno obarvana škoda premore tudi veliko rdeče obarvanih detajlov, ki razbijejo barvno monotonost. To filozofijo so uporabili tudi ob preoblikovanju notranjosti potniške kabine, ki je obogatena še z ambientalno LED osvetlitvijo ter zvočnim sistemom s skupno 1800 vati pogonske moči ter štirinajstimi
zvočniki. Pod motornim pokrovom približno 4,3 metra dolgega konceptnega avtomobila se skriva 1,4-litrski TSI motor, ki lahko ob sodelovanju 7-stopenjskega DSG menjalnika mobilizira 92 kW (125 KM) pogonske moči. O nadaljnji usodi tega prototipa bo odločala predvsem predstavitev pred vodilnimi, ki se bo odvila 17. maja 2016. Morda bodo vodilni pri znamki Škoda navdušeni nad idejami mladih in bodo odobrili nastanek serijske kupe različice modela rapid.