Novi nizkoemisijski različici
Kia Motors je z razvojem priključnih hibridov za različici XCeed in Ceed Sportswagon naredila naslednji korak na svoji poti elektrifikacije. Novi nizkoemisijski različici, ki v Evropi stopita v prodajo z začetkom naslednjega leta, predstavljata prva Kiina električna modela v razredu kompaktnih družinskih vozil.
Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, je dejal: “Ta dva modela odpirata naslednjo pomembno fazo za Kio, saj z njima predstavljamo napredne pogone naslednje generacije naše ponudbe. Prodaja novega Ceeda se je letos v primerjavi s prvo polovico leta 2018 povečala za kar 40,1 %, priključna hibrida pa bosta nedvomno še povečala privlačnost naše modelne palete.
“V prvi polovici leta 2019 so električni modeli predstavljali že eno od sedmih prodanih vozil Kia v Evropi – gre za trend, ki se samo še krepi,” je dodal Herrera. “Medtem ko ostale znamke govorijo o svojih načrtih elektrifikacije, ima Kia že precejšen nabor električnih vozil. Naša modelna paleta blagih hibridov, hibridov, priključnih hibridov in električnih vozil sedaj nudi kupcem še več izbire in nižje operativne stroške v različnih avtomobilskih razredih.”
Proizvodnja priključnih hibridov Kia XCeed in Ceed Sportswagon bo potekala v Žilini (Slovaška), to pa bosta tudi Kiina prva priključna hibrida, ki ju bodo proizvajali v Evropi. Kiina nepremagljiva 7-letna garancija (do 150.000 km, prva tri leta brez omejitve števila prevoženih kilometrov) bo serijska in bo veljala tudi za baterijski sklop in elektro motor. Prodaja obeh različic, ki bosta na voljo le v Evropi, se začne v začetku prihodnjega leta.
Priključni hibrid združuje baterijski sklop z zmogljivostjo 8,9 kWh, elektro motor z močjo 44,5 kW in 1,6-litrski bencinski motor – skupna moč 103 kW, navor 265 Nm
Priključna hibrida XCeed in Ceed Sportswagon nudita prepričljivo alternativo običajnim bencinskim in dizelskim modelom. Novi pogon kombinira litij-polimerni baterijski sklop z zmogljivostjo 8,9 kWh, elektro motor z močjo 44,5 kW ter 1,6-litrski ‘Kappa’ bencinski štirivaljni GDI motor. Skupna moč pogona znaša 103 kW (141 KM), navor pa 265 Nm, kar modelu Ceed Sportswagon omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 10,8 sekunde, Xceed pa za to potrebuje natanko 11 sekund.
Pogon moč prenaša preko 6-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (6DCT), ki voznikom nudi bolj zabavno vožnjo kot ostala hibridna vozila, opremljena z elektronskim brezstopenjskim menjalnikom (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenašajo izhodno moč preko elektro motorja, kar pomeni izgubo moči med pretvarjanjem energije. Kiin 6DCT se razlikuje tako, da omogoča polno izhodno moč tako bencinskega kot tudi elektro motorja, vzporedno preko menjalnika in z minimalno izgubo energije.
Električna moč, izboljšana z uporabo kinetične energije
Serijska tehnologija regenerativnega zaviranja priključnemu hibridu omogoča shranjevanje kinetične energije in polnjenje baterijskega sklopa med zaviranjem ali »križarjenjem«, kar prispeva k izboljšanju učinkovitosti pogona.
Doseg zgolj na elektriko približno 60 kilometrov
Kia ocenjuje, da bo doseg zgolj na elektriko znašal približno 60 kilometrov za obe vozili, kar voznikom zadostuje za večino dnevnih in kratkih voženj. Emisije CO2 za priključno-hibridni različici zaenkrat še niso znane, saj trenutno poteka postopek pridobivanja homologacije. Obe različici sta opremljeni s Kiinim novim sistemom za oddajanje zvočnega opozorila, ki se aktivira le pri vožnji na elektriko pri majhnih hitrostih in pri vzvratni vožnji. Sistem oddaja virtualni zvok do 59 dBA, ki
varno obvešča pešce o premikajočem se vozilu.
Novi oblikovalski detajli in tehnologije v kabini
Obe novi različici se ponašata s samosvojimi oblikovalskimi podrobnostmi, po katerih se razlikujeta od bencinskih in dizelskih različic iz modelne ponudbe XCeeda in Ceeda Sportswagon.
Vozili imata novo zaprto masko z značilnim »tigrovim nosom«, ki izboljša aerodinamičnost, Sportswagon pa dobi ‘eco plug-in’ zunanje oznake. Vhod za polnjenje je skorajda neopazno nameščen nad prednjim levim blatnikom. Modela, serijsko opremljena s 16-palčnimi aluminijastimi platišči, imata vsak svojo obliko platišč, na voljo pa so še opcijska 17- (Ceed Sportswagon) in 18-palčna platišča (XCeed). Ceed Sportswagon je opremljen z odbijači, ki jih imajo tudi različice Ceed Sportswagon GT-Line, ki
zagotavljajo boljši pretok zraka in bolj športno pojavnost.
V notranjosti športna kabina ohranja proti vozniku usmerjeno armaturno ploščo, nizek položaj sedenja in vsakdanjo ergonomijo Ceedove obstoječe ponudbe. Nove priključno-hibridne različice pa imajo tudi nekaj novih funkcij, ki izboljšajo uporabnost, da lahko kupci iz novih pogonov potegnejo največ. Obe različici sta opremljeni s prikazovalnikom napolnjenosti, vizualnim pripomočkom, ki lastnikom prikaže, da se njihovo vozilo polni ali da je baterija že napolnjena. Njegova umeščenost na vrh
armaturne plošče voznikom omogoča, da takoj vidijo stanje napolnjenosti od zunaj (npr. ko je vozilo parkirano na hišnem dovozu in je lastnik še v hiši).
Osvežena zunanjost, novosti v notranjosti – telematika s prikazom bližnjih polnilnic
Obe vozili nudita Kiin infotainment z 8-palčnim zaslonom na dotik ali opcijski 10,25-palčni zaslon z navigacijskim sistemom in Kiino telematiko UVO Connect. Sistem, ki bo zaenkrat na voljo le pri novih plug-in različicah, vključuje novo funkcijo, ki lastnikom prikaže razpoložljiva polnilna mesta v bližini ali pot do želenega cilja. Zaslon lahko pokaže tudi pomembne informacije o pogonu, tako da grafično prikaže razpoložljiv doseg z baterijo. Poleg tega lahko lastniki na zaslonu nastavijo čas
začetka polnjenja v domačem omrežju, kar jim omogoča polnjenje s cenejšim tokom. Infotainment sistem serijsko nudi uporabo platform Apple CarPlay in Android Auto, opcijsko pa si je mogoče omisliti 10,25-palčni zaslon na dotik z navigacijo z Bluetooth večpovezljivostjo, kar potnikom omogoča povezovanje dveh mobilnih naprav hkrati.
Inštrumentna plošča prinaša vizualne spremembe – preostalo polnjenje, pričakovani doseg zgolj na elektriko in pretok električne energije med baterijskim sklopom, bencinskim motorjem in elektro motorjem. Kot opcija je na voljo Kiina nova popolnoma digitalna 12,3-palčna ‘Supervision’ inštrumentna plošča, oblikovana tako, da zagotavlja karseda jasne informacije z različnimi grafičnimi prikazi. Supervision zaslon z visoko ločljivostjo (1920×720 pikslov) nadomešča Kiin običajni merilec
hitrosti in števec prevoženih kilometrov.
Funkcija delovanja gretja, prezračevanja in klimatske naprave le na voznikovi strani (Driver Only), ki jo voznik aktivira z novim gumbom na armaturni plošči, hipoma prekine dovajanje zraka skozi zračne odprtine po celotni kabini in ga omeji le na tisto, ki je najbližje vozniku. To je narejeno z namenom zmanjšanja porabe energije baterijskega sklopa za delovanje prezračevalnega sistema, obenem pa vozniku omogoča doseganje želene temperature. Za razliko od običajnih prezračevalnih sistemov Kiin
sistem ‘Driver Only’ ne preprečuje dostopa zraka do določenih odprtin s preusmerjanjem na preostale, temveč izklopi vse preostale vire in tako zmanjša porabo pri viru.
Inteligentni pogon in vsakdanja uporabnost
Ceedova modelna ponudba je bila že od začetka razvoja zasnovana tudi za nove hibridne pogone. To pomeni, da je priključno hibridni pogon XCeeda in Ceeda Sportswagon imel minimalen vpliv na razporeditev, z ogrodjem, ki je bilo že od začetka namenjeno vsebovanju baterijskega sklopa.
Baterijski sklop z zmogljivostjo 8,9 kWh se nahaja poleg 37-litrske posode za gorivo, pod zadnjo klopjo, v nasprotju z ostalimi tovrstnimi vozili, kjer baterijski sklop odžira dragocen prostor v prtljažniku. Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid – najbolj praktičen model Ceedove družine – se lahko pohvali s 437-litrskim prtljažnikom, oz. do 1.506 litrov v primeru povsem podrtih sedežev (zadnja klop je sicer deljiva v razmerju 40:20:40). Kia XCeed Plug-in Hybrid ponuja 291 litrov velik prtljažnik,
ki lahko naraste na 1.243 litrov v primeru spuščenih zadnjih sedežev. Potrebno je omeniti še prostor pod prtljažnim dnom, namenjen shranjevanju polnilnega kabla, ko ta ni v uporabi.
Obe Ceedovi priključno-hibridni različici bosta na voljo tudi z opcijskim paketom za vleko (z naletno zavoro), kar je redkost med hibridnimi vozili.
Naprodaj v začetku naslednjega leta
Prodaja obeh različic se po vsej Evropi začne v začetku naslednjega leta.