Prva generacija sončne strehe bo na voljo leta 2019

Sestrska naveza Kia Motors in Hyundai Motor je nedavno predstavila načrte v zvezi s predstavitvijo tehnologije polnjenja preko ‘sončne strehe’, ki bo na voljo pri določenih modelih iz te avtomobilske skupine. Električno polnjeni solarni paneli (plošče), ki bodo nameščeni na strehi ali motornem pokrovu vozil, bodo motorjem z notranjim zgorevanjem, hibridnim in električnim vozilom pomagali z dodatno električno močjo ter tako zmanjšali porabo goriva in povečevali doseg.

Tehnologija polnjenja baterij s sončno energijo je razvita, da pomaga glavnemu viru moči, s čimer izboljša doseg in zmanjša emisije CO2. Sistem bo imel zmožnost polnjenja baterij okolju prijaznejših električnih in hibridnih vozil ter tudi vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, s čimer bo zmanjšal porabo goriva.
   
Avtomobilska skupina Hyundai-Kia razvija tri tipe sistemov polnjenja preko sončne strehe: prva generacija  sistema je namenjena hibridnim vozilom, medtem ko druga generacija prinaša polprozorni sistem sončne strehe za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Tretja generacija tehnologije nas bo popeljala v lahke sončne strehe, namenjene polnjenju baterij električnih vozil.

Prva generacija sistema, ki ga bodo uporabljali pri hibridnih modelih, je narejena iz silikonskih solarnih panelov, ki so vgrajeni v serijsko streho vozila. Ta sistem zmore v običajnem dnevu napolniti od 30 do 60 odstotkov baterije, odvisno od vremenskih razmer in ostalih okoljskih dejavnikov.

Prva tehnologija polnjenja na svetu za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem
Drugo generacijo polprozorne sončne strehe bodo uporabljali pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem, kar bo prva uporaba tovrstne tehnologije na svetu. Polprozorne panele se lahko vgrajuje tudi na panoramske strehe, kar pomeni, da med polnjenjem baterije prepuščajo svetlobo v vozilo. Uporaba solarnih sistemom polnjenja bo vozilom z motorji z notranjim zgorevanjem omogočila lažje izpolnjevanje čedalje strožjih okoljskih zahtev, ki zadevajo izpuste CO2.

Tretja generacija sistema je trenutno še v preizkusnem obdobju. Namenjena je namestitivi na motornem pokrovu ali strehi okolju prijaznejših električnih vozil, z namenom doseganja največjega izkoristka razpoložljive energije.

Kako delujejo solarni paneli skupine Hyundai-Kia   
Solarni sistem polnjenja je sestavljen iz solarnega panela, krmilnika in baterije. Ko panel vpije fotone iz sončne svetlobe, ustvari pare elektronskih lukenj v silikonskih celicah ter tako omogoči tok, ki teče in proizvaja elektriko.

Solarni panel z močjo 100 W  lahko proizvaja do 100 vatnih ur (Wh) energije (v idealnih pogojih: poleti opoldne, 1000 W/m2 intenzivnost sevanja). Krmilnik ima MPPT (Maximum Power Point Tracking), ki krmili napetost in tok, da lahko poveča učinkovitost elektrike, pridobljene iz solarnih panelov. Ta moč se pretvori in shrani v bateriji ali uporabi za zmanjšanje obremenjenosti generatorja izmeničnega toka (AC), s čimer se poveča doseg vozila.
       
“V prihodnje bomo v vozilih videvali veliko različnih tipov tehnologij električne energije. Sončna streha je ena prvih tovrstnih tehnologij, s katero avtomobili ne bodo več le pasivni porabniki energije, ampak jo bodo tudi aktivno proizvajali,” pravi razvijalec te tehnologije Jeong-Gil Park, izvršni podpredsednik inženirsko-oblikovalskega oddelka v skupini Hyundai-Kia. “To je vznemirljiv razvoj za nas, saj ustvarjamo tehnologijo, s katero bodo lastniki vozil preklopili iz porabnikov energije
med njene proizvajalce.”

Hyundai Motor bo to tehnologijo vgradil v svoja vozila po letu 2019, s čimer bo zadostil globalnim okoljskim zahtevam in zmanjšal porabo goriva, medtem ko bo Kia svoje načrte predstavila v kratkem.

Podobne objave