bencindieselelektrika

Bencin, diesel ali elektrika?

Odločitve pri nakupih avtomobila so lahko velikokrat tudi težke. Ena izmed njih je, ali kupiti avtomobil z dizelskim ali bencinskim motorjem. V preteklosti je veljalo, da se izplača kupiti avtomobil z dizelskim motorjem, če prevozimo veliko kilometrov.

Potem so prišli časi, ko je bilo moderno imeti dizelski motor v avtomobilu, ker smo v osnovi imeli s takšnim motorjem velik domet. In s pojavom turbopolnilnikov, tudi večje moči. Dizli so postali poskočni, imeli so majhno porabo in zahtevali so malo vzdrževanja. No, vsaj mislili smo tako.

Nakupna cena avtomobila z dizelskim motorjem je v osnovi bila vedno višja in servisi so zaradi kompleksnosti tudi dražji. Nekaj dodatnih delov se pojavlja v sistemih dizelskih motorjev. Eden izmed njih je filter trdih delcev, ki ob vsakem dvigu EURO standarda zahteva še dodatne pritikline, kot so ADBlue in posebne dodatne sisteme izgorevanja. Najnovejši EURO 7 standard pa seveda v osnovi že pomeni, da je lahko zrak, ki pride ven skozi izpušni sistem čistejši od tistega, ki ga sistem zajema skozi zračni filter, predno zrak pride v zgorevalni prostor motorja. Ironija, ki je mogoče nekateri politiki v EU težko razumejo in je zaradi tega tudi prišlo do upora proti uporabi dizelskih motorjev.

Zato v zadnjem času prihaja predvsem do fenomena, ko se dizelski motorji v manjših avtomobilih umikajo in namesto njih prevladujejo bencinski motorji ali hibridni sistemi, kjer bencinskemu motorju pomaga celo elektromotor in temu primerno lahko porabo bencinskega motorja močno približamo porabi dizelskega motorja.

Poleg tega pa danes ni več dilema samo bencin ali dizel, saj je zaradi težav z izpusti pri dizelskih motorjih (ki jih, ironično, sploh ni), prišla še dodatna možnost v obliki pogonov na elektriko.

Zato smo danes pred novo dilemo. In sicer…

BENCIN ali DIZEL ali ELEKTRIKA?

In tukaj v ospredje prihaja predvsem napotek, da se o tem sprašujemo skozi oči uporabe. Torej. Imamo več vrst pogona. Naša odločitev pa naj temelji na naših potrebah. Bencinski motor za vsakdanjo uporabo, dizelski motor za premagovanje daljših razdalj večkrat na leto, mesec, dan. Električni pogon pa mogoče, ko imamo opravka z več vožnje na kratke razdalje ali po regionalnih cestah, kjer lahko s pridom uporabljamo t.i. rekuperacijo in s tem celo povečujemo doseg.

Vzdrževanje? Načeloma naredimo največjo napako, če se rednega vzdrževanja ne držimo. Ob rednem vzdrževanju pa bomo imeli stroške manjše, saj preprečujemo okvare na kateremkoli pogonu.

Kateri pogon potem? Odločitev je vaša in naj temelji predvsem na preračunu, kaj se vam v danem momentu in v obdobju za katerega kupujete avto, izplača.

Damijan Kreže

električni pogon

Podobne objave