KIA Motors izpolnjuje obljubo o serijski proizvodnji koncepta GT

Kia je na nedavno odprtem avtomobilskem salonu v Detroitu, kjer tradicionalno kraljujejo ameriške avtomobilske znamke, prvič predstavila Kia Stinger. Gre za 5-sedežno in 5-vratno športno kombilimuzino, ki bo redefinirala razred, v katerem trenutno dominirajo evropske znamke, saj Stinger obljublja največje zmogljivosti v vsej zgodovini Kie in je podprt z najdaljšo evropsko tovarniško garancijo, ki jamči kakovost in zanesljivost.

Oblikovan v Frankfurtu, razvit na Nürburgringu, vrhunska kakovost iz Kie
Kia Stinger je hipoma prepoznaven kot neposredna evolucija predhodnih konceptov, ki so nastali pod taktirko Petra Schreyerja, Kiinega glavnega oblikovalca in že nekaj časa predsednika korporacije, ter njegove nadarjene ekipe iz Kiinega oblikovalskega centra v Frankfurtu. Za razvoj voznih zmogljivosti in vodljivost modela je bil zadolžen Albert Biermann, vodja Kiinega oddelka za preizkušanje vozil in razvoj visokozmogljivih vozil, ki je s svojo ekipo razvijal vozilo v R&D centru v
korejskem Namyangu in na znamenitem nemškem dirkališču Nürburgring. 

Kia Motors izpolnjuje obljubo o serijski proizvodnji koncepta GT
Ampak kaj je pravi gran turismo? To vprašanje je bilo osnova za dolgoletno potovanje, ki se je začelo leta 2011, ko je bil na salonu v Frankfurtu predstavljen koncept GT. Čeprav ima vsaka Kiina oblikovalska študija nek svoj namen, je bil koncept GT pri širši javnosti razumljen bolj kot sanje, saj je šlo nenazadnje za znamko, ki je znana po množični proizvodnji vozil z dobro vrednostjo za svojo ceno. A GT je sprožil strast, ki je v podjetju v naslednjih petih letih fantazijo spremenila v
resničnost.

Ko je bila enkrat prižgana zelena luč za Stingerja, s katero je gran turismo postal poslanstvo, se je začel razvoj. Glede na to, da gre za Kio, je to pomenilo, da mora biti oblika drzna. In je bila. Tudi, da mora biti okreten in hiter, a obenem luksuzen in tih. Moral je dosegati izjemno ravnovesje med vožnjo in vodljivostjo na eni strani in udobnim prevažanjem petih oseb ter njihove prtljage na drugi. Moralo je biti veliko stvari, ampak najbolj od vseh pa je moral biti pristni gran turismo.
In je.

Oblikovanje
Spreminjanje koncepta v serijsko vozilo ni lahka naloga, zato se je Schreyer obrnil na Kiin oblikovalski center v Frankfurtu – rojstni kraj koncepta GT – da bi Stignerju vdahnil življenje. “Pri pravem gran turismu, avtomobilu za dolge vožnje, ne gre za največjo moč, trdo dinamiko in brutalen slog, vse na račun luksuza, udobja in slave,” pravi Gregory Guillaume, Kiin glavni oblikovalec za Evropo. “Stinger ni namenjen temu, da prvi pripelje na cilj – to je avto, pri katerem gre za potovanje.
Gre za strast.”

Stinger izžareva mišičasto samozavest – od mehkega prednjega dela do njegovih slokih bokov in močnih stegen. Ključ za njegovo pojavnost na cesti so mere, prilagojene zadnjemu pogonu; dolg motorni pokrov in kratek prednji previs, podaljšana medosna razdalja, ki omogoča prostorno kabino, ter dolg zadnji previs z močnimi rameni. Stingerjeva drža in vizualno ravnovesje sta ustvarjena, da dajeta vozilu eleganco in športnost namesto mladostniške agresivnosti.

Šasija
Ko je Albert Biermann, ki je decembra 2014 iz BMW-ja prišel v Kio, prvič zagledal Stingerja, se mu je zazdelo, da mora avto izhajati iz občutka za volanom. “Menim, da je Stinger za znamko Kia nekaj takšnega kot poseben dogodek,” pravi Biermann. “Ker nihče ne pričakuje takšnega avtomobila, ne le zaradi tega, kako je videti, temveč tudi zaradi tega, kako se pelje. To je nekaj povsem drugega.”

Z 2.905 mm je Stingerjeva medosna razdalja daljša kot pri konkurentih kot so Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe in celo pri Lexusu GS ter Mercedesu CLS. Model je tudi daljši (4.830 mm) in širši (1.870 mm) kot konkurenti v razredu, kar mu omogoča kabinsko prostorsko razkošje. Stingerjev prtljažni prostor je prav tako večji kot pri večini v razredu in ima dovolj prosora za odlaganje potovalnih kovčkov ali opreme za golf, na voljo pa je tudi električno odpiranje in zapiranje
prtljažnih vrat. Stinger je postavljen na šasiji, ki je v 55 odstotkih narejena iz naprednega zelo trdnega jekla (AHSS). Ta trdnost med drugim pozitivno vpliva na zmanjšanje hrupa in vibracij v kabini. Vzmetenje – spredaj MacPhersonove vzmetne noge, zadaj večvodilna prema – ponuja vozniku optimalen odziv. Pri Kii prvič predstavljajo elektronsko prilagodljivo delovanje podvozja (Dynamic Stability Damping Control).

Čeprav se Stinger vedno obnaša predvidljivo in v skladu z voznikovimi odzivi, odvisno od voznih pogojev in načina vožnje, je lahko nastavljen za bolj živahno vožnjo v zavojih, saj lahko sistem v teh primerih nekoliko sprosti prednje blažilnike in otrdi zadnje. Ravno nasprotno pa je delovanje sistema pri vožnji z veliko hitrostjo – takrat vozilo doseže večjo stabilnost s tršimi prednjimi blažilniki in mehkejšimi zadnjimi. Sistem vozniku omogoča izbiranje med petimi načini: Personal, Eco,
Sport, Comfort in Smart (prvič pri Kii). Električni servo volan je serijsko nameščen neposredno na volanski letvi (R-MDPS), kar omogoča neposrednejši odziv in zmanjšuje neželene vibracije, ki se prenašajo preko droga.  Trdota volana je prav tako nastavljiva s petimi načini otrditve.

Pogonski sklop
Če šasija predstavlja hrbtenico gran turisma, potem pogonski sklop predstavlja njegovo srce. Kupci bodo lahko izbirali med dvema turbo motorjema – oba sta pod podolgovatim motornim pokrovom postavljena vzdolžno.

Čeprav podatki o motorjih še niso povsem dokončni, je zdaj že znano, da 2,0-litrski turbo polnjeni štirivaljnik Theta II proizvaja 188 kW (255 KM) pri 6.200 vrtljajih na minuto. Največji navor je 353 Nm, ki je na voljo med 1.400 in 4.000 vrt./min. Še zmogljivejši je 3,3-litrski twin-turbo V6 Lambda II motor z močjo 268 kW (365 KM) pri 6.000 vrt./min in navorom 510 Nm med 1.300 in 4.500 vrt./min. Pričakovani pospešek šestvaljnika od 0 do 100 km/h je 5,1 sekund, največja hitrost pa 269
km/h.

Stinger bo predstavil 2. generacijo 8-stopenjskega samodejnega menjalnika za zadnji pogon. Menjalnik, ki je bil prvič predstavljen pri luksuzni limuzini K900, je razvit pri Kii in voznikom nudi gladko pretikanje in mimimalno porabo goriva. Prvič pri Kii najdemo pretvornik navora CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) – sicer bolj običajno v uporabi v letalskih in dirkalnih motorjih – ki zmanjšuje vzvojne vibracije na pogonskem sistemu. Vozniki lahko izbirajo med samodejnim pretikanjem ali ročnim
pretikanjem z obvolanskimi ročicami. Tako pri vzmetenju in vodljivosti voznik lahko izbira med petimi načini vožnje. Temu je prilagojeno delovanje  dodajanje ali odvzemanje plina.

Stinger je Kiina prva kombilimuzina z zadnjim ali štirikolesnim pogonom. Izvedenke z zadnjim pogonom bodo imele mehansko zaporo diferenciala, ki bo poskrbela za razporeditev moči na zadnjih kolesih, medtem ko bodo imele AWD različice novi sistem DTVC (Dynamic Torque Vectoring Control), ki spremlja voznikove inpute in vozne pogoje ter samodejno razporeja moč in zavorno silo na ustrezno kolo z namenom ohranjanja zadane smeri. 2,0-litrski turbo štirivaljnik je obut v pnevmatike z merami
225/45R-18, 3,3-litrski šestvaljnik pa bo imel spredaj pnevmatike z merami 225/40 R19, zadaj pa 255/35 R19. Šestvaljnik je serijsko opremljen z Brembo zavorami – spredaj s štirimi batnimi zavornimi čeljustmi, zadaj pa z dvema.

Napredne tehnologije in udobje
Že dolgo je znano, da Kia strankam ponuja luksuzne dobrine in veliko več kot stranke pričakujejo, zato Stinger nadaljuje to tradicijo. Večfunkcijski asistenčni sistem ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) združuje vse napredne funkcije, ki vozniku olajšajo vožnjo in povečujejo užitek v vožnji.

Ameriška uprava za varnost v prometu (NHTSA) ocenjuje, da je za 100.000 prometnih nesreč v ZDA neposredni vzrok voznikova utrujenost. To ima za posledico približno 1.550 smrtnih žrtev in 71.000 poškodovanih na leto. Kiin prvi sistem za opozarjanje voznika na nezbranost DAA (Driver Attention Alert) pomaga pri premagovanju nezbranosti ali zaspanosti med vožnjo. Sistem spremlja število inputov vozila in voznika in v primeru, da zazna občutno zmanjšanje voznikove zbranosti, z zvočnim opozorilom
in grafičnim prikazom na merilnikih opozori voznika, da je potrebno narediti premor.

Sistem za preprečevanje čelnega trka FCA (Forward Collision Assistance) z vgrajenim samodejnim zaviranjem v sili AEB (Autonomous Emergency Braking) z zaznavo pešcev lahko zazna morebitni trk z drugim vozilom ali pešcem in pomaga pri ustavljanju vozila. Napredni radarski tempomat (ASCC) ohranja prednastavljeno razdaljo med Stingerjem in vozilom spredaj in v primeru zgoščenega prometa lahko vozilo popolnoma ustavi. Sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu (LKA) aktivno spremlja položaj
vozila in z zvočnim opozorilom opozarja voznika ter z obračanjem volana ohranja željeni položaj vozila. Sistem za spremljanje vzvratnega prečnega prometa RCTA (Rear Cross Traffic Alert) pri vzvratni vožnji na parkirišču skenira področje za vozilom in v primeru zaznave prečnega prometa opozarja voznika z zvočnim opozorilom.

Povezljivost, zabava in potovalne informacije vozila so prav tako pomembne kot dinamične vozne lastnosti, zato Stinger prihaja na trg z najnovejšimi infotainment sistemi. Po višini nastavljiv barvni zaslon na vetrobranskem steklu (HUD) vozniku ponuja ključne informacije, kot npr. hitrost, navigacijo ovinek za ovinkom, nastavljanje avdio sistema in tempomata ter opozarja na mrtve kote. Serijsko je Stinger opremljen z brezžičnim polnjenjem mobilnega telefona in z Bluetooth prostoročnim
delovanjem, medtem ko se do večine ostalih podsistemov dostopa preko stikal na volanskem obroču.

Dolga potovanja so zaščitni znak lastnikov vozil gran turismo, zato so tu trije vrhunski avdio sistemi, ki notranjost vozila spremenijo v koncertno dvorano. Osnovni avdio sistem namenjen 2,0-litrskemu turbo motorju vključuje 6 zvočnikov in 7-palčni haptični zaslon na dotik z najnovejšo različico Kiinega sistema UVO. S 3,3-litrskim twin turbo motorjem serijsko prihaja 9 zvočnikov in zunanji ojačevalec. Na voljo je tudi premijski avdio sistem Harman/Kardon® z močjo 720 vatov z zunanjim
ojačevalcem, ki omogoča kristalno čist zvok. Sistem nudi 15 zvočnikov in pod vsemi sedeži nameščene subwooferje (prvič pri Kii), tehnologijo Clari-Fi™, ki obnavlja avdio datoteke, poškodovane pri procesu digitalne kompresije. Ta tehnologija vrača hi-fi izkušnjo poslušanja pri kateremkoli digitalnem viru. Sistem je tudi opremljen z najnovejšo generacijo tehnologije QuantumLogic™ Surround Sound, ki izlošči signale iz izvirnega posnetka in jih avtentično, večdimenzionalno predvaja v obliki
čistega, polnega zvoka. 

Serijska proizvodnja Stingerja se začne sredi leta, v Evropi in pri nas ga pričakujemo ob koncu leta.

Podobne objave