Kia in Aptiv že leta 2022 skupaj do avtonomne vožnje
Koncern Hyundai Motor Group (HMG), ki ga sestavljajo Hyundai, Kia in Hyundai Mobis, dobavitelj delov za prvo vgradnjo v vozila Hyundai in Kia, ter podjetje Aptiv so naznanili ustanovitev skupnega podjetja (joint venture) za razvoj avtonomne vožnje. Gre za partnerstvo, v okviru katerega sodelujeta eno najbolj inovativnih podjetij na področju avtomobilskih tehnologij in eden največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu.
Podjetje bo razvijalo komercialne sisteme 4. in 5. stopnje avtonomne vožnje
Podjetje bo nadgradilo dosedanje dosežke na področju oblikovanja, razvoja in komercializacije 4. in 5. stopnje avtonomne vožnje ter tako okrepilo vodilni položaj sodelujočih partnerjev v globalnem ekosistemu avtonomne vožnje.
Platforma bo že leta 2022 na voljo ponudnikom robotskih taksijev, upravljalcem flot ter proizvajalcem vozil
V podjetju bodo s preizkušanjem sistemov brez voznika pričeli že naslednje leto. Leta 2022 bo nared platforma za avtonomno vožnjo, pripravljena za serijsko proizvodnjo, ki bo namenjena ponudnikom robotskih taksijev, upravljalcem flot in proizvajalcem avtomobilov.
Skupno podjetje vredno 4 milijarde dolarjev, partnerja s polovičnim lastniškim deležem
Po dogovoru bosta imela partnerja polovična lastniška deleža, podjetje pa je ocenjeno na skupno 4 milijarde ameriških dolarjev. Aptiv bo k podjetju prispeval svojo tehnologijo avtonomne vožnje, intelektualno lastnino in približno 700 zaposlenih, ki bodo osredotočeni na razvoj različnih rešitev s področja avtonomne vožnje. Koncern Hyundai Motor Group, ki ga sestavljajo Hyundai Motor, Kia Motors in Hyundai Mobis, bo prispeval 1,6 milijarde dolarjev v denarju, preostalih 400 milijonov pa v
inženirskih storitvah, raziskavah in razvoju ter dostopu do intelektualne lastnine. Naložba predstavlja največji finančni vložek koncerna izven Južne Koreje.
Partnerstvo krepi skupno vizijo varnejše, okolju prijaznejše, bolj povezane in dostopnejše mobilnosti
Partnerstvo krepi skupno vizijo skupine Hyundai-Kia in Aptiva, da omogočita varnejšo, okolju prijaznejšo, bolj povezano in dostopnejšo mobilnost z razvojem in komercialno rabo najzmogljivejših in najvarnejših avtonomnih vozil. Koncern ima na tem področju bogate izkušnje z vozili Hyundai, Kia in Genesis, saj imajo dolgo zgodovino in široko ponudbo okolju prijaznejših vozil – električna vozila (EV), hibridno-električna vozila (HEV), priključno-hibridna vozila (PHEV) in vozila s pogonom na
gorivne celice (FCEV).
Kiin razvoj vozil na gorivne celice, za katere izvršni direktor Kiine evropske centrale Emilio Herrera pravi, da so »naslednja velika stvar«, poteka že od daljnega leta 1997, ko so začeli s preizkušanjem Sportaga FCEV. Prvo komercialno rabo modelov Sportage FCEV in Sorento FCEV pričakujemo že leta 2022.
“Novo podjetje pomeni začetek potovanja z Aptivom proti našemu skupnemu cilju, to je komercialna raba avtonomne vožnje,” je dejal Euisun Chung, izvršni podpredsednik Hyundai Motor Group. “Skupne moči Aptiva, vodilnega globalnega tehnološkega podjetja, ter našega koncerna, bodo ustvarile neprecenljivo sinergijo, s katero bomo postali vodilni na področju avtonomne vožnje.”
“Partnerstvo bo okrepilo Aptivovo moč pri razvoju naprednih asistenčnih sistemov za pomoč vozniku, rešitev s področja povezljivosti ter zasnove pametnih vozil,” je o skupnem podjetju povedal Kevin Clark, predsednik in izvršni direktor podjetja Aptiv. “Zaradi najnovejših tehnologij in znanja s področja raziskav in razvoja je dvojec Hyundai-Kia naš idealen partner pri razvoju platforme za serijska avtonomna vozila.”
Novo podjetje, katerega sedež bo v Bostonu, bo vodil Karl Iagnemma, predsednik Aptivovega oddelka za avtonomno mobilnost. Podjetje bo imelo tehnološka središča v ZDA in Aziji, oba partnerja pa bosta imela enako število direktorjev. Glavni tehnološki center ter bazo za predelave vozil in preizkušanje platforme avtonomne mobilnosti bo imelo podjetje v Južni Koreji. Pričakovati je, da bo skupina HMG, ki je močno prisotna na domačem korejskem trgu, kjer so kot prvi na svetu vpeljali 5G mobilno
infrastrukturo, dala dodatni zagon razvojnim naporom novonastalega podjetja in naredila »kvantni preskok«.
HMG in Aptiv: ustvarjanje varnega sveta brez voznikov
Koncern HMG glavnino prihodkov ustvari z avtomobili, jeklom in gradnjo, a njegov portfelj vključuje tudi druga poslovna področja, kot so npr. logistika, finance, informacijske tehnologije in storitve. Za delovanje in globalno prepoznavnost južnokorejskega velikana, ki po svetu zaposluje približno 250.000 ljudi, sta najbolj zaslužna Hyundai Motor in Kia Motors ter tudi Hyundai Mobis, ki skrbi za prvo vgradnjo in originalne rezervne dele za omenjeni avtomobilski znamki.
Testiranja avtonomnih vozil koncerna so se začela leta 2015 v ameriški zvezni državi Nevada. Leta 2017 so med sejmom zabavne elektronike CES z modelom ioniq javnosti predstavili dosežke na področju delovanja samovoznih tehnologij v urbanem okolju. Leta 2018 je bila uspešno predstavljena 4. stopnja avtonomne vožnje na avtocesti, ko je 5 vozil Nexo, ki jih poganjajo gorivne celice, brez kakršnegakoli poseganja voznikov prevozilo 190-kilometrsko razdaljo od Seula do olimpijskega Pyeonchanga.
Aptiv je globalno tehnološko podjetje z vodilno vlogo na področju naprednih mobilnih rešitev, ki vključujejo sisteme zaznave, programske algoritme, računalniške platforme ter razporeditev podatkov in moči. Aptivovi inženirji so zaslužni za prvo samodejno vožnjo od San Francisca do New Yorka leta 2015 (v dolžini 5472 km), ki hkrati velja tudi za prvo komercialno uporabo avtonomnih vozil na svetu. Aptiv ima na različnih celinah več kot 100 avtonomnih vozil, največjo komercialno floto avtonomnih
vozil pa ima v Las Vegasu. Do danes je podjetje opravilo več kot 70.000 plačanih avtonomnih voženj na več kot 2.700 razdaljah, obenem pa se lahko pohvali z odlično oceno zadovoljstva uporabnikov – 4,95 od maksimalnih 5.
Transakcija, ki bo predvidoma izvedena spomladi 2020, trenutno čaka na odobritev regulatorja.