Okolju prijazna in cenovno ugodna alternativa
Nova Škoda Octavia G-TEC za pogon uporablja okolju prijazni zemeljski plin (CNG). Octavia G-TEC ima 1,5-litrski motor TSI, ki razvije moč 96 kW (130 KM), in s čistim, okolju prijaznim pogonom na zemeljski plin lahko prevozi pribl. 500 kilometrov* (po kriterijih WLTP). Pod dnom ima nameščene tri plinske jeklenke, v katerih je shranjenega skupno 17,33 kg stisnjenega zemeljskega plina (CNG). 9-litrski rezervoar za bencin zagotavlja mobilnost na območjih brez razvejane mreže črpalk z
zemeljskim plinom.
Nova Octavia G-TEC bo na evropske trge prišla letos jeseni.
1,5-litrski motor TSI v Octavii G-TEC je prilagojen za pogon na zemeljski plin (CNG) in razvije moč 96 kW (130 KM). Zaradi izjemno čistega zgorevanja zemeljskega plina so emisije CO2 v načinu CNG za okoli 25 odstotkov nižje kot pri bencinskem pogonu, poleg tega je nižja tudi vrednost dušikovih oksidov (NOx), sajastih delcev pa sploh ni. Motor je zelo učinkovit, med drugim tudi zaradi prilagodljivega krmiljenja sesalnih ventilov po t. i. Millerjevem postopku zgorevanja. To
omogoča porabo od 3,4 do 3,6 kg zemeljskega plina na 100 km v načinu CNG (po kriterijih WLTP) in 4,6 l goriva na 100 km pri pogonu na bencin.
Octavia G-TEC s prostornino za CNG, ki zadošča za 17,33 kg, ima pri pogonu na zemeljski plin doseg pribl. 500 km* (po kriterijih WLTP), z bencinom iz 9-litrskega rezervoarja pa lahko prevozi še dodatnih 190 km*, tako da skupni doseg znaša okrog 700 km*. Preklop med pogonom na CNG in bencinskim pogonom poteka samodejno, brez voznikovega aktivnega sodelovanja.
Vozilo samo v določenih situacijah poseže po bencinu, npr. kadar motor zaženete po polnjenju CNG ali pri zunanji temperaturi pod –10 oC, ali kadar je napolnjenost jeklenk za CNG tako nizka, da je tlak plina nižji od 11 barov. Za Octavio G-TEC sta značilna specifičen prikaz virtualne armaturne plošče in napis G-TEC na zadku. Prostornina prtljažnika pri kombilimuzini meri 455 litrov, pri karavanski različici Combi pa 495 litrov.
V načinu CNG so emisije CO2 že pri uporabi naravnega zemeljskega plina za 25 odstotkov nižje kot pri klasičnem bencinskem motorju. Z dodanimi 20 % bio-CNG, kot je trenutno običajno v Nemčiji, se bilanca CO2 izboljša že za 35 do 40 %. Pri še večjih deležih bio-CNG iz rastlinskih odpadnih surovin in bioloških odpadkov je emisije mogoče zmanjšati za do 90 %. To pomeni, da je vožnja v tem primeru skoraj podnebno nevtralna. Popolno podnebno nevtralnost je mogoče doseči s sintetičnim metanom,
ki ga proizvajajo z ekološko pridobljeno elektriko v postopku ‘power-to-gas’. Ta postopek je trenutno še v fazi razvoja.
* Podatki so predhodne vrednosti; pridržujemo si pravico do sprememb.