Dobiček kljub pandemiji covida-19
Ukrepi za zajezitev pandemije koronavirusa so v prvi polovici leta 2020 tudi v družbi Škoda Auto negativno vplivali na prodajo in na finančne kazalnike. Promet koncerna Škoda Auto* je v prvih šestih mesecih znašal 7,55 milijarde evrov, dobiček iz poslovanja pa – kljub 39-dnevnemu zaprtju čeških tovarn in močno okrnjenim prodajnim kanalom (še zlasti v aprilu) – 228 milijonov evrov. Ob vsem tem je bil zabeležen donos iz poslovanja v višini 3,0 odstotka. Skupno je Škoda Auto od januarja do
junija prodala 426.700 vozil. Od junija naprej češki avtomobilski proizvajalec beleži pozitivne učinke programov za ponovni zagon, ki so individualno prilagojeni razmeram na posameznih trgih, in število naročil je nedavno preseglo lanskoletno raven. Če ne bo znova prišlo do občutnega poslabšanja situacije zaradi covida-19, Škoda Auto pričakuje, da se bo v naslednjih tednih in mesecih stanje na svetovnih trgih postopoma stabiliziralo. Investicije v osnovna sredstva so z 261 milijoni evrov
v preteklem polletju ostale na visoki ravni – Škoda Auto še naprej sistematično vlaga v prihodnost in razvoj podjetja.
Bernhard Maier, predsednik uprave družbe Škoda Auto, je poudaril: “Škoda Auto je v preteklih letih poslovala uspešno in ima trdne finančne temelje. V trenutni izredni situaciji, ki jo je povzročila pandemija covida-19, smo nemudoma uvedli celovite ukrepe za stabilizacijo prodaje, prometa in dobička. Ti ukrepi že kažejo pozitivne učinke in v prihodnjih mesecih bomo sistematično nadaljevali
po začrtani poti. Prepričan sem, da bo Škoda iz te situacije izšla še močnejša.”
Klaus-Dieter Schürmann, direktor za finance in IT pri družbi Škoda Auto, je pojasnil: “Zastavili smo si cilj, da trenutno doseženo raven do konca letošnjega leta še nenehno izboljšujemo. Da bi dosegli ta cilj, sistematično sledimo našemu aktualnemu programu zagotavljanja uspešnosti. Poleg tega dosledno upoštevamo dodatne, kratkoročno zastavljene posebne ukrepe, osredotočene na splošne in materialne stroške ter na optimizacijo na področju stroškov in obratnih sredstev.”
Kljub 39-dnevnemu zaprtju čeških tovarn in kljub ekonomskim posledicam ukrepov za zajezitev pandemije covida-19 je Škoda Auto ustvarila dobiček iz poslovanja v višini 228 milijonov evrov. Konec aprila je avtomobilski proizvajalec ob upoštevanju obveznih ukrepov za varovanje zdravja skladno z načrti postopoma znova zagnal proizvodnjo vozil. Potem ko so se avtohiše na evropskih trgih spet odprle, se je povpraševanje po vozilih ponovno občutno povečalo. Obenem so se v veliki meri znova
vzpostavili prodajni kanali in so trenutno stabilni.
Alain Favey, direktor prodaje in marketinga pri družbi Škoda Auto, je pojasnil: “Zaradi izredne izhodiščne situacije se je v prvih šestih mesecih leta prodaja na svetovni ravni sicer zmanjšala, vendar pa so obeti za naprej pozitivni: že v juniju so številke v primerjavi s predhodnimi meseci občutno zrasle. S svojo privlačno, sodobno paleto modelov smo si zagotovili izredno dober položaj. Ker Škoda želi podpreti pozitiven razvoj na mednarodnih trgih, smo državne ukrepe za pomoč, ki jih izrecno
pozdravljamo, dopolnili s celovitimi programi za ponovni zagon, ki so namenjeni našim trgovskim partnerjem. Na osnovi tega v tretjem četrtletju pričakujemo okrevanje in predvidevamo, da bomo v zadnjem četrtletju lahko dosegli raven prejšnjega leta.”
Podjetje bo vztrajalo pri zastavljenih srednje- in dolgoročnih ciljih in bo nadaljevalo z največjo modelsko ofenzivo v svoji zgodovini. Za obdobje med letom 2019 in koncem leta 2022 načrtuje predstavitev 30 novih modelov, izpeljank, prenov ali izvedb. Poleg tega bo Škoda s svojim izključno električnim modelom Enyaq iV naredila pomemben korak v sklopu uresničevanja svoje strategije električne mobilnosti – novi SUV je prvi električni model znamke in je že od samega začetka predviden kot
električni avto. Najpomembnejši Škodin model v letu 2020 bo javnosti premierno predstavljen meseca septembra.
– Prva polovica leta 2020: Škoda je po vsem svetu prodala 426.700 vozil.
– Od januarja do junija je češki avtomobilski proizvajalec po vsem svetu prodal 426.700 vozil (prvo polletje 2019: 620.900 vozil; –31,3 %).
– V Zahodni Evropi je bilo do junija prodanih 181.700 vozil znamke Škoda (prvo polletje 2019: 275.700 vozil; –34,1 %). V Nemčiji, ki za podjetje predstavlja drugi največji posamični svetovni trg, se je za vozilo znamke Škoda v prvih šestih mesecih leta odločilo 63.600 kupcev (prvo polletje 2019: prodanih 99.000 vozil; –35,8 %).
– V Srednji Evropi se je v prvi polovici leta prodaja zmanjšala na 84.400 vozil (prvo polletje 2019: 110.400 vozil; –23,5 %). Na domačem, češkem trgu je avtomobilski proizvajalec v tem obdobju prodal 39.400 vozil (prvo polletje 2019: 48.000 vozil; –17,9 %).
– V Vzhodni Evropi brez Rusije je prodaja v prvi polovici leta padla na 16.700 vozil (prvo polletje 2019: 24.500 vozil; –32,0 %).
– V Rusiji se je od januarja do junija za vozilo znamke Škoda odločilo 34.200 kupcev (prvo polletje 2019: prodanih 39.800 vozil; –14,1 %).
– Na Kitajskem, največjem posamičnem svetovnem trgu, je Škoda v prvih šestih mesecih leta prodala 77.400 vozil (prvo polletje 2019: 125.900 vozil; –38,5 %).
– V Indiji je podjetje v prvi polovici leta dobavilo 3.700 vozil (prvo polletje 2019: 7.200 vozil; –48,4 %).
– Občutno je Škoda v prvih šestih mesecih povečala prodajo v Turčiji: 7.600 prodanih vozil v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta predstavlja 45,8-odstotno rast (prvo polletje 2019: 5.200 vozil).
Prodaja vozil znamke Škoda v prvi polovici leta 2020 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih v primerjavi z lanskim letom):
Škoda Octavia (110.700; –40,4 %)
Škoda Kodiaq (60.700; –21,9 %)
Škoda Karoq (56.300; –23,7 %)
Škoda Kamiq (52.500; +144,9 %)
Škoda Fabia (48.100; –50,6 %)
Škoda Superb (37.800; –33,4 %)
Škoda Rapid (28.100; –63,9 %)
Škoda Scala (27.300; +270,6 %)
Škoda Citigo (naprodaj samo v Evropi: 5.200; –)