Pozitiven razvoj je po dobrem prvem polletju upočasnilo pomanjkanje polprevodnikov
Mladá Boleslav (Češka), januar 2022 – Škoda Auto je v letu 2021 kljub pandemiji covida-19 in pomanjkanju polprevodnikov po vsem svetu prodala 878.200 vozil. Popolnoma električni model Enyaq iV je s skoraj 45.000 prodanimi primerki uspešno vstopil na trge. Z novim modelom Kushaq je Škoda Auto tudi v Indiji zabeležila občutno rast. Podjetje trenutno predvideva, da se bodo razmere na področju oskrbe s polprevodniki od drugega polletja 2022 dalje postopoma izboljševale. Češki avtomobilski
proizvajalec pričakuje pozitiven zagon z modelskimi novostmi, kot sta Enyaq Coupé iV in osveženi Karoq.
Thomas Schäfer, predsednik uprave družbe Škoda Auto, je poudaril: “Leto 2021 je bilo eno od najzahtevnejših v zgodovini družbe Škoda Auto. Pandemija covida-19 in pomanjkanje polprevodnikov sta močno upočasnila našo rast. S prilagodljivostjo in iznajdljivostjo Škodinih zaposlenih ter v tesnem sodelovanju z našim socialnim partnerjem KOVO in dobavitelji nam je kljub temu uspelo podjetje dobro pripeljati skozi leto in doseči spodoben rezultat. Pričakujemo, da se bodo razmere na področju
oskrbe s polprevodniki od drugega polletja dalje postopoma izboljševale. Z upanjem gledam v prihodnost: pripravljamo številne produktne novosti, kot je denimo Enyaq Coupé iV, povpraševanje kupcev je še naprej zelo veliko, naši zaposleni pa so visoko motivirani. S strategijo NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 je podjetje tudi dolgoročno v zelo dobrem položaju, da bo iz procesa preoblikovanja izšlo močnejše.”
Martin Jahn, direktor prodaje in marketinga v družbi Škoda Auto, je dodal: “Zaradi pandemije covida-19 in pomanjkanja polprevodnikov so se lani podaljšali dobavni roki. Rad bi se zahvalil našim kupcem za zaupanje v znamko Škoda in našim trgovcem za izjemno predanost v teh težkih časih. Naši avtomobili so po vsem svetu zelo dobro sprejeti, povpraševanje pa se zaradi modelov, kot sta Enyaq iV in nova Fabia, še naprej povečuje. V novem letu bomo nadaljevali z delom: prenovljeni različici naših
najbolje prodajanih SUV-jev Kodiaqa in Karoqa ter novi Enyaq Coupé iV so odlični produkti in prepričan sem, da jih bodo naši kupci zelo dobro sprejeli.”
V Zahodni Evropi je Škoda Auto v letu 2021 prodala 409.000 vozil, kar je 5,9 odstotka manj v primerjavi s predhodnim letom (januar–december 2020: 434.500 vozil). Decembra je bilo prodanih 34.200 vozil (december 2020: 41.700 vozil). V Nemčiji, ki je Škodin največji posamični svetovni trg, je avtomobilski proizvajalec lani zabeležil 136.800 prodanih vozil, kar je 15,4 odstotka manj kot leto prej (januar–december 2020): 161.800 vozil). Decembra je bilo dobavljenih 14.700 vozil, kar je 11,5
odstotka manj kot v predhodnem letu (december 2020: 16.600 vozil). Na Portugalskem (1.800 vozil; +37,4 odstotka), Norveškem (9.800 vozil; +36,9 odstotka), Irskem (9.100 vozil; +21,8 odstotka), Nizozemskem (19.300 vozil; +19,0 odstotka) in v Španiji (24.600 vozil; +17,0 odstotka) pa je Škoda Auto dosegla celo dvomestno rast.
V Srednji Evropi je Škoda Auto od januarja do decembra 2021 prodala skupaj 164.100 vozil, kar je 9,8 odstotka manj kot leto prej (januar–december 2020: 181.900 vozil). Decembra je bilo dobavljenih 12.200 vozil, kar je 16,5 odstotka manj kot v istem mesecu prehodnega leta (december 2020: 14.600 vozil). Na domačem češkem trgu se je prodaja od januarja do decembra 2021 zmanjšala za 4,0 odstotka in je znašala 79.900 vozil (januar–december 2020: 83.200 vozil). Decembra je avtomobilski
proizvajalec tam prodal 6.700 vozil (december 2020: 7.100 vozil; –5,0 odstotka). V Vzhodni Evropi brez Rusije je Škoda Auto končnim kupcem dobavila 35.800 vozil (januar–december 2020: 39.400 vozil; –9,2 odstotka). Decembra so se dobave zmanjšale za 39,9 odstotka, na 2.500 vozil (december 2020: 4.200 vozil).
V Rusiji je bilo prodanih 90.400 vozil, kar je 4,4 odstotka manj kot v predhodnem letu (januar–december 2020: 94.600 vozil). Decembra je Škoda Auto tam prodala 7.200 vozil (december 2020: 9.700 vozil; –25,7 odstotka). Na Kitajskem je češki avtomobilski proizvajalec dobavil 71.200 vozil. To pomeni upad rasti za 58,8 odstotka glede na predhodno leto (januar–december 2020: 173.000 vozil). Decembra je Škoda tam prodala 7.500 vozil (december 2020: 16.500; –54,6 odstotka). V Indiji je Škoda
Auto v letu 2021 po uvedbi modela Kushaq, ki je bil razvit posebej za ta trg, dosegla pomembne uspehe in zabeležila skupno prodajo 22.800 vozil (januar–december 2020: 10.900 vozil; +108,9 odstotka). Decembra 2021 je bilo dobavljenih 3.500 vozil (december 2020: 1.400 vozil; +156,2 odstotka).
Proizvajalec je zadovoljivo rast zabeležil tudi na ostalih svetovnih trgih: od januarja do decembra 2021 je Škoda Auto v tem delu prodajni rezultat izboljšala za 20,6 odstotka, dobavili so 85.000 vozil (januar–december 2020: 70.500 vozil).
Prodaja vozil znamke Škoda v letu 2021 (število vozil, zaokroženo, po modelih; +/– v odstotkih v primerjavi s predhodnim letom):
Škoda Octavia (200.800; –22,0 %)
Škoda Kamiq (120.700; –6,1 %)
Škoda Karoq (119.200; –13,2 %)
Škoda Fabia (99.100; –6,0 %)
Škoda Kodiaq (98.600; –25,1 %)
Škoda Superb (66.100; –23,2 %)
Škoda Rapid (63.700; –20,1 %)
Škoda Scala (48.200; –23,8 %)
Škoda Enyaq iV (44.700; – )
Škoda Kushaq (12.800; – )
Škoda Citigo e iV (naprodaj samo v Evropi: 4.400; –70,8 %)