‘Mini-Superb’

Čakanja na tretjo generacijo zelo popularne in prodajno uspešne Čehinje je konec, ker so Čehi danes pokazali prve uradne fotografije nove octavie, poleg tega pa so razkrili še nekaj tehničnih informacij o novem Škodinem ‘Mini-Superbu’.

Nova octavia, ki so jo tokrat oblikovali Čehi, predstavlja logično in bolj elegantno nadaljevanje uspešne 5-vratne kombilimuzinske zgodbe (octavia I & II), ki so jo Čehi znova opremili s klasično limuzinsko bočno linijo, zato tudi nova octavia daje opazovalcu občutek 4-vratne limuzine, čeprav gre v resnici za 5-vratno kombilimuzino (slovenski ‘folksdojčerji’, ki jemljejo za sveto vse navedbe iz Nemčije, bodo v njej seveda zopet prepoznali ‘limuzino’, ker pač slepo sledijo ‘Übermensch’
(nadčlovek) karoserijski zmedi, ustvarjeni s strani Nemcev v sredini devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko so pojem ‘5-Türige kombilimousine’ v katalogih nadomestili s pojmom  ‘4-Türige Schrägheck ali Fließheck limousine’…), podobno kot v primeru manjšega 5-vratnega rapida  in večjega 5-vratnega kombilimuzinskega sorodstva (superb).

Nova octavia (dolžina: 4659 mm, širina: 1814 mm, medosna razdalja: 2683 mm)  je občutno večja od pripadnikov aktualne druge generacije, ker je zrasla v vseh smereh (dolžina: + 90 mm, širina: + 45 mm, medosna razdalja: + 108 mm). Ob tem velja omeniti še zanimivost, ker so si Škodini marketinški strokovnjaki ob opisovanju nove octavie zadali ‘avtogol’, ker v uradnem tekstu najprej fantazirajo o kupe strešni liniji (pokažite mi 3 ali pa 5-vratno kombilimuzino na tržišču, ki v današnjih
časih nima rahlo padajoče strešne linije…), v naslednjem trenutku pa razglašajo, da ima octavia III največ kabinskega prostora v svojem razredu, istočasno pa tudi največ prostora za glave zadnjih potnikov. S takšnim ‘kupejem’, ki ponuja vsem potnikom rekordno veliko kabinskega prostora, je po moji oceni nekaj hudo narobe…

Rekordno odmerjena notranjost (dolžina: 1782 mm) je res prinesla več prostora in udobja, sploh ob primerjavi z octavio druge generacije (dolžina: 4569 mm, prostornina prtljažnika: 560-litrov), večji pa je tudi prtljažnik, ki bo v kombilimuzini tretje generacije lahko pogoltnil 590-litrov (osnovna konfiguracija), kar je 40-litrov več od prtljažnika v podobnem, vendar manjšem rapidu (dolžina: 4483 mm). Čehi so razkrili tudi informacijo o prestani dieti, ker je nova octavia približno 100
kilogramov lažja od podobno motoriziranih predstavnikov aktualne druge generacije. Sodobnim trendom primerno bo odmerjena tudi količina ‘računalniških pomagačev’, ker bo octavia III lahko opremljena z več elektronskimi varnostnimi sistemi, ki so znani že iz zadnjih modelov koncerna Volkswagen.

Na začetku prodaje, ki bo stekla po predstavitvi na bodočem avtomobilskem salonu v Ženevi, bodo Čehi ponudili ocatvio v povezavi z enim izmed osmih (štirje bencinski TSI in štirje dizelski TDI agregati) razpoložljivih motorjev. Med najbolj varčnimi omenjajo 1,6-litrski TDI motor z 110 KM, ki bo premikal različico Greenline. Ta motor bo ob svojem delovanju ustvaril samo 89 gramov CO2 izpustov na vsak prevoženi kilometer in na vsakih 100 prevoženih kilometrov od lastnika zahteval povprečnih
3,4-litra goriva. Na drugem koncu skale se nahaja trenutno najmočnejša različica (1,8-litra TSI), ki bo lahko sprostila 180 ‘bencinskih konj’. Kasneje bomo dobili tudi štirikolesno gnane različice ter najbolj zmogljivo različico RS.

Podobne objave

Dodaj odgovor