Od leta 1905 izdelanih 15 milijonov vozil

Mladá Boleslav (Češka republika) – Škoda je izdelala 15-milijonti avtomobil. Jubilejno vozilo – srebrna Škoda Octavia tretje generacije – je s tekočega traku zapeljalo v Škodini matični tovarni v Mladi Boleslav. Vozilo bodo uporabljali kot VIP-limuzino v Škodinem tehnološkem središču Česana.

Mejnik z oznako 15 milijonov priča o dinamični rasti znamke Škoda. V začetku leta 2012 so v Škodi izdelali 14-milijonti avto. Ena tretjina oz. okrog pet milijonov vozil je s tekočega traku zapeljala samo v preteklih šestih letih. Do leta 2018 namerava ta avtomobilski proizvajalec prodajo v svetovnem merilu povečati na najmanj 1,5 milijona vozil letno. Leta 2012 je bilo prodanih 939.200 Škodinih vozil, kar je več kot kdajkoli prej v enem letu.

“Vsi zaposleni pri Škodi smo zelo ponosni na milijonski jubilej,” je dejal predsednik Škodine uprave prof. dr. h.c. Winfried Vahland. “15 milijonov izdelanih avtomobilov na odličen način priča o izjemnem razvoju znamke Škoda. Vozila izdelujemo že 118 let, avtomobile pa od leta 1905. S tem se uvršamo med tiste avtomobilske znamke, ki se v svetovnem merilu ponašajo z najbogatejšo tradicijo,” je dodal Vahland. V prihodnjih letih bodo pri Škodi nadaljevali delo s pospešenim tempom, tako da naj bi
do leta 2018 dosegli obseg prodaje vsaj 1,5 milijona vozil letno. Največjo modelsko ofenzivo v zgodovini družbe so uspešno začeli z modeli Škoda Citigo, Rapid in zdaj z novo Škoda Octavio. V letu 2013 bo Škoda predstavila skupno osem novih ali prenovljenih vozil.

Razred zase
V teh dneh je stekla prodaja nove Škode Octavia v Nemčiji in na Češkem, v prihodnjih tednih bodo sledili še drugi trgi. “Škoda Octavia je srce znamke in daleč najbolje prodajani Škodin model,” je povedal glavni v družbi Škoda. V letu 2012 je znašal delež Octavie v skupnem obsegu Škodine globalne prodaje okrog 44 %. Octavia od vseh avtomobilov najbolje simbolizira zgodbo o hitrem uspehu znamke v preteklih dveh desetletjih. Od leta 1996 je bilo kupcem prodanih okrog 3,75 milijona vozil Octavia.

Naložbe v prihodnost znamke Škoda doma …
Škoda se je – med drugim tudi za proizvodnjo nove generacije modela Octavia – lotila enega najobsežnejših projektov posodobitve in širitve v zgodovini matične tovarne v Mladi Boleslav. Osnovni cilj: povečanje kapacitet na proizvodni liniji za nova Škodina modela Octavia in Rapid v Mladi Boleslav, in sicer z 800 na 1.200 vozil dnevno. S tem namenom so v tovarni Mladá Boleslav med drugim postavili nov obrat za izdelavo karoserij in popolnoma avtomatizirano lakirnico za notranje dele karoserij.
Še v tem mesecu bodo tam začeli z realizacijo nove, zelo ekološko usmerjene linije stiskalnic. Poleg modelov Octavia in Rapid bodo v Mladi Boleslav na dodatni proizvodni liniji izdelovali tudi model Škoda Fabia.

V Škodini tovarni Kvasiny so nazadnje proizvodne kapacitete za model Yeti podvojili na
100.000 vozil letno. Poleg tega je Škoda to tovarno posodobila, da bi v njej z januarjem 2013 lahko stekla tudi proizvodnja modela Roomster. Do konca leta 2012 so Roomster izdelovali v Škodini tovarni Vrchlabí. Škoda je v selitev proizvodnje investirala okrog 7,2 milijona evrov. Selitev proizvodnje Roomsterja v Kvasiny sodi v sklop preusmeritve tovarne Vrchlabí v tovarno za izdelavo izključno avtomobilskih komponent. Od oktobra 2012 tam za koncern Volkswagen izdelujejo menjalnike za
neposredno prestavljanje DQ200 z dvojno sklopko, na kratko DSG. Češka družba je v preureditev tovarne za potrebe proizvodnje menjalnikov DSG skupaj s koncernom Volkswagen investirala okrog 170 milijonov evrov.

… in na rastočih trgih po svetu
Za načrtovano rast Škoda tudi na Kitajskem, v Rusiji in v Indiji širi svoje kapacitete: Na Kitajskem od konca leta 2012 v sodelovanju z družbo Shanghai Volkswagen izdelujejo model Yeti. Tam bodo letos na trg poslali tudi kitajsko različico Rapida in kasneje tudi novo Octavio. V Rusiji je pred nekaj tedni v tovarni družbe GAZ v Nižnem Novgorodu stekla proizvodnja kompaktnega SUV modela Yeti. Od sredine leta 2013 bodo v Nižnem Novgorodu izdelovali tudi novo Octavio za rusko tržišče. Za pomlad
2014 pa je poleg tega v načrtu tudi začetek proizvodnje novega Rapida za rusko tržišče. V Indiji od leta 2011 v tovarni Pune med drugim izdelujejo kompaktno limuzino Rapid za lokalno tržišče.

Podobne objave

Dodaj odgovor