Športni cee’d z novim motorjem in dvojno sklopko
Kia Motors bo 3. marca na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavila športno linijo Kia cee’d ‘GT Line’. Poleg vidnih dodelav cee’d GT Line dobi še Kiin novi 1,0-litrski T-GDI (turbo bencinski z neposrednim vbrizgom) motor in novi 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Po videzu GT, po vsestranskosti znani cee’d
Novi GT Line kupcem nudi športni videz nabritih »bratov« Kia cee’d GT in pro_cee’d GT ter vsestranskost običajnih cee’dov. GT Line je na voljo v vseh treh karoserijskih različicah – petvratnem cee’du, trivratnem pro_cee’du in karavanskem cee’du Sportswagon.
Zunanjost GT Line nadaljuje oblikovalski jezik cee’da GT, z LED dnevnimi lučmi v obliki ledenih kock in zajetnejše ohišje odbijačev pod Kiino značilno masko v obliki ‘tigrovega nosu’. Na zadku vozila, pri 5-vratnem cee’du in pro_cee’d izstopa GT odbijač in dvojna izpušna cev (vsaka na svoji strani), medtem ko ima Sportswagon dvojno izpušno cev na desni strani ter zadnji difuzor. Vse tri GT Line različice pa so serijsko opremljene z atraktivnimi stranski pragovi in zadnjimi LED lučmi ter
novimi 17-palčnimi alu platišči.
Notranjost cee’da GT Line je izpopolnjena s kakovostnejšimi materiali, bolj športnim vzdušjem, ki ga ja navdihnila kabina modelov cee’d GT in pro_cee’d GT. GT Line se lahko pohvali z imenitnejšim, sivim, belim in črnim oblazinjenjem, ki je prešito s sivimi šivi; s številnimi GT Line logotipi po kabini; ter enakim piano črnim in v usnje odetim volanskim obročem ter alu stopalkami kot jih imata visokozmogljiva GT modela. Armaturna plošča je med drugim dobila tudi nov aluminijski start-stop gumb
za zagon motorja, GT-jevsko oblikovanje merilnikov, osvetlitve za USB in aux-in priključka ter nove kromane obrobe prezračevalnih odprtin in stikal za pomik stekel.
Debi za Kiin 1.0-litrski T-GDI trivaljni motor
Ob prihodu cee’d GT Line bo Kia predstavila še povsem novi 1.0 ‘T-GDI’ motor. Gre za zelo zmogljiv (downsized) trivaljnik, ki je narejen z namenom zagotavljanja manjše porabe goriva in emisij CO2, vozniku pa bo tudi nudil takojšen neposreden odziv. Kia prvič v Evropi nudi ta motor. 1.0 T-GDI motor proizvaja 90 kW (120 KM) in 172 Nm navora, in nudi nižje emisije CO2 kot 1.6 GDI motor iz običajnem cee’da, in še čaka na končno homologacijo, ki bo nared do prihoda GT Line na trg. 1.0 cee’d GT
Line je med drugim serijsko opremljen s Kiinim varčnim start-stop sistemom (ISG) in ročnim 6-stopenjskim menjalnikom.
Kiin turbo motor, razvit v hišnem centru za raziskave in razvoj v Namyangu (J. Koreja), prinaša sistem visokotlačnega neposrednega vbrizga goriva, napredno hlajenje motorja in integriran izpušni kolektor, ki poskrbi za nižje emisije. Glavna razvojna temelja sta bila takojšen odziv motorja in učinkovit izpušni sistem. S tem se je začela uresničevati Kiina strategija trajnostnega downsizinga motorjev, saj se bo 1.0 T-GDI motor v prihodnje znašel v motorni ponudbi Kiine evropske modelne palete.
Več moči in učinkovit dizelski motor
cee’dov 1,6-litrski CRDi dizelski motor so za potrebe različic GT Line dodelali, tako da so moč s 94 kW (128 KM) povečali na 98 kW (133 KM), navor pa z 265 na 285 Nm. Z majhnim povečanjem zmogljivosti je motorni navor na voljo že pri nizkih hitrostih, kar omogoča lahkotno pospeševanje v vseh voznih pogojih. Kljub povečanju moči in zmogljivosti pa se bodo emisije CO2 celo nekoliko zmanjšale.
Nov 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko
Novi cee’d GT Line prinaša drugo tehnološko novost – Kiin novi 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DCT). Kiin novi DCT bo na voljo pri GT Line različicah z 98-kilovatnim 1,6-litrskim CRDi dizelskim motorjem. DCT bo nudil navor do 300 Nm, kar je več kot pri 6-stopenjskem samodejnem menjalniku, ki ga bo zamenjal. Kiin novi DCT je, tako kot novi 1.0 T-GDI motor, rezvit pri Kii in je narejen tako, da omogoča manjšo porabo goriva in športnejšo vožnjo, značilno za ročno pretikanje, ter udobje
in uglajenost samodejnega načina prenosa.
Novi DCT bo voznikom cee’d GT Line različic ponujal hitrejše pretikanje v primerjavi s tradicionalnim samodejnim menjalnikom, ter varčnejšo vožnjo. Kiin inženirji pričakujejo, da bo imel novi DCT manjše emisije in manjšo porabo v primerjavi s 6-stopenjsko avtomatiko. V Kiinem R&D centru pričakujejo, da bo vozilo zavoljo tega 3 do 5 odstotkov boljše pri pospeševanju (0 do 100 km/h) ter 5 do 7 odstotkov varčnejše pri porabi goriva. Po cee’d GT Line bo novi 7-stopenjski DCT v prihodnje na
voljo tudi pri večini ostalih Kiinih modelov.
Kia cee’d GT Line naprodaj proti koncu leta
Kia cee’d GT Line bo po vsej Evropi na voljo proti koncu leta in bo, tako kot smo pri Kii že vajeni, nudila edinstveno, tovarniško 7-letno garancijo (do 150.000 km). Modeli iz družine cee’d (5-vratna, 3-vratna in karavanska različica), ki so oblikovani in se proizvajajo v Evropi (Žilina, Slovaška), so bili tudi v lanskem letu s prodanimi 75.960 vozili med najbolje prodajanimi Kiinimi modeli.