Deset let strategije GreenFuture
Mladá Boleslav (Češka), oktober 2023 – Varovanje okolja je zasidrano v korporativno strategijo družbe Škoda Auto. Program GreenFuture, zagnan pred desetimi leti, združuje številne ukrepe; cilje programa pa se nenehno izpopolnjuje in širi. V zadnjih letih je češki avtomobilski proizvajalec dosegel številne pomembne trajnostne mejnike. Okoljske dejavnosti so tudi osnova strategije ‘Next Level – Škoda Strategy 2030’, ki na več področjih predstavlja ambiciozne načrte. Nedavni tretji letni
dogodek GreenWeek je zaposlenim ponudil priložnost, da razmislijo o ključnih mejnikih in hkrati znotraj podjetja spodbujajo ozaveščenost o pomembnosti trajnosti.
Andreas Dick, član uprave družbe Škoda Auto, direktor proizvodnje in logistike: “Pri družbi Škoda Auto na področju trajnosti uresničujemo svoje obljube. Naš program GreenFuture potrjuje to zavezo. Trajnost je ena naših temeljnih vrednot in je močno zasidrana v našo korporativno strategijo. Celovitih ukrepov ne izvajamo samo na naših najsodobnejših mednarodnih proizvodnih lokacijah, ampak v celotni vrednostni verigi. V sodelovanju z našimi partnerji želimo dosledno zmanjšati okoljski odtis
naših poslovnih dejavnosti in izdelkov.”
Program GreenFuture se osredotoča na varovanje okolja v celotni vrednostni verigi Pred desetimi leti je družba Škoda Auto v okviru strategije GreenFuture vključila vedno širši nabor ukrepov za varovanje okolja. Strategija temelji na naslednjih treh stebrih: GreenProduct se osredotoča na razvoj vozil, ki so karseda okolju prijazna, pri čemer ne upošteva le porabe goriva in energije, ampak tudi uporabljene materiale in možnosti njihovega recikliranja. GreenFactory združuje vsa
prizadevanja, usmerjena na proizvodnjo, pri kateri se spoštuje surovine. Z GreenRetail pa znamka spodbuja okolju prijazno delovanje v svojih avtohišah in servisnih centrih.
Pomembni mejniki za stebre GreenProduct, GreenFactory in GreenRetail
Projekt GreenFuture je bil zagnan leta 2013 in je v svojem desetletju obstoja doživel številne pomembne dosežke. Poleg prizadevanj na področjih proizvodnje, dizajna vozil ter premišljene uporabe recikliranih in obnovljivih materialov je vključeval tudi pobude na področju družbene odgovornosti. Za področje GreenProduct je bilo na primer zelo pomembno leto 2020, ko je družba Škoda Auto zagnala serijsko proizvodnjo svojega prvega popolnoma električnega modela Enyaq. V okviru področja
GreenFactory je bila leta 2022 v Mladi Boleslav zagnana proizvodnja baterijskih sistemov za popolnoma električna vozila na osnovi platforme MEB. Še en pomemben dosežek predstavlja prehod tovarne v Vrchlabíju na ogljično nevtralno proizvodnjo leta 2020. Na področju GreenRetail družba Škoda Auto od leta 2007 za vsako vozilo, ki ga proda na Češkem, posadi eno drevo. Do konca leta 2023 bo v okviru pobude ‘Škodina drevesa’ posajenih več kot 1.244.000 dreves. Celoten pregled
najpomembnejših mejnikov projekta GreenFuture najdete v priloženi infografiki.
Družba Škoda Auto bo do leta 2050 popolnoma ogljično nevtralno podjetje
Proizvajalec avtomobilov se osredotoča na povečanje trajnosti v celotni vrednostni verigi. To vključuje široko uporabo recikliranih in obnovljivih materialov ter ponovno uporabo visokonapetostnih baterij iz električnih vozil v stacionarnih polnilnih postajah, preden preidejo v celovito recikliranje, pri čemer se surovine uporabijo za izdelavo novih baterij. Vsi ti ukrepi prispevajo k dolgoročnemu zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov v celotnem življenjskem ciklu proizvodov ter tako
podpirajo cilj koncerna Volkswagen Group, da bo do leta 2050 postal ogljično nevtralna organizacija.
Spodbujanje ozaveščenosti znotraj podjetja: delavnice za zaposlene o trajnosti v času dogodka GreenWeek
Na nedavnem tretjem internem dogodku GreenWeek, ki je potekal od 18. do 22. septembra, je podjetje predstavilo aktualne pobude in cilje na področjih varovanja okolja in trajnostne proizvodnje. Letni dogodek za zaposlene je vključeval spoznanja, ki so predstavila različne možnosti, kako lahko posamezniki prispevajo k varovanju okolja. Prek neposrednih prenosov so si člani kolektiva ogledali prispevke notranjih in zunanjih gostov, katerih osrednja tema je bila trajnost v avtomobilski
industriji, na nacionalnem nivoju in v vsakodnevnem življenju. Gledalci so se seznanili z načrti in ukrepi podjetja ter izvedeli o možnostih osebnega prispevanja k varovanju okolja.
Poročilo o trajnostnem razvoju 2021/22 in več informacij o posebni mikrostrani o trajnostnem razvoju
Družba Škoda Auto od leta 2007 vsaki dve leti vse deležnike redno obvešča o svojih ciljih in napredku na področju trajnostnega razvoja. Najnovejše objavljeno poročilo najdete tukaj.. Poleg tega je družba Škoda Auto pred kratkim zagnala obsežno mikrostran, posvečeno vsem tematikam trajnostnega razvoja in povezanim projektom. Na tej platformi lahko deležniki raziskujejo in spremljajo aktualna prizadevanja in pobude podjetja na področjih vseh stebrov ESG.