Dobri novi superb

Če se vam zdi, da naslov zveni morda malce čudno, imate prav. A to je misel, ki se nam je vtisnila v glavo po nekaj dneh druženja z novim češkim zastavonošo. V nadaljevanju vam povemo, zakaj. Gre za četrto nadaljevanje superbove zgodbe. V prvi generaciji, ko je bil na voljo le kot limuzina, je bil oblikovno precej podoben passatu. V drugi se je osamosvojil in, zlasti v limuzinski izvedbi, bil nekoliko poseben, saj je ponujal sistem odpiranja prtljažnika z zadnjim steklom ali brez njega.
Tako je tehnično gledano bil tako limuzina kot kombilimuzina.

V tretji pa je z ostrejšimi linijami v kombilimuzinski in karavanski izvedbi postal elegantnejši in samozavestnejši. Ob tem je vseskozi ohranjal ključne glavne lastnosti. To so nadpovprečna prostornost, udobje in praktične rešitve simply clever. Do tretje generacije so vse našteto dobro izpili in se očitno odločili, da bodo s četrto nadaljevali po istem receptu in brez večjih sprememb. Tako je novi superb videti kot evolucija predhodnika. Je predvsem skladen in eleganten, brez kakšnih
izstopajočih oblikovnih elementov, kar mu med drugim zagotavlja prostorno notranjost, kot smo je pri tem modelu vajeni in jo pričakujemo. Če smo malce natančnejši, se je v primerjavi s predhodnikom potegnil za dobre štiri centimetre v dolžino in ohranil praktično enako medosno razdaljo.

S tehničnega vidika je dvojček volkswagna passata, a vztraja pri bolj klasičnem slogu in klasičnih ergonomskih rešitvah.

Nekaj več novosti prinaša armaturna plošča. Na njej najdemo zaslon namesto klasičnih merilnikov in večji zaslon na dotik za upravljanje multimedijske naprave. A čeprav gre za avtomobil, ki je tehnično soroden passatu (nastaja celo v isti tovarni v Bratislavi), so Čehi pri njem na srečo ubrali nekoliko bolj klasičen pristop in si namesto drsnikov pod zaslonom zamislili tri vrtljive gumbe. Ti so sicer večnamenski in se je njihovega delovanja treba malce navaditi, a se po omenjenem privajanju
izkažejo za precej praktične. Na sredini imajo vgrajen 4,3-centimetrski (1,7-palčni) zaslonček za prikaz različnih funkcij. Zunanja sta namenjena nastavitvam klimatske naprave in gretja oziroma hlajenja sprednjih sedežev, sredinski pa različnim funkcijam, kot so nastavljanje zračenja, glasnost avdionaprave, izbira voznih načinov in povečevanje zemljevidov navigacijske naprave. Večjo novost v primerjavi s predhodnikom predstavlja previsno stikalo za upravljanje menjalnika na volanskem drogu,
ki nadomešča klasično prestavno ročico in obenem zagotavlja več prostora na sredinski konzoli.

Materiali so kakovostni, izdelava prav tako. Pri opremi Laurin & Klement z vrha ponudbe izstopa usnje na sedežih in na armaturni plošči, med rešitvami simply clever pa velja poleg dežnikov v sprednjih vratih, strgala za led na notranji strani pokrova rezervoarja in majhnih košev za smeti v vratih omeniti še mali kvader namesto krpice za čiščenje zaslona, ki ga pospravimo v predal pod naslonom za roke. Za udobje spredaj med drugim skrbita ogrevanje in hlajenje električno pomičnih sedežev. Za
potnike zadaj, ki uživajo v razkošju prostora, pa je poskrbljeno z ločeno klimatsko napravo in ogrevanjem sedežev. Prav tako ne razočara pravilno oblikovan prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri kar 690 litrov.Klasiki karoserijske zasnove popolnoma ustreza tudi preizkušeni pogonski sklop z dvolitrskim turbodizlom in sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. V izvedbi s 110 kW moči (150 KM) in 360 Nm navora ne ponuja presežkov glede zmogljivosti in zna biti tudi malce robat. Toda
zahvaljujoč dobri zvočni zatesnitvi kabine avtomobil pri potovalnih hitrostih ostaja zgledno tih in udoben. Pohvalo pa si poznani TDI zasluži za gospodarnost, saj je porabo brez težav mogoče vzdrževati po šestimi litri na sto kilometrov, pri čemer smo mi zabeležili povprečje 6,1 litra.

690 litrov znaša osnovna prostornina karavanskega prtljažnika.

Testni avto je bil opremljen prilagodljivim podvozjem DCC (serijsko pri opremi L&K), ki omogoča različne nastavitve, pri čemer se z značajem avtomobila najbolj ujema udobni način. Ta deluje zadovoljivo, a mu ne uspe prestreči čisto vseh tresljajev s ceste oziroma je podvozje malo glasnejše, kot bi pričakovali. Je pa zato avtomobil kljub velikosti zelo lepo vodljiv in tudi v ovinkih vselej zagotavlja dober občutek zanesljivosti. Novi superb tako v primerjavi s predhodnikom ne prinaša
pretresljivih novosti, temveč še dodatno izpiljen koncept, ki poudarja nadpovprečno prostornost, uporabnost in udobje. Ostaja torej dobri stari superb, čeprav je v resnici dobri novi superb, ki z bogato opremo Laurin & Klement z vrha ponudbe naštetemu dodaja dobro mero elegance in premijski pridih, kar njegovo ceno z nekaj dodatki ponese proti 52 tisočakom.

Podobne objave