Novi Sorento ter izboljšana Rio in Venga
Novi Kia Sorento bo evropsko premiero doživel 2. oktobra na letošnjem pariškem avtomobilskem salonu, družbo mu bosta delala izboljšana modela Rio in Venga. Njim se bo na odru pridružil koncept hibridne limuzine Optima, ki premierno predstavlja Kiino novo varčno dizelsko-električno hibridno tehnologijo.
Novi Kia Sorento bo s svojim novim videzom, številnimi opremskimi in udobnostnimi novostmi naskakoval razred prestižnejših velikih športnih terencev. V veliko pomoč mu bo uspeh predhodnika, ki je daljnjega leta 2002 postavil Kio na zemljevid globalnih avtomobilistov. Pri novem Sorentu so snovalci uporabili številne stilistične podrobnosti z lanskoletnega koncepta Kia Cross GT, kot so npr. bolj pokončna maska, ki spominja na tigrov nos ter nazaj zategnjeni žarometi in profil.
Pod Sorentovim vitkim profilom in bolj zaobljenimi površinami, se krije 3. generacija vozila, ki potnikom ponuja bolj luksuzno kabino z občutno kakovostnejšimi materiali. Odvisno od tržišča bo novinec nudil široko izbiro naprednih tehnologij, ki bodo povečale udobje. To so med drugim zaslon, ki prek štirih kamer predvaja dogajanje okrog vozila (Around-View Monitor), kar vozniku pomaga pri parkiranju, ter pametno odpiranje električnih prtljažnih vrat (Smart Power Tailgate).
Sorento, ki je daljši, širši in nižji od predhodnika, se ponaša tudi z večjo medosno razdaljo, kar omogoča več prostornosti v kabini in večjo uporabnost. Prtljažni prostor je povečan na 605 litrov (VDA), kupci pa bodo lahko izbirali med 5- ali 7-sedežno različico. Novi Sorento je veliko pridobil tudi na številnih drugih področjih kot so vozna dinamika, vodljivost, uglajenost in varnost, saj se ponaša z s številnimi nadgradnjami – trdnejšo karoserijo, izboljašavami vzmetenja in krmiljenja,
manjšim hrupom in vibracijami ter večjo medosno razdaljo.
Evropskim kupcem bodo na voljo trije motorji: 2,4-litrski bencinski GDI motor z neposrednim vbrizgom goriva, ter dva turbo dizelska motorja z 2,2- in 2,0-litrsko prostornino, ki bosta po pričakovanjih najbolj iskana. Novi Sorento se bo po vsej Evropi začel prodajati v začetku naslednjega leta.
Poleg legendarnega Sorenta bo Kia v Parizu predstavila novo poglavje svoje globalne uspešnice – izboljšanega Ria. Po vsem svetu so v lanskem letu skupno prodali kar 471.000 primerkov Ria (od tega 56.821 v Evropi). Preovljeni Kia Rio bo naslednje leto, ko pride na ceste, predstavil osveženo podobo, tako zunanjo kot notranjo, medtem ko še naprej ohranja ključne adute, s katerimi je postal Kiina globalna uspešnica.
Riova zunanjost je doživela občutno prenovo, saj so oblikovalci spremenili prednji odbijač in meglenki, nov pa je tudi Kiin zaščitni znak – tigrova maska. Na voljo so trije novi kompleti alu platišč (15-, 16- in 17-palčna), novost pa je tudi osvežen Riov profil, ki skupaj z novim zadnjim odbijačem zaokrožujejo Kiino zunanjo preobrazbo. Novi sta tudi karoserijski barvi modra (Urban Blue) in rumena (Digital Yellow), ki dopolnjujeta že tako bogato barvno paleto.
Riova kabina je zahvaljujoč kromanim dodatkom in sredinsko postavljenemu avdio sistemu sedaj svetlejša. Po novem si bo možno omisliti digitalni radio (DAB) in novo generacijo avdio-navigacijskega sistema (AVN) s 7-palčnim zaslonom, ki se ponaša s hitrejšim delovanjem in hitrejšim računanjem poti (odvisno od razpoložljivosti na posameznih tržiščih).
Izboljšani Rio bo v Evropi na voljo s štirimi zmogljivimi motorji – z razponom moči od 55 kW (75 KM) do 80 kW (109 KM) – s pogonom na sprednji kolesni par preko 6-stopenjskega ročnega ali 4-stopenjskega samodejnega menjalnika. Vsak izmed motorjev bon a voljo tudi s sistemom start/stop (ISG) druge generacije. Ria bodo v 5-vratni, kombilimuzinski različici za evropski trg proizvajali v južnokorejski tovarni Sohari, na stari celini pa ga pričakujemo v začetku naslednjega leta.
Pet let po predstavitvi bo Kia v Parizu pokazala izboljšano Vengo. Priljubljeni enoprostorec, ki so ga zasnovali, oblikovali in proizvajali v Evropi in izključno za evropske kupce in so jih od leta 2009 prodali že več kot 150.000, je lansko leto našel 29.000 kupcev. Izboljšana Venga bo še naprej svojim uporabnikom nudila uporabnost, vsestranskost in zanesljivost, kar evropski kupci pričakujejo, ampak zdaj predstavlja še novi videz tako spredaj kot zadaj, sodobnejšo kabino, nova alu platišča
in večji nabor dodatne opreme.
Kiin evropski oblikovalski oddelek, ki se nahaja v Frankfurtu, je Vengi namenil zajetnejši ‘tigrov nos’, ki je po novem ločen od značke Kia, spremenjeno spodnjo masko z meglenkami in LED dnevnimi lučmi. Na zadku so novost vodoravne kromane obrobe luči, ki so lahko tudi z LED žarnicami. Nova so tudi 16- in 17-plačna alu platišča. V kabini je Venga po novem opremljena s kovinskimi detajli s svetlimi odtenki, kar pričara kakovostnejši vtis, nov videz pa sta dobil tudi sredinska konzola in avdio
sistem, kot opcija pa je tu še ogrevan volan ter novi avdio-video-navigacijski (AVN) sistem s 7-palčnim zaslonom.
Izboljšana Venga bo še naprej ponujala možnost izbire med kar 7 motorji – 1,4-litrski in 1,6-litrski bencinski in dizelski motorji, ki proizvajajo od 57 kW (77 KM) do 94 kW (128 KM), s pogonom na sprednji kolesni par, ki ga prenaša preko 5- ali 6-stopenjskega ročnega ali 4-stopenjskega samodejnega menjalnika.
Izboljšana Venga, ki jo izključno za Evropo proizvajajo v Kiini slovaški tovarni, na evropske ceste prihaja v začetku leta 2015.
Kia bo v Parizu na ogled postavila tudi novi inovativni blagi hibridni pogon, ki so ga za uporabo v svojih prihodnjih modelih razvili v svojem evropskem R&D centru. Konceptno vozilo Kia Optima T-Hybrid (turbo hibrid) je premierni prikaz Kiinega novega blagega hibridnega pogona. Koncept T-Hybrid poganja obstoječi Optimin 1,7-litrski CRDi turbodizelski motor, ki mu pomaga majhen električni motor z 48-voltno svinčeno-ogljikovo baterijo. Novi pogon konceptni Optimi T-Hybrid omogoča vožnjo
izključno na elektrikopri majhnih hitrostih, zahvajujoč regenerativnemu zaviranju pa se pri vsakem zaviranju baterija polni.
Kiini inženirji so se pri tem novem hibridu odločili za svinčeno-ogljikove baterijo, ker za razliko od litij-ionskih baterij, ne potrebuje aktivnega hlajenja in je enostavnejša za nadaljnjo razgradnjo na koncu svoje življenjske dobe. Okolju prijazni start-stop sistem se ponaša z novim zaganjačem z jermenom, ki je zamenjal običajni alternator, kar omogoča ponovni vžig motorja skorajda neslišno in brez vibracij. Zahvaljujoč izpopolnjenemu pogonu so inženirji v Optimo lahko vgradili manjšo
baterijo in zaganjač motorja, kar je občutno izboljšalo razporeditev teže in vodljivost vozila.
Prav tako je omogočena vgradnjo inovativnega električnega super polnilnika za CRDi motor, ki je dodatek običajnemu turbo polnilniku, kar pomaga pri povečanju navora in odziva motorja pri nižjih obratih. Novi pogon T-Hybrid bo Kiinim strankam ponujal boljše zmogljivosti in manjšo porabo goriva ter obenem zagotavljal, da bodo Kiini modeli opremljeni s to novo tehnologijo še naprej ostali cenovno dostopni.
Ker je salonski koncept še vedno v razvojni fazi, še vedno niso na voljo podatki o porabi goriva ali tehničnih zmogljivostih pogona. Kiini inženirji si želijo doseči občutno zmanjšanje izpusta CO2 ter povečanje moči 15 do 20 odstotkov za vse različice s tem novim pogonom. Obstoječa Optima z 1,7-litrskim dizelskim motorjem z močjo 100 kW (136 KM) ima izpust CO2 128 g/km (z ISG star-stop sistemom in ročnim menjalnikom).
Zaenkrat ni nobenih informacij o serijski proizvodnji modela Kia Optima T-Hybrid ali o njegovi uporabi pri Kiinih novih modelih.