Velik napredek ikone znamke
Octavia je srce znamke Škoda, je ikona in volumenski model. Češki avtomobilski proizvajalec ravno ob njeni 60. obletnici predstavlja novo generacijo svoje prodajne uspešnice. Četrta generacija Škode Octavia je zrasla v vseh dimenzijah ter je tako daljša kot širša od svoje predhodnice. Prav tako je zrasel tudi njen prtljažnik. Škodin novi oblikovalski slog poskrbi za to, da Octavia deluje še bolj emocionalna. Popolnoma nov koncept notranjosti pa izjemno funkcionalnost in edinstveno prostornost
povezuje z visokokakovostnimi materiali in domiselnimi rešitvami. Poleg tega številne nove povezljivostne rešitve in asistenčni sistemi poudarjajo inovativnost znamke v kompaktnem razredu. Vse to pa še presegata odlično razmerje med ceno in vrednostjo ter preverjena Škodina kakovost.
Predsednik uprave družbe Škoda Auto Bernhard Maier: “Za znamko Škoda je Octavia izjemnega pomena, zato smo avtomobil razvili popolnoma na novo. Rezultat je najboljša Octavia vseh časov – še prostornejša, bolj praktična in varnejša kot doslej. Ravno ob njenem 60. rojstnem dnevu z novo generacijo stopamo velik korak naprej. V preteklih šestih desetletjih je Octavia prispevala k izjemno pozitivnemu razvoju podjetja in znamke. Prepričan sem, da bo tudi nova generacija prispevala svoj delež k
ohranjanju tega pozitivnega razvoja.”
Januarja 2019 je Octavia praznovala 60. obletnico začetka proizvodnje: začetek leta 1959 so s proizvodnega traku v tovarni Mladá Boleslav zapeljali prvi primerki te legendarne modelske serije. Priljubljeni kompaktni model so sredi 90. let prejšnjega stoletja nasledile prve Octavie nove generacije. Od začetka njene proizvodnje leta 1959 je češki avtomobilski proizvajalec izdelal več kot 6,5 milijona primerkov. V preteklih letih je tretja generacija velikega kompaktnega
modela z okoli 400.000 prodanimi primerki po vsem svetu predstavljala okoli tretjino celotne prodaje znamke Škoda. Trenutno je Octavia na splošno najbolje prodajano vozilo na Češkem, v Avstriji, Švici, na Finskem, Madžarskem, Poljskem, v Srbiji in Belorusiji. Pri teh uspešnih številkah ima glavno vlogo Octavia Combi – skoraj dve tretjini prodanih modelov Škode Octavie je izdelanih v tej karoserijski obliki. Octavia je najbolje prodajani karavanski model v Evropi in najbolj priljubljen uvoženi
avtomobil v Nemčiji. Zato bo Škoda Auto najnovejšo generacijo svoje prodajne uspešnice na trgih najprej predstavila s karavansko različico, limuzinska pa bo sledila nekaj tednov kasneje.
Emocionalen zunanji dizajn in povečane dimenzije
Optične poudarke pri Škodi Octavii predstavljajo nov spodnji del sprednjega odbijača in ostro začrtani novi žarometi. Povečana dolžina in širina poudarjata samozavestni značaj kompaktnega modela. S 4.689 milimetri je Škoda Octavia Combi četrte generacije od svoje predhodnice daljša za 22 milimetrov, v širino se je povečala za 15 milimetrov na 1.829 milimetrov (limuzina se je v dolžino podaljšala za 19 milimetrov na 4.689 milimetrov, v širino pa za
15 milimetrov na 1.829 milimetrov). Medosna razdalja znaša 2.686 milimetrov. Novo zasnovane, ploske strešne letve poudarjajo njeno dolgo silhueto, za mogočno podobo pa poskrbijo aluminijasta platišča v velikosti do 19 palcev.
Nova Octavia se uvršča med vozila z najboljšo aerodinamiko na svetu
Z novim dizajnom je podoba Škode Octavie ostrejša, hkrati pa je zagotovljena odlična aerodinamika. Količnik zračnega upora pri limuzini znaša od cx 0,24, pri Octavii Combi pa je vrednost cx 0,26. Nova Octavia se tako uvršča med vozila z najboljšo aerodinamiko na svetu, hkrati pa so zato nižje tudi njene vrednosti emisij CO2 in porabe.
Prva Octavia s celostnimi matričnimi LED-žarometi
Nižji sprednji žarometi in zadnje luči uporabljajo sodobno LED-tehnologijo. Najboljša različica Octavie se ponaša s še eno posebnostjo – s sistemom celostnih matričnih LED-žarometov. Ta ustvari svetlobni snop, sestavljen iz več segmentov, ki jih je mogoče ločeno krmiliti. Tako so pri vožnji lahko vedno vključene dolge luči, ki pa ne slepijo drugih udeležencev v prometu. Inteligentna tehnologija s kamero na vetrobranskem steklu zaznava vozila, ki vozijo nasproti oz. pred vozilom, ter osebe in
predmete, ki odbijajo svetlobo. Poleg tega voznika pozdravijo z animirano funkcijo Coming/Leaving Home. V animacijo so vključene tudi zadnje luči s celostno LED-tehnologijo, ki so poleg tega – prvič pri Škodi Octavii – opremljene z dinamičnimi smerniki.
Nov koncept notranjosti in izjemna prostornost
Običajno impresivna prostornost je v novi Škodi Octavii še povečana. Potniki na zadnjih sedežih imajo s sedanjimi 78 milimetri še več prostora za kolena kot doslej. Prostornina največjega prtljažnika v razredu je pri različici Combi narasla na 640 litrov, pri limuzini pa na 600 litrov. Škodini oblikovalci so notranjost Octavie zasnovali popolnoma na novo. Novi volan ima sedaj le dva kraka, krasi pa ga kromirana letev. Pri večfunkcijski različici je s tipkami in novimi
vrtljivimi gumbi v videzu kroma skupno mogoče izvesti 14 različnih funkcij.
Preoblikovani so bili tudi sredinska konzola, vratne obloge in armaturna plošča. Zadnja je modularno oblikovana v več ravninah in s kontrastnim predelom pod velikim, prosto stoječim osrednjim večfunkcijskim zaslonom povzema obliko Škodine mreže hladilnika. Prvič so na voljo hrbtu zelo prijazni ergonomski sedeži, ki poleg ogrevanja po želji nudijo tudi masažno funkcijo in hladno prezračevanje. Opcijski športni sedeži so odeti v prevleke iz izjemno zračne tkanine ThermoFlux. Po želji je v
novi Octavii na voljo tudi 3‑conska klimatska naprava Climatronic. Če je vozilo opremljeno s sistemom za dostop do vozila brez uporabe ključa (KESSY) je mogoče odpreti vsa štiri vrata nove Octavie.
Nova Octavia bo ob prihodu na trg na voljo v izvedbah opreme Active, Ambition in Style. Tekom prihajajočega leta bosta ponudbo dopolnili še robustna Octavia Scout in športna Octavia RS.
Novost: projicirni sistem in dva 10-palčna zaslona
Octavia kot prvi Škodin model nudi projicirni sistem, ki pomembne informacije, kot so hitrost ali navigacijski napotki, projicira direktno na vetrobransko steklo v neposredno vidno polje voznika, da lahko ta prejme informacije, ne da bi moral pri tem pogled odvrniti od dogajanja na cesti. Infotainment sistemi v novi Škodi Octavii po želji omogočajo storitve pretakanja za radio in televizijo ter popolnoma brezžično povezavo pametnega telefona prek brezžične tehnologije SmartLink+. Medijske
naprave ali USB-ključe je z infotainment sistemom mogoče povezati neposredno prek dveh od do petih USB‑priključkov tipa C spredaj. Po želji je na voljo tudi 230-voltna električna vtičnica zadaj. Popoln zvok omogočata akustično optimizirana notranjost in opcijski novi zvočni sistem Canton.
Škoda je za novo Octavio še izboljšala virtualno armaturno ploščo. Zaslon najnovejše generacije digitalnega in individualno prilagodljivega kombiniranega instrumenta ima diagonalo 10 palcev, upravljanje pa je bilo zasnovano še bolj uporabniku prijazno. Voznik lahko izbira med štirimi različnimi osnovnimi prikazi – osnovnim, klasičnim, prikazom za navigacijo in prikazom za asistenčne sisteme – in z upravljalnimi tipkami večfunkcijskega volana določa svoje želene vsebine. Novost je
možnost, s katero je navigacijske zemljevide na virtualni armaturni plošči in na do 10 palcev velikem osrednjem zaslonu mogoče prikazati v dveh različnih povečavah. Z integrirano spodnjo vrstico na zaslonu infotainment sistema je mogoče upravljati klimatsko napravo. Z novim drsnikom na dotik pod zaslonom infotainment sistema je z enim prstom omogočeno upravljanje glasnosti, z dvema prstoma pa povečanje oz. pomanjšanje povečave navigacijskega zemljevida.
Menjalnik DSG s tehnologijo shift-by-wire
Nova Octavia kot prva Škoda za upravljanje menjalnika DSG uporablja tehnologijo shift-by-wire. Pri tem se voznikova izbira vozne stopnje menjalniku prenese elektronsko in ne mehansko. Namesto poznane izbirne ročice menjalnika DSG je na sredinski konzoli Octavie zato nov upravljalni modul z majhno prevesno tipko za izbiro voznih programov R (vzvratno), N (nevtralni položaj) in D/S (program za vožnjo/športni program), nad njo pa je še tipka za parkirni način P.
Premierno: inovativni asistenčni sistemi, kot sta asistenca za ovire in opozorilo ob izstopanju
V četrti generaciji Octavie je predstavljenih veliko novih asistenčnih sistemov, od katerih jih je nekaj za modele Škoda na voljo prvič. Nova asistenca za ovire v primeru nevarnosti trčenja s pešcem, kolesarjem ali drugim vozilom z aktivnim ojačanjem navora volana vozniku pomaga, da v idealnem primeru z nadzorovanim izogibom prepreči trčenje. Opozorilo ob izstopanju vozniku pred odpiranjem vrat prikaže, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Z zaznavanjem rok vozilo preverja, ali
se voznik redno dotika volana ali morda zaradi kritičnega zdravstvenega stanja nima več nadzora nad vozilom. Če pride do takšne kritične situacije, lahko sistem Emergency Assist zaustavi vozilo.
Christian Strube, direktor tehničnega razvoja pri družbi Škoda Auto, je povedal: “Varnost naših vozil in potnikov v njih, seveda pa tudi drugih udeležencev v prometu, je pri Škodi na prvem mestu. Z novimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi v četrti generaciji Octavie, kot sta asistenca za ovire in opozorilo ob izstopanju, smo Octavio dvignili na novo stopnjo, s čimer se uvrša med najvarnejša vozila v svojem razredu.”
Sodobni motorji z visoko učinkovitostjo in premiera za blago hibridno tehnologijo
Nova Škoda Octavia predstavlja sodobne motorje TDI in TSI z visoko učinkovitostjo, ki z bistveno izboljšano aerodinamiko znižujejo porabo goriva in emisije škodljivih snovi. Dizelski in bencinski motorji bodo dopolnjeni še z izjemno okolju prijaznim pogonom na zemeljski plin (CNG), s priključnohibridnimi različicami in prvič v Škodini zgodovini tudi z motorji z blago hibridno tehnologijo. Pri trivaljniku 1.0 TSI z močjo 81 kW (110 KM) in štirivaljniku 1.5 TSI z močjo
110 kW (150 KM) sta pri opremi s 7‑stopenjskim menjalnikom DSG uporabljena 48‑voltni jermenski zagonski alternator in 48‑voltna litij-ionska baterija. S tem so omogočeni ‘jadranje’ s popolnoma izključenim motorjem, regeneracija energije pri zaviranju in podpora motorju z električno funkcijo ‘boost’. Hkrati je motor ob zagonu tišji in manj vibrira. Oba motorja sta na voljo tudi s 6‑stopenjskim ročnim menjalnikom brez blage hibridne tehnologije. Menjalnik pri motorju 1.5 TSI
je bil na novo razvit za motorje z visokim navorom in je uporabljen tudi pri vseh Octaviinih dizelskih pogonskih agregatih. Motor 2.0 TSI z močjo 140 kW (190 KM) pa je ekskluzivno na voljo s štirikolesnim pogonom in 7‑stopenjskim menjalnikom DSG. Vsi motorji TSI so opremljeni s filtrom za trdne delce za bencinske motorje.
Priključnohibridni pogon v dveh različno močnih izvedbah
Po Škodi Superb iV – prvem Škodinem modelu s priključnohibridnim pogonom – češka znamka sedaj tudi za novo Octavio ponuja bencinski motor 1.4 TSI – pri Octavii iV v kombinaciji z elektromotorjem – in to celo v dveh različno močnih izvedbah. Poleg različice s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) je predvidena še različica z močjo 180 kW (245 KM). Obe bosta opremljeni s 6‑stopenjskim menjalnikom DSG.
Dizelski motorji nove generacije EVO z do 80 odstotkov nižjimi emisijami dušikovih oksidov
Skupno trije novi dizelski motorji pri Octavii pokrivajo razpon moči od 85 kW (115 KM) do 147 kW (200 KM). Pogonski agregati TDI imajo gibno prostornino 2,0 litra in prihajajo iz novo razvite generacije motorjev EVO, ki so hkrati prožni, varčni in izjemno čisti. Poleg z dizelskim filtrom za trdne delce so motorji opremljeni tudi z novo evolucijsko stopnjo naknadne obdelave izpušnih plinov s selektivno katalitično redukcijo (SCR). V tako imenovanem postopku twin dosing
se aditiv AdBlue načrtno vbrizgava pred dva zaporedno nameščena katalizatorja SCR. S to metodo in z dodatnim drugim katalizatorjem so emisije dušikovih oksidov (NOx) v primerjavi s predhodno generacijo ustreznih pogonskih agregatov manjše za okoli 80 odstotkov. Motorji EVO so tako opremljeni s tehničnimi pogoji, da bodo izpolnjevali prihodnji emisijski standard Euro 6d. Različice z močjo 110 kW (150 KM) in 147 kW (200 KM) so po želji na voljo s štirikolesnim
pogonom.
G-TEC: različica s pogonom na zemeljski plin
Družba Škoda Auto tudi četrto generacijo Octavie ponovno ponuja kot različico G-TEC s pogonom na zemeljski plin, ki je posebej prijazen do okolja. Emisije CO2 so pri pogonu na plin še za okoli 25 odstotkov nižje kot pri bencinskem pogonu, poleg tega je nižja tudi vrednost dušikovih oksidov (NOx), saj pa sploh ni. Motor 1.5 TSI razvije moč 96 kW (130 KM) in je prilagojen za delovanje na CNG. Prostornina treh rezervoarjev za CNG skupno znaša 17,7 kilogramov. Po potrebi
je na voljo 9‑litrski rezervoar za bencin. Pri obeh karoserijskih različicah Octavie G-TEC je na voljo 6‑stopenjski ročni menjalnik ali 7‑stopenjski menjalnik DSG.
Tri različice podvozja in dinamično uravnavanje podvozja (DCC)
Poleg serijskega podvozja sta za Octavio na voljo še dve podvozji: 15 milimetrov nižje športno podvozje in podvozje za slabše terene s 15 milimetrov večjim odmikom od tal. Po želji je na voljo dinamično uravnavanje podvozja (DCC), ki nenehno prilagaja vzmetenje in blaženje ter v izbiri voznega profila Driving Mode Select omogoča različne vozne načine. Pri priključnohibridnih modelih odmik od tal pri sistemu DCC ostane nespremenjen, vsa ostala vozila pa so spuščena za
10 milimetrov.
Simply Clever: paket elementov za spanje, komfortna odprtina za dolivanje aditiva AdBlue, USB‑priključek tipa C na stropni konzoli
Skladno s Škodinim načelom ‘simply clever’ nova Octavia nudi najvišjo mero funkcionalnosti. Vozniku in sovozniku vsakdanjik poenostavljajo številne ‘simply clever’ rešitve, značilne za znamko. Prvič je v Octavii opcijsko na voljo paket elementov za spanje, ki za zadnjo sedežno klop vključuje dva udobna, večja vzglavnika in odejo. Pri Octavii Combi sta nova tudi izboljšan paket mrež v prtljažniku za udobno uporabo in prtljažni rolo z avtomatskim odpenjanjem. Dodaten odlagalni prostor nudi tudi
večfunkcijski žep pod prekrivalom prtljažnika. Otroška blokada za zadnja vrata ima električno upravljanje, potniki na zadnjih sedežih pa lahko uporabljajo dva žepa za shranjevanje pametnih telefonov na hrbtni strani sprednjih sedežev. Na voljo sta dva USB-priključka tipa C spredaj, po želji pa tudi zadaj. Popolna novost je dodaten opcijski USB-priključek tipa C v stropni konzoli nad vzvratnim ogledalom. Klasika pri Škodi je dežnik v predalu voznikovih vrat, v njem pa je sedaj dovolj
prostora tudi za ročno metlico, ki je na voljo v programu Škodinih originalnih delov. Tudi pri Octavii je sedaj vključen integriran lij v pokrovu posode za tekočino za čiščenje stekel, opcijsko vlečno kljuko pa je mogoče električno odkleniti s pritiskom na ustrezno tipko v prtljažniku. Novost predstavlja komfortna odprtina za dolivanje aditiva AdBlue, ki omogoča tudi polnjenje z ročkami za točenje v tovorna vozila.