Četrta generacija Škodinega paradnega konja
Četrta generacija Škode Superba gradi na prednostih prejšnjega modela in ponuja še bolj prefinjen dizajn, več prostora in udobja ter najsodobnejše tehnologije. Pri novem Škoda Superbu bodo lahko kupci ponovno izbirali med 5-vratnim karavanom in 5-vratno kombilimuzino s silhueto 4-vratne limuzine. Nova struktura ponudbe s sedmimi paketi Design Selection ponuja veliko trajnostnih rešitev, denimo tekstil iz 100-odstotno trajnostnih materialov. Hkrati inovativni Škodini pametni izbirni gumbi in
nova zasnova notranjosti s prostostoječim 13-palčnim zaslonom infotainment sistema omogočajo še bolj preprosto uporabo. Notranjost je prečiščena in prostorna. Škoda je pogonske sklope znova optimizirala za še večjo učinkovitost. Na voljo so trije bencinski motorji z močjo od 110 kW (150 KM) do 195 kW (265 KM) ter dva dizelska motorja s 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM). Poleg njih ponudba vključuje nov priključnohibridni pogonski sklop, ki je
ekskluziven za karavansko izvedbo Combi, in povsem novo različico z blagim hibridnim pogonom. Inovativni asistenčni sistemi, kot sta asistenca za zavijanje levo (Turn Assist) in asistenca za križišča (Crossroad Assist), so prvič predstavljeni v modelu Superb.
Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe Škoda Auto: “Superb je že več kot 20 let standardni nosilec Škodine ponudbe vozil z notranjim zgorevanjem. V četrti generaciji še naprej ostaja točno to, saj ponuja še bolj prefinjen, izklesan dizajn, izjemno prostornost in najsodobnejše tehnologije. Nadaljnja optimizacija pogonskih sklopov in izboljšana aerodinamika zagotavljata še večjo učinkovitost. Priključnohibridni pogonski sklop smo temeljito predelali, tako da zdaj ponuja več kot
100 kilometrov električnega dosega. Povsem nova notranjost je še bolj ergonomična in se ponaša z zglednim deležem trajnostnih materialov. Nenazadnje bomo Superb še naprej ponujali v limuzinski in karavanski izvedbi Combi, kar odlično odraža našo usmerjenost k strankam.”
Standardni nosilec Škodine ponudbe vozil z notranjim zgorevanjem dobro znane prednosti povzdiguje na višji nivo
Škoda z novo, četrto generacijo ponovno postavlja merila na področju oblikovanja, prostornosti, udobja in varnosti. Z nadaljnjimi oblikovnimi in aerodinamičnimi izboljšavami se je zmanjšala poraba goriva, hkrati pa se je izboljšala zmogljivost. Trije sodobni bencinski motorji TSI, vključno z enim z blago hibridno tehnologijo, dva dizelska motorja in nov priključni hibrid z električnim dosegom več kot 100 kilometrov po kriterijih WLTP imajo razpon moči od 110 kW (150 KM) do
195 kW (265 KM). Najmočnejši dizelski in najmočnejši bencinski motor sta opremljena s štirikolesnim pogonom. Vsi pogonski sklopi v novem Superbu so serijsko kombinirani z avtomatskim menjalnikom DSG. Poleg tega številni novi in izboljšani asistenčni sistemi zagotavljajo še več varnosti in udobja. V Superbu se premierno predstavljata nova generacija matričnih LED-žarometov z bistveno večjo svetilnostjo in sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC Plus.
Nova, prostornejša zasnova notranjosti, prečiščen dizajn in intuitivno upravljanje
Četrta generacija Superba ima izklesano zunanjo podobo in novo, osmerokotno Škodino mrežo hladilnika. Povsem nova zasnova notranjosti vključuje prostostoječi zaslon infotainment sistema z diagonalo do 13 palcev. Izbirna ročica je prestavljena na volanski drog, kar omogoča čisto, urejeno in dosti bolj prostorno sredinsko konzolo. Opcijsko je za Superb prvič na voljo tudi projicirni sistem. Novi Škodini pametni izbirni gumbi omogočajo hiter in intuitiven dostop do številnih funkcij
vozila in infotainment sistema. Poleg tega je pri novem Superbu uporabljena nova struktura ponudbe s paketi Design Selection, ki je bila prvič predstavljena pri modelu Enyaq. Ta struktura ponuja tematske opcijske pakete in posamične opcije. Med novostmi sta tudi telefonski predal z indukcijskim 15-vatnim hitrim polnjenjem in sočasnim hlajenjem pametnega telefona ter hrbtu prijazni sedeži Ergo z desetimi pnevmatsko krmiljenimi masažnimi blazinami. Električni prtljažni rolo pri karavanski
različici je ena od številnih novih (skupno 28) ‘simply clever’ rešitev.
Martin Jahn, član uprave družbe Škoda Auto, direktor prodaje in trženja: “Superb je že več kot dve desetletji sinonim za Škodine tehnološke in oblikovalske kompetence. Superb je bil pri kupcih po vsem svetu izjemno dobro sprejet zaradi svojih značilnih prednosti, kot sta praktičnost in prostornost, ki ju zdaj povezujemo s celotno modelsko ponudbo naše znamke. Nova, četrta generacija gradi na teh prednostih in ju povzdiguje na višji nivo, tako da je vozilo odličen spremljevalec za vsakodnevne
raziskovalce. S ponudbo četrte generacije Superba v kombilimuzinski in karavanski izvedbi Combi si prizadevamo, da bi v popolnosti zadovoljili individualne potrebe vseh naših kupcev.”
Zgodba o uspehu, ki zajema več kot dve desetletji in tri modelske generacije
Škoda Superb je na trg prišel leta 2001 in od takrat jih je s tekočega traku zapeljalo več kot 1,6 milijona. Superb so izdelovali v tovarnah Kvasiny (Češka), Solomonovo (Ukrajina), Aurangabad (Indija) in Nandžing (Kitajska). V več kot dveh desetletjih je model prejel številna mednarodna priznanja in nagrade. Samo v letu 2016 jih je več kot 30 prejela tretja generacija Superba; med njimi je bila tudi nagrada Red Dot Award za izjemen produktni dizajn za karavan Superb Combi.
Med letoma 2001 in 2008 je Škoda dobavila skupno 137.000 vozil prve generacije. Od druge generacije je bilo med letoma 2008 in 2015 prodanih 618.000 vozil. Leta 2009 je na trg prišla prva karavanska izvedba modela Superb. Superb tretje generacije je bil predstavljen leta 2015, do danes pa so ga izdelali v 845.000 primerkih. Največji evropski trgi za tretjo generacijo Superba so bili Nemčija s 153.222 vozili (do vključno septembra 2023), Češka
(61.479 vozil) in Združeno kraljestvo (57.054 vozil).