Češke sanje mladih družin
Mlade družine se za nakup avtomobila odločajo tako, da v salonu prtljažnik premerijo kar z otroškim vozičkom. Ravno tako odločilen faktor pri nakupu so njihove omejene finančne možnosti in na koncu jih veliko ugotovi, da je najbolj smiseln nakup majhnega karavana. Nova fabia combi je pisana na kožo ravno takšnim.
Od kombilimuzinske je daljša za 26,5 centimetra, kar gre na račun podaljšanega zadka. Pribitek se najbolj pozna v prtljažniku, ki je od običajnega prostornejši za kar 200 litrov. Sveži očetje našega uredništva smo kmalu ugotovili, da vozičkov za prevoz ni treba pretirano razstavljati, zraven pa v raznih predalčkih in prostorčkih ostane prostora za več drobnarij, kot bi si jih želeli jemati s seboj. Prostorsko je zrasel tudi v primerjavi s prejšnjim combijem, in sicer za 50 litrov.
Bistvo te škode ni le velikanski prtljažni prostor, ampak tudi majhne pametne rešitve, ki omogočajo, da ga lahko odlično izkoristimo.
Vozno karavanska fabia ni veliko drugačna od nove kombilimuzine, prava razlika v legi na cesti se čuti šele, ko je prtljažnik polno naložen. Tudi takrat se izkaže 1,2-litrski prisilno polnjen bencinski štirivaljnik s 66 kW (90 KM), ki postane zares glasen šele v visokih vrtljajih. Najbolj smo pogrešali šesto prestavo, s katero bi povprečno porabo dobrih sedmih litrov prav gotovo za kakšen deciliter ali dva zmanjšali. Kot zanimivost povejmo, da je imela prejšnja fabia combi, ki smo jo
testirali natanko sedem let nazaj, identično porabo, poganjal pa jo je stari 1,4-litrski bencinar.
Ta motorna izbira je še vedno nekakšen stroškovni optimum, ki ga upravičuje kar tri tisočake dražji turbodizel. Morda je vredno razmisliti o zmogljivejšem bencinskem motorju s 6-stopenjskim menjalnikom, ki stane le 700 evrov več, in raje prihraniti pri nepotrebnih dodatkih, zaradi katerih je cena testnega avtomobila znašala 17 tisočakov.