À la Jamie Oliver
Z več ali manj vsemi Škodinimi avtomobili je tako kot z recepti kuharskega mojstra Jamieja Oliverja. Nikoli ne gre ravno za primerke visoke kulinarike, prepričani pa ste lahko, da na krožnikih ne bo prav veliko ostalo. To pa zato, ker se največkrat naslanja na preverjene kombinacije in priljubljene osnovne sestavine, kot so sir, paradižnik, olivno olje … Škodine sestavine so prav tako preverjene pri sorodnikih iz koncerna VW, a tako kot Jamie naredi finto in da na pašto čili ali koriander,
imajo Čehi svoje domislice. Imenujejo jih simply clever.
Če si po vsem govorjenju o hrani še niste naredili sendviča, lahko nadaljujemo z vidnimi spremembami, ki jih je fabii prinesla nedavna prenova. Pravzaprav teh ni tako veliko, so pa ključne za ohranjanje mladostnega videza, na primer led žarometi in spremenjena maska ter odbijači. Roko na srce, fabia z videzom nikoli ni ravno izstopala, ne v dobrem ne slabem. Po drugi strani je konservativni pristop precej bolj dobrodošel v notranjosti, kjer s seboj prinaša premišljeno ergonomijo. S prenovo je
ta postala nekoliko prijetnejša na videz in otip, za kar so poskrbeli boljši materiali in malce drugačno oblikovanje. Fabia se je tudi nekoliko modernizirala, predvsem s 16,5-centimetrskim (6,5-palčnim) na dotik občutljivim zaslonom sistema infotainment s sodobno tehnologijo povezovanja smartlink+. Sistem deluje vzorno, velikost zaslona pa je v najboljšem primeru le povprečna, saj bo novi clio ponudil kar za sedem centimetrov večjega.
Fabia je takšna kot Jamiejevi recepti s samo petimi sestavinami. Ni jih veliko, morajo biti pa dobre.
Sedeži so udobni, čeprav nekoliko trši, sta pa sprednja lepo nastavljiva. Čeprav fabia velja za prostorsko dobro izkoriščen avtomobil, na zadnjih sedežih manj kot štiri metre dolgega avtomobila pač ne gre pričakovati čudežev. Če spredaj sedeči meri 185 centimetrov, je zadaj prostora za noge le še komaj dovolj. Prtljažnik je s 330 litri nekoliko radodarnejši in povečljiv na 1.150 litrov. Škoda, da se ob podiranju zadnjih sedežev dno ne zravna, ampak ostane kar pošteno visok »hribček«. Ob
prenovi se je pri motorjih zgodila prava revolucija ali bolje rečeno bojkot, saj so v ponudbi ostali le še bencinarji. Natančneje litrski trivaljniki, z ali brez prisilnega polnjenja. Mi smo preizkusili najbolj zmogljivo različico, ki ponuja 81 kilovatov (110 KM) in je edina na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Dovolj, da do 100 km/h zdrvi v manj kot desetih sekundah in se skorajda dotakne dvestotice. Nikakor to ne pomeni, da je takšna fabia kakšen dinamičen avtomobil, saj je podvozje
vseeno prilagojeno vsem vrstam evropskih cest, sveže asfaltiranim in od zime utrujenim zaplatam asfalta med luknjami. Tudi v Sloveniji poznamo obe skrajnosti in fabia z nobeno nima težav.
Pri porabi je bil testni avtomobil zmeren, saj je ves čas na 100 kilometrov zahteval dobrih šest litrov. Na daljših poteh po magistralkah tudi dober liter manj, mestno priganjanje pa prav toliko več. A bolj kot stroški z gorivom se zdijo pretirani cenovni preskoki za zmogljivejše motorne različice. Z osnovnih 55 na 70 kilovatov (75 na 95 KM) gre za slabih 1.500 evrov, na 81 kW (110 KM) pa še za dodatnih 750 evrov. Če k temu prištejemo še drugi najboljši paket opreme ambition, ki mimogrede
niti ni tako bogat z dodatki (manjkajo samodejna klimatska naprava, tempomat z omejevalnikom hitrosti in še kaj), se cena zavihti do šestnajstih tisočakov.