Novi oblikovni križanec

Kia XCeed je novi oblikovni križanec iz Kie, ki predstavlja alternativo tradicionalnim SUV modelom, saj nudi primerljivo stopnjo prostornosti, namenjene potnikom in prtljagi. Kia XCeed s svojo vodljivostjo, udobnostjo in zanesljivostjo zagotavlja užitek pri vožnji, zaradi višje lege pa hkrati omogoča boljši pregled nad dogajanjem na cesti kot običajne kombilimuzine.

Eden tehnološko najbolj naprednih modelov v razredu
Napredna varnost, povezljivost in infotainment XCeeda uvrščajo med tehnološko najbolj napredna vozila v razredu križancev. Novi model iz družine Ceed prinaša zmogljive turbo motorje, ki se lahko pohvalijo s svojo učinkovitostjo. Emilio Herrera, izvršni dirketor Kia Motors Europe, pravi: “Kia XCeed je namenjen rastočemu razredu vozil, ki ponujajo več čustev in dinamičnosti kot SUV modeli, tako glede videza kot načina vožnje. Obenem se stranke ne želijo odpovedati praktičnosti, ki jo ponujajo
večja vozila. Naš novi križanec zadovoljuje te potrebe, s prepoznavno in moderno obliko, ovito okrog prostorne in vsestranske karoserije. Kia Xceed, ki združuje najboljše iz sveta kombilimuzin in SUV-jev, evropskim kupcem nudi nekaj osvežujočega in drugačnega.”

Herrera še dodaja: “Najnovejša pridobitev v Kiini ponudbi vodi Ceedovo družino v novo, drzno smer, ki kaže razsežnost Kiine domišljije in ambicij v razredu kompaktih družinskih vozil. Razred C je drugi največji razred na evropskem avtomobilskem trgu, ki bo po zaslugi širitve ponudbe karoserijskih različic v prihajajočih letih pridobil na pomenu. Ceedova bogatejša ponudba po novem kupcem ponuja več izbire kot pri kateremkoli drugem tekmecu v tem razredu.”

Proizvodnja modela XCeed poteka v Kiini evropski tovarni v kraju Žilina na Slovaškem, kjer proizvajajo tudi 5-vratno kombilimuzino Ceed, karavanski Ceed Sportswagon in 5-vratni ProCeed. Prodaja najnovejšega člana družine Ceed se bo v Evropi začela jeseni, tako kot vse ostale Kie pa bo tudi xCeed kupcem serijsko omogočal Kiino revolucionarno 7-letno garancijo, ki velja do 150.000 prevoženih kilometrov (prva tri leta brez omejitve števila kilometrov). S svojim stilskim, izraznim in sodobnim
oblikovanjem novi Kia XCeed predstavlja alternativo tradicionalnim SUV modelom. Kia XCeed, izdelek Kiine evropskega oblikovalskega središča v Frankfurtu, je nastal pod vodstvom Gregoryja Guillaumea, podpredsednika oblikovanja pri Kia Motors Europe. Novi Kia XCeed je bolj čustven in dinamičen kot konkurenca, ob tem pa ponuja nekaj drugačnega kot ostali modeli Ceed. Edini del karoserije, ki so ga prevzeli od 5-vratne kombilimuzine, so prednja vrata.

Z boka je opazen relativno dolg pokrov motorja, ki se razteza do A stebrička za prednjima kolesoma, kar daje vozilu nazaj zamaknjeno silhueto. Medtem ko je medosna razdalja eneka kot pri vseh različicah Ceeda (2.650 mm), sta prednji in zadnji previs XCeeda v primerjavi s kombilimuzino daljša – spredaj 25 mm (905 mm) in zadaj 60 mm (840 mm). Položen zadek, kot bi šlo za ‘fastback’, ter rob prtljažnih vrat, ki je postavljen 60 mm višje kot pri kombilimuzinski različici, poudarjata dinamično
obliko zadka križanca. Kia XCeed je lahko obut v 16- ali 18-palčna aluminijska platišča, s pnevmatikami z merami 205/60 R16 ali 235/45 R18. Prednji in zadnji del vozila prav tako predstavljata odmik od ‘obraza’ običajne družine Ceed, s čimer se Kia XCeed razlikuje od svojih sorodnikov. S širino 1.826 mm (26 mm širši kot 5-vratni Ceed) križanec prinaša bolj samozavesten obraz, z izrazitejšo masko in večjo odprtino za zajem zraka. Žarometi so na novo oblikovani, s Ceedovimi značilnimi LED lučmi
v obliki kock ledu, ki so bolj oglate oblike, nad njimi pa je smerokaz, ki se razteza čez blatnik. Zadaj prevladujejo prepoznavne tanke high-tech LED luči, ki so iz nekaterih zornih kotov videti kot bi se segale v ramenski del vozila. Izrazito zaobljene linije, ki se raztezajo vodoravno po prtljažnih vratih in zadnjem odbijaču, dajejo vozilu širšo, stabilnejšo držo.

Oblika karoserije in višina vozila predstavljata enako robusten videz, ki privlači kupce ostalih SUV-jev iz Kiine ponudbe. XCeedova oddaljenost od tal znaša 174 mm (na 16-palčnih platiščih) in 184 mm (na 18-palčnih platiščih), kar je do 42 mm več v primerjavi s 5-vratnim Ceedom. Zajetni blatniki in stranske obloge ter srebrni strešni nosilci vizualno ustvarijo čvrstejši, terenski videz, dodatno pa tak občutek poudarijo kovinske letvice na zadnjem odbijaču. Novi model bo kupcem omogočal izbiro
med 12 karoserijskimi barvami. Nova živahna rumena barva (Quantum Yellow) je namenjena izključno XCeedu in ne bo na voljo pri ostalih Ceedovih izvedenkah. V notranjosti bo Kia XCeed prevzel kabinsko zasnovo ostalih Ceedov, s sredinsko konzolo, ki je rahlo obrnjena proti vozniku. Z nižjim položajem bokov kot pri višjem SUV-u ter višjo oddaljenostjo od tal kot pri običajni 5-vratni različici Kia XCeed nudi voznikom bolj športen vozniški položaj sedenja, ki omogoča boljši pregled nad cesto pred
sabo (gl. ‘Prostornost’ za več podrobnosti). ‘Plavajoči’ zaslon na dotik z infotainment sistemom izstopa na armaturni plošči, medtem ko nižje postavljena plošča z merilniki nudi veliko gumbov, občutljivih na dotik, stikal in števcev, namenjenih upravljanju glasnosti, gretja in prezračevanja. Zelo ergonomska stikala so ustvarjena, da voznikom omogočajo hitro spremembo kabinskega vzdušja brez umikanja oči s ceste za dlje časa kot je to nujno potrebno.

Notranjost prinaša sodobne, na otip mehke materiale ter satenasto armaturno ploščo, ki ustvarja prefinjen ambient. Kupci lahko pri oblazinjenju izbirajo med tkanino in umetnim ali pravim usnjem. Kia XCeed je dobil novi rumeni barvni paket notranjosti, s črnim oblazinjenjem, ki je pravo nasprotje živahnih rumenih šivov sedežev in vrat in rumenih sedežnih napeljav, ter s črnimi svetlečimi in rumenimi kovinskimi dodatki po vsej kabini. Kia XCeed nudi kabinski in prtljažni prostor po vzoru
SUV-jev, vendar z bolj kompaktno obliko. XCeed, ki je umeščen med 5-vratnega Ceeda in Sportaga, še vedno zagotavlja prostornost v notranjosti in prtljažni prostor, ki sta primerljiva z najbolje prodajanimi SUV-i v Evropi. Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, pravi: “Oblikovanje in obnašanje novega križanca Kia XCeeda naredita privlačnejšega od večine SUV-jev. Prednosti nudi tako, da se ne odpoveduje vsestranskosti, saj z inteligentno zasnovo zagotavlja impresivno velik prostor
v potniški kabini in prtljažniku.”

Z dolžino 4.395 mm je Kia XCeed 85 milimetrov daljši od 5-vratnega Ceeda in 90 milimetrov krajši od Sportaga. Njegova maksimalna višina strehe je 1.490 mm, kar pomeni, da je 43 mm višji od Ceeda in 155 mm nižji od Sportaga, kar voznikom omogoča nižje težišče od višjega sorodnika in nekoliko višji položaj od običajnega Ceeda. Kia XCeed, ki je zasnovan na osnovi Ceeda, enega najbolj prostornih vozil v kompaktnem razredu, nudi veliko prostora v notranjosti za spredaj in zadaj sedeče potnike. S
položajem bokov, ki so na vsakem sedežu postavljeni 42 mm višje kot pri Ceedu, nudi lažje vstopanje in izstopanje iz vozila. Steklene površine v obliki polmeseca in ‘fastback’ strešna linija zagotavljajo zadaj sedečim potnikom svetlo, zračno vzdušje in več prostora v predelu glave kot konkurenca v razredu kompaktnih križancev.

Daljši zadnji previs Xceeda ustvari daljši prtljažnik, katerega prostornina znaša 426 litrov (VDA), kar je 31 litrov več kot pri Ceedu in le malo manj kot pri najbolje prodajanem kompaktnem SUV-u v Evropi. S podrtimi zadnjimi sedeži prostornina naraste na 1.378 litrov. Vsestranskost zagotavljajo deljiva klop (40:20:40), električno odpiranje/zapiranje prtljažnika ter dvojno dno v prtljažniku, ki se lahko odstrani in tako ponudi še več prostora ali pač zagotovi skriti predal v prtljažniku.
XCeed s svojim naborom naprednih tehnologij s področij varnosti, povezljivosti in infotainmenta predstavlja enega tehnološko najbolj opremljenih predstavnikov svojega razreda. Razpoložljivi pripomočki so ustvarjeni, da nudijo varnejšo in manj stresno vožnjo ter omogočajo enostavno upravljanje.

Kia XCeed je eden prvih modelov v Evropi, ki nudi Kiin inovativni telematski sistem UVO Connect, ki pelje vožnjo v digitalno dobo. UVO Connect povezuje voznika s svetom okrog njega tako, da zagotavlja pomembne informacije preko kabinskega zaslona na dotik in voznikovega pametnega telefona. Telematika prinaša storitve v živo (Kia Live) na opcijskem širokem 10,25-palčnem zaslonu TFT LCD, sistem pa uporablja svojo eSIM kartico za nalaganje in osveževanje podatkov v živo med vožnjo. To vključuje
prometne informacije v živo, vremensko napoved, zanimiva mesta (POI), ter podrobnosti o parkiranju na ulici in na urejenih parkirščih (vključno s ceno, lokacijo in razpoložljivostjo). Drugi del sistema UVO Connect so diagnostični podatki o vozilu in predvidenih vožnjah, kar voznikom omogoča pošiljanje rute vozilu pred potovanjem, ter zagotavlja preverjanje lokacije vozila ob kateremkoli času.

Opcijski navigacijski sistem z 10,25-palčnim zaslonom na dotik serijsko prinaša Bluetooth povezavo za več naprav, kar potnikom omogoča povezovanje dveh mobilnih naprav naenkrat, ter platformi Apple CarPlay in Android Auto. Njegov napredni deljivi zaslon uporabnikom nudi hkratno upravljanje ali spremljanje številnih funkcij vozila, prilagajanje zaslona trem aplikacijam istočasno ter še nekaj drugih funkcij. To omogoča vozniku prikazovanje celotnega zaslona (npr. navigacije) ali kombinacijo
hkratnega prikazovanja različnih elementov. To pomeni, da lahko voznik spremlja navigacijska navodila, medtem ko si sopotniki hkrati izbirajo glasbo ali preverijo vremensko napoved. 8,0-palčni zaslon na dotik avdio sistema je na voljo v odvisnosti od opreme vozila in ponuja funkcije, kot so npr. Android Auto, Apple CarPlay ali infotainment. Ostale opcijske tehnologije, namenjene izboljšanju udobja in uživanju v vožnji so npr. premijski zvočni sistem JBL Premium s tehnologijo Clari-Fi,
dvopodročna klimatska naprava, ogrevana in zložljiva stranska ogledala, ogrevan volan, ogrevano vetrobransko steklo, ogrevanje in hlajenje prednjih sedežev ter ogrevanje zadnjih sedežev.

Kia XCeed bo na voljo tudi z novostjo pri Kii – povsem digitalnimi 12,3-palčnimi merilniki Supervision, ki so namenjeni čim jasnejšemu prikazovanju informacij. Z visokoločljivostnim zaslonom (1920×720 pikslov) digitalni merilniki nadomeščajo običajne merilce hitrosti in števce prevoženih kilometrov, ki jih najdemo v obstoječi ponudbi Kie. Zaslon brez okvirja prikazuje ostre digitalne številke, ki se tičejo vozila in motorja. Večfunkcijski zaslon med številkami prikazuje navigacijska navodila
(ovinek za ovinkom), avdio informacije, telefonske klice in kontakte, ter poglobljene potovalne informacije, kot tudi diagnostična opozorila, ter pop-up obvestila, ki se nanašajo na različne tehnologije varnosti in vozniške asistence. Nova 12,3-palčna inštrumentna plošča Supervision je pri novem Kia XCeedu na voljo kot opcija, odvisno od trga in opreme vozila. Nadomešča fizične števce in 3,8-palčni mono-LCD ali 4,2-palčni barvni zaslon TFT LCD, ki bodo na voljo pri različnih opremah.

Kia XCeed ponuja veliko aktivnih asistenčnih in varnostnih tehnologij. Mednje med drugim sodijo radarski tempomat s funkcijo ustavi/spelji, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za preprečevanje naleta z zaznavo vozil in pešcev, napredno opozarjanje na hitrostne omejitve, pomoč pri parkiranju, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu in sistem za samodejno preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi. XCeedov sistem za opozarjanje voznika na utrujenost svetuje voznikom, da naredijo
premor, če sistem zazna znake utrujenosti. Na voljo je tudi sistem za sledenje voznemu pasu (LFA) – Kiina tehnologija 2. stopnje avtonomne vožnje, ki nadzira pospešek, zaviranje in upravljanje. LFA lahko sledi vozilom in cestnim oznakam pred sabo, da ohrani vozilo na voznem pasu ter ohrani varno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom. Kot vse Kie, ki so naprodaj v Evropi, je tudi novi križanec serijsko opremljen s pomožnim stabilnostnim sistemom (VSM). Ta v sodelovanju s stabilnostnim sistemom
(ESC) v primeru zaznave izgube oprijema dodatno poskrbi za stabilnost vozila pri zaviranju in vožnji v ovinek.

Kiina evropska razvojna ekipa je imela za cilj izboljšati vzmetenje in vodljivost novega XCeeda, da bi zagotovil zrelo vožnjo in predvidljivo vodljivost v vseh voznih pogojih. Novo vozilo so med procesom razvoja podvrgli več različnim voznim površinam kot katerekoli drug Kiin model, razvit v Evropi. Prototipe so ocenjevali v vseh vremenskih okoliščinah, na alpskih prelazih in avtocestah, v živahnih mestnih središčih in na ozkih podeželskih cestah. Po preizkusih, opravljenih v Nemčiji,
Španiji, na Švedskem, v Veliki Britaniji in nekaterih drugih državah, je Ceedov novi križanec glede vodljivosti pravi Evropejec. Novi Kia XCeed bo voznikom ponudil edinstven užitek v vožnji in vodljivost, z vzmetenjem in njegovimi sestavnimi deli, kot jih ne najdemo pri nobeni drugi različici Ceeda. Kljub temu, da je nižji od tipičnih družinskih SUV modelov, bo XCeed bolj zabaven za vožnjo, po zaslugi drugačnega vzmetenja, bolj kompaktnih zunanjih mer, nižjega težišča in zmanjšane mase
vozila.

Kia XCeed, ki je edinstven v Ceedovi modelni ponudbi, je dobil nove hidravlične blažilnike, ki so serijski na prednji osi pri vseh opremah in motorjih. Ventili in vzmeti, ki plavajo v hidravlični tekočini blažilnikov, zagotavljajo optimalno vožnjo čez udarne jame. Avtomobil je narejen tako, da z uglajenim in progresivnim odzivom vpija tudi večje udarne jame, s čimer preprečuje poskakovanje karoserije, ko se vzmetenje odzove po hitrem stiskanju. Prav tako zagotavlja odzivnejšo vodljivost in
izboljšan nadzor karoserije, obenem pa manjši hrup vzmetenja pri prehodu čez grbine. Razen novih hidravličnih blažilnikov je hardware novega neodvisnega vzmetenja identičen tistemu pri 5-vratnemu Ceedu, različici ProCeed in karavanskemu Ceedu Sportswagon. Z višjo oddaljenostjo od tal – do 42 mm v primerjavi s serijskim Ceedom (odvisno od velikosti platišč) – so Kiini inženirji zmehčali prednje (za 7%) in zadnje vzmeti (za 4%), da bi zagotovili udobje in stabilnost v vseh pogojih. Vozno udobje
je izboljšano tudi z novim dinamičnim blažilnikom za zadnji most vzmetenja, kar dodatno zniža hrup in strukturne vibracije.

Volanski hardware v primerjavi s Ceedom ostaja nespremenjen, čeprav je elektronska krmilna enota (ECU), ki upravlja z motorčkom servo volana, drugače nastavljena – zaradi zagotavljanja hitrejšega začetnega odziva na voznikove inpute. Rezultat tega je, da imajo lahko vozniki podobno hiter odziv in primerljivo nagibanje karoserije kot pri serijskem 5-vratnem Ceedu. Količina asistence motorčka servo volana je okrepljena, da nudi lažje upravljanje ter zmanjša utrujenost voznika na daljših
potovanjih in pri nižjih hitrostih. S svojimi 16- ali 18-palčnimi aluminijskimi platišči z Michelinovimi (16-palčnimi) ali Continental SportContact 5 (18-palčnimi) pnevmatikami Kia XCeed voznikom ponuja visoko stopnjo oprijema ter zabavno in progresivno vodljivost. Kiin sistem izbire načina vožnje (DMS) omogoča voznikom prilagajanje trdote volana in odziva stopalke za plin, pri modelih z dvojno sklopko pa tudi prilagajanje odzivnosti prestav. Z izbiranjem načina ‘Sport’ vozniki subtilno
izboljšajo odzivni čas in prilagodijo vodljivost, da ponudijo dodatno težo in bolj odločno odzivanje na voznikove inpute. Način ‘Normal’ voznikom omogoča maksimalno izkoriščanje izrabe goriva in zagotavlja sproščujočo vožnjo.

Kia XCeed poganjajo zelo odzivni turbo motorji, ki kupcem nudijo precej izbire, ki bo zadovoljila različne potrebe voznikov. Na voljo so trije turbo motorji (T-GDi). Trivaljni 1.0 T-GDi proizvaja 88 kilovatov (120 KM) in 172 Nm navora, medtem ko štirivaljni 1.4 T-GDi proizvaja 103 kW (140 KM) in ima največji navor 242 Nm. Najzmogljivejši motor v XCeedovi ponudbi je 1,6-litrski T-GDi motor, ki ga sicer najdemo v različicah Ceed GT in ProCeed GT. Z močjo 150 kW (204 KM) in navorom 265 Nm se
mišičasti 1.6 T-GDi odlično ujema z zmožnostmi vozila v različnih voznih razmerah.

Kia XCeed je na voljo tudi z dvema Smartstream motorjema – najčistejšim dizelskim, ki ga je Kia kdaj naredila, in najvarčnejšim pri tem modelu. 1,6-litrski motor Smartstream je na voljo v dveh različicah – z močjo 85 kW (115 KM) ali 100 kW (136 KM). Z izjemo 1,0-litrskega T-GDI lahko vsi motorji prenašajo moč na prednji kolesni par preko 6-stopenjskega ročnega ali 7-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko. 1,0-litrski motor je lahko opremljen edino s 6-stopenjskim ročnim
menjalnikom. Sistem ustavi/spelji (ISG) je del serijske opreme pri vseh različicah opreme in motorjev. Okolju prijaznejši motorji z nizkimi emisijami, kot npr. 48-vatni blagi hibrid in priključni hibrid, bodo pri XCeedu – tako kot pri ostalih modelih v ponudbi znamke – na voljo v začetku leta 2020.

Proizvodnja novega Kia XCeeda se začne avgusta v Kiini slovaški tovarni v kraju Žilina, kjer že proizvajajo različice Ceed (5-vratni), Ceed Sportswagon (karavan) in ProCeed. Model, ki je namenjen izključno Evropi, prihaja na trg jeseni in serijsko nudi Kiino legendarno 7-letno garancijo (do 150.000 km – prva tri leta brez omejitve prevoženih kilometrov).

Podobne objave