Predstavitev električnega Soula EV in naslednje generacije hibridov
Novi električni Kia Soul EV bo evropsko premiero doživel 4. marca 2014 na 84. avtomobilskem salonu v Ženevi. Druga premiera bo naslednja generacija hibridne tehnologije. Na odru pa bodo še prenovljena modela Sportage in Optima Hybrid ter koncept GT4 Stinger, ki je svetovno premiero doživel na nedavnem salonu v Detroitu.
Z utelešanjem ikoničnega dizajna nedavno predstavljene druge generacije Soula bo povsem novi Kia Soul EV postal Kiin prvi globalni električni model, katerega prodaja se bo pričela v drugi polovici 2014. Soul EV je električno vozilo z visoko zmogljivostno litij-ionsko polimersko baterijo (27 kWh) in energijsko gostoto 200 Wh/kg. Moč prihaja iz 81,4-kilovatnega (110 KM) električnega motorja), ki proizvaja 285 Nm navora. Zahvaljujoč dosegu kar 200 kilometrov z enim samim polnjenjem je vozilo
namenjeno voznikom, ki dnevno vozijo na krajših razdaljah. Soul EV bo precej pridobil z izboljšanima vožnjo in vodljivostjo, saj se lahko pohvali z nižjim težiščem, predelanima platformo in šasijo ter novimi materiali, ki so oblikovani tako, da zmanjšajo hrup, vibracije in rezkost. Da bi maksimalno izkoristili učinkovitost in doseg električnega Soula EV, so v vozilo vgradili številne tehnologije, ki varčujejo z energijo in zmanjšujejo težo baterije ter povečujejo doseg vozila. To zajema novo
napredno ogrevanje, prezračevanje in klimatsko napravo, vključno z edinstvenim prezračevalnim sistemom, ki je namenjen le vozniku, regenerativnim zaviranjem s kar štirimi načini zaviranja in sistemom gretja baterije.
Soul EV bo eno najbolj praktičnih vozil na trgu, saj baterija minimalno posega v kabinski in prtljažni prostor. Tako kot vsi ostali modeli Kia tudi Soul EV kupcem s 7-letno garancijo (do 150.000 km) na celotno vozilo zagotavlja brezskrbnost in duševni mir. Kia bo v Ženevi predstavila tudi novo hibridno tehnologijo, ki so jo razvili v svojem evropskem R&D centru in bo namenjena uporabi v prihodnjih modelih. Hibridni sistem je sestavljen iz 48-voltne ogljikove baterije, povezane z majhnim
električnim motorjem, kar povečuje izhodno moč motorja. Baterija tudi zagotavlja energijo električnega superpolnilnika, ki povečuje navor in moč pri nižjih hitrostih. Če so izpolnjeni ostali potrebni pogoji, lahko hibridni pogon premika vozilo izključno na elektriko pri nižjih hitrostih, medtem ko se pri zmanjševanju hitrosti baterija tudi polni. Mirujoče vozilo se zahvaljujoč start/stop sistemu ponaša z ničelnimi emisijami in pri ponovnem vžigu ne oddaja nobenih vibracij ali hrupa kot je v
navadi pri običajnih sistemih z verigo. Najnovejša tehnologija omogoča zmanjšanje velikosti in teže obstoječe 12-voltne baterije.
Koncept GT4 Stinger, ki je bil nedavno predstavljen na salonu v Detroitu, bo v Ženevi doživel evropsko premiero. GT4 Stinger, ki je nastal v Kiinem oblikovalskem centru v Kaliforniji, Kio premika v smer drznih oblikovalskih smernic, ki obljubljajo maksimalni užitek v vožnji in izstopajoč dizajn. Štirisedežni koncept poganja dvolitrski turbo bencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva (T-GDI) in močjo 232 kilovatov (315 KM), za prenos moči na zadnji kolesni par pa skrbi ročni
6-stopenjski menjalnik. Živo rumeni koncept je zaradi dinamičnosti postavljen na novo šasijo z neodvisnim vzmetenjem z dvema trikotnima prečnima vodiloma, sprednji podaljšek iz ogljikovih vlaken zagotavlja dodatni podtlak, videz pa dopolnjujejo še zračne reže za sprednje Brembo zavore. Značilna Kiina tigrova maska je spuščena k tlom zaradi čimvečjega zajema hladnega zraka. Čeprav zaenkrat ni predvidena serijska proizvodnja Stingerja, ima Kia dolgo zgodovino vozil, ki so v serijski obliki
ostala dosledna izvirnemu konceptu, tako da smo lahko prepričani, da GT4 Stinger ponuja vpogled v prihodnost Kiinih modelov.
Evropsko premiero bo doživela tudi prenovljena Optima Hybrid, pri kateri je bilo narejenih kar precej izboljšav. Vizualno hibridna Optima predstavlja na novo oblikovana odbijača, sprednje LED meglenke in spremenjena Kiina ‘tigrova’ maska. Na bokih opazimo spremenjene okrasne letvice in oblikovno nova 16- in 17-palčna alu platišča. Kupci si bodo lahko omislili novo belo notranjost s črnimi svetlečimi dodatki. Na voljo bosta tudi dve novi karoserijski barvi – modra in srebrna. Nova Optima
Hybrid bo tudi ponujala številne opremske novosti, kot npr. sistem regenerativnega zaviranja tretje generacije z izboljšanim delovanjem, novi vmesnik z zaslonom na dotik in novi (opcijski) paket High Tech (vključuje sistem za opozarjanje pri spreminjanju voznega pasu, sistem za opozarjanje pri zaznavi mrtvega kota in sistem za samodejno parkiranje). Začetek proizvodnje prenovljene hibridne Optime je predviden aprila in bo v Evropi naprodaj v drugi polovici leta.