Škoda Kamiq – Res velik majhen SUV
Škoda je ob bok velikanu Kodiaqu in srednje velikemu Karoqu postavila še svojega najmanjšega predstavnika SUV vozil – Kamiqa. Ta vstopa v izredno zasičen segment, ki si ga deli s koncernskima sestricama Seat Arono in Volkswagnovim T-Crossom, a od tekmecev ponuja nekoliko več, predvsem na področju prostornosti.
Praktičnost
Karoserija Kamiqa je postavljena na enako podvozje kot Škoda Scala. Dimenzijsko je 10 cm krajši od Scale in Karoqa, 2 cm krajši kot Fabia Combi, odmik od tal je 2 cm višji kot pri Karoqu, medosna razdalja pa je tudi daljša kot pri Karoqu in meri skupno 2651 mm. Od tal je odmaknjen 18 cm, v dolžino pa meri 424 cm, kar ga postavlja v zgornjo polovico svojega razreda. Kamiq je pravi prvak, ko stopite v notranjost. Škoda vsak svoj model skuša zasnovati tako, da ga pripelje v sam vrh segmenta glede notranje prostornosti in Kamiq tu ni izjema. Tako sprednja kot zadnja stranska sedeža z lahkoto sprejmeta osebe visoke tudi 185 cm. S 400 litri uporabnega prostora v prtljažniku je eden prostornejših v svojem razredu, z zloženimi zadnjimi sedeži pa se uporabni prostor poveča na 1395 litrov. Praktičnost prostora pa se tu ne konča, saj se po avtomobilu skriva dovolj predalov za odlaganje dodatnih 26 litrov drobnarij.
Zunanjost
Na zunaj je splošna oblika zelo podobna Kodiaqu in Karoqu. Najbolj opazna lastnost so deljene sprednje luči, kjer spodnje predstavljajo glavne žaromete, zgornje pa dnevne luči. Tako spredaj kot zadaj so vse luči v LED tehnologiji z dinamičnimi smerniki. Karoserijo lahko izberete v 15 različnih barvah, izbirate pa lahko tudi med 16, 17 in 18 palčnimi platišči. Na voljo so tudi platišča z oznako »aero«, ki so aerodinamično bolj učinkovita in tako pripomorejo pri manjši porabi goriva. Odbijači imajo terenske dodatke, robovi vrat zaščito proti udarcem, na voljo pa je tudi električno poklopna vlečna kljuka.
Notranjost
Notranjost Kamiqa je zelo podobna Scali. Inženirji so poslušali želje kupcev in veliko časa posvetili oblikovanju potniške kabine. Izbirate lahko med več materiali, barvnimi kombinacijami in različnimi nivoji opreme. Armaturna plošča je oblečena v trdo in mehko plastiko, sredinski del armaturne plošče pa se lahko bohoti z okrasnimi paneli. Sredi armaturne plošče se nahaja tudi multimedijski zaslon na dotik z diagonalo od 6,5 palca do 9,2 palca na bolje založenih primerkih. Poskrbljeno je tudi za brezžično polnjenje telefona ter po 2 USB-C vhoda spredaj in zadaj. Pred voznikom se nahaja 10,25 palčni zaslon z digitalnimi merilniki. Med vožnjo vam bo pomagala osebna tehnološka asistentka Laura, ki bo ves čas vožnje čakala na svoj ukaz »OK, Laura« in vam po ukazu pomagala z raznoraznimi nastavitvami, ukazi in tudi spletnimi storitvami, ki bodo prva tri leta brezplačna. Ostale storitve kot so poročilo o stanju vozila, informacijski klic, klic v sili, obvestilo v primeru nesreče in naročanje na servis, bodo po drugi strani brezplačna 10 let.
Pogon
Kamiq je na voljo s tremi sodobnimi bencinskimi in enim dizelskim motorjem z od 95 do 150 KM. Vstopni motor je litrski turbo bencinski trivaljnik TSI, s 95 KM, močnejši je prav tako litrski TSI, ki premore 115 KM, vrh bencinske ponudbe pa predstavlja 1,5-litrski štirivaljni TSI, ki proizvede 150 KM. Ta ima tudi sistem ACT, ki med vožnjo ob manjših obremenitvah poskrbi za izklop dveh valjev in s tem prispeva k doseganju manjše porabe goriva. Edini dizelski predstavnik v ponudbi je preizkušeni 1,6-litrski TDI, ki proizvede 115 KM. Proti koncu leta ali v začetku bo motorno ponudbo okrepila različica na zemeljski plin G-TEC z litrskim trivaljnikom s 66 kilovati (90 KM). Z najšibkejšim bencinskim motorjem je na voljo 5-stopenjski ročni menjalnik, pri ostalih pa imate na voljo 6- stopenjski ročni menjalnik in 7-stopenjski DSG menjalnik.
Varnost
Za varnost in udobje je pri Kamiqu poskrbljeno s sistemi kot so »Side assist«, nadgradnja sistema za nadzor mrtvega kota, ki preko zadnjega radarja nadzira promet do 70 metrov za vozilom, nadzor in ohranjanje vozila na voznem pasu, nadzor prostora pred vozilom, ki po potrebi zaustavlja in celo ustavi vozilo, aktivni tempomat, asistent za parkiranje in manevriranje, avtomatski dolgi žarometi ter 9 zračnih blazin.
Paketi opreme:
Active – začetna cena 15.382 eur
Ambition – začetna cena 17.295 eur
Style – začetna cena 19.825 eur
Zaradi platforme MQB A0 je Kamiq na voljo le s pogonom na sprednji kolesni par in torzijskim vzmetenjem na zadnji premi. Kot alternativo klasičnemu vzmetenju ima Kamiq možnost nastavljivega vzmetenja imenovanega »sport chassis control«, ki ima 2 funkciji, normal in sport. Sport funkcija vozilo zniža za 1 cm ter utrdi vzmetenje, da zmanjša nagibanje vozila v ovinkih.
Proti koncu leta bo Škoda predstavila še različico »Monte Carlo«, ki bo Kamiqa okrasila s črnimi dodatki in športnim videzom..
Škoda Kamiq že stoji v naših salonih v Trebnjem in Ivančni Gorici. Za testno vožnjo se lahko naročite na telefonskih številkah:
Trebnje: 07/34 60 700
Ivančna Gorica: 01/32 04 707