Nova znamka, novi izdelek, nova smer
Leto 2021, ki se je začelo v razmerah globalne negotovosti v vseh panogah in na vseh trgih, je Kia pričela z drznim preoblikovanjem svoje znamke. Pri tem je opustila element poimenovanja »Motors« in uveljavljeni logotip v korist pomlajene in ustvarjalne oblike, ki je sinonim za sodobno mobilnost, elektrifikacijo in trajnost. Vpliv te preobrazbe je pripeljal do leta fenomenalnega uspeha za Kio in popeljal blagovno znamko v ospredje trajnostne mobilnosti.
Miselnost ‘novo leto, nov začetek’ je bila v središču pristopa, ki ga je Kia sprejela na začetku leta 2021, ko se je tradicionalni proizvajalec avtomobilov na novo izumil dobesedno v blisku svetlobe. Jata piro-dronov je prikazala eleganten novi logotip – ritmično neprekinjeno linijo, zasnovano tako, da navdihuje gibanje. V tistem, kar velja za prelomni trenutek, je Kia jasno predstavila svoj namen, da postane ikona sprememb in inovacij, kot tudi cilj postati vodilna sila nove dobe mobilnosti. Mehanizem za to ključno spremembo je bil začrtan v okviru strategije Plan S, s katero bo podjetje razširilo svoje pristojnosti za napredek pri prehodu na električna vozila (EV), ponudilo alternativne rešitve mobilnosti, kot so souporaba avtomobilov in sheme avtonomne vožnje, ter okrepilo delo na področju namenskih vozil. Poleg tega bo Kia hkrati spodbujala trajnostno proizvodnjo v celotni dobavni verigi z uporabo čiste energije in materialov, ki jih je mogoče reciklirati.
Nova oblikovalska filozofija Opposites United, ki jo navdihuje narava. Poleg prepričljivega novega logotipa, imena in spremembe strateške usmeritve je Kia razkrila tudi svojo novo oblikovalsko filozofijo »Opposites United« (Združeni kontrasti) – drzen etos, ki ga navdihuje naravno okolje, ki ga trajnostna mobilnost želi zaščititi. Oblikovanje Opposites United, ki temelji na petih različnih oblikovalskih stebrih, bo oblikovalo prihodnost vseh Kiinih vozil, med katerimi je na trgu že model EV6, Kiino prvo izključno električno vozilo.
Lansiranje vizionarskega električnega vozila Povsem novi električni križanec EV6, ki je v Evropi naprodaj od konca lanskega leta, je hitro pridobil simpatije ljubiteljev električnih vozil. Zmagovalna kombinacija Kiine napredne namenske platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), drzen in konceptualni stil, visokotehnološka zmožnost zelo hitrega polnjenja, vrhunska notranjost in izjemne zmogljivosti so ustvarile električno vozilo, ki redno prejema priznanja z vseh koncev sveta. Kia si je zadala nalogo, da bo prinesla revolucijo na področje mobilnosti ter z modelom EV6 dokazala, da je električna mobilnost združljiva s trajnostjo. EV6 je prvi model v Kiini zgodovini, pri katerem so bile rezervacije predčasno ustavljene zaradi izjemnega povpraševanja in zanimanja. Tega neverjetnega odziva na visokotehnološkega križanca niso prepoznali le kupci, temveč tudi številni prestižni ocenjevalci. V dobrem mesecu dni od začetka prodaje je EV6 osvojil naslov BBC Top Gear ‘Križanec leta’, nato pa je bil okronan še za Nemški avtomobil leta v premijski kategoriji. Poleg tega je bil izjemni EV6 pred kratkim uvrščen tudi v finale izbora za naslov ‘Evropski avto leta 2022’.
Vendar uglednih pohval v zadnjih 12 mesecih ni požel samo revolucionarni EV6 – blestel je tudi Kiin vrhunski veliki SUV Sorento, ki je poleg naslova ‘Najboljši veliki SUV’ pri izboru za Ženski svetovni avto leta (WWCOTY) prejel tudi priznani oblikovalski nagradi Red Dot in iF. Kia je kot nadaljnji korak pri izpopolnjevanju svoje sodobne SUV ponudbe nedavno predstavila povsem novega Sportaga. Model pete generacije je prvi Sportage, ki ima okolju prijazen priključno hibridni pogonski sklop (PHEV), in tudi prvi Sportage, ki je bil zasnovan, razvit, izpopolnjen in optimiziran posebej za Evropo, da bi zadovoljil posebne okuse in zahteve evropskih kupcev. Evropski Sportage odlikujejo nova tehnologija in napredni pogonski sklopi ter najsodobnejši inženiring, ki zagotavlja, da se SUV na evropskih cestah počuti kot doma.
Tovarna v Žilini je ena najsodobnejših v avtomobilski industriji Kiino rast po Evropi poganjajo vozila, izdelana lokalno v visokotehnološkem proizvodnem centru Kie v Žilini na Slovaškem. Modularni, prilagodljivi in najsodobnejši objekti omogočajo visoko učinkovito in pravočasno proizvodno linijo, zaradi česar je žilinska tovarna letos proizvedla štirimilijonto vozilo. Tovarna je imela ključno vlogo pri dobavi delov, ki so zagotovili uspeh podjetja kljub burnemu letu za avtomobilsko industrijo in širše. Novembra se je v tovarni pričela proizvodnja popolnoma novega Sportaga. Ceed je bil prvi model, ki so ga konec leta 2006 izdelali v tovarni Žilina, tam pa še vedno proizvajajo najnovejše različice Ceeda (kombilimuzina Ceed, karavan Ceed SW, križanec XCeed ter bolj elegantni karavan ProCeed).
Hitro rastoči tržni delež v Evropi – v tretjem četrtletju do rekordnih 4,2 odstotka, Kiina prodaja se je po vsej Evropi razcvetela in v tretjem četrtletju s 4,2 odstotka dosegla najvišji tržni delež doslej, Kia pa namerava z rastjo tudi nadaljevati. Eden od modelov, ki je sestavni del tega uspeha, je Niro, ki so ga v začetku lanskega leta lastniki vozil v študiji o lastništvu električnih vozil J.D. Power 2021 (EVX) izbrali za zmagovalca med vozili množičnih znamk.
Lansiranje novih modelov in popolna elektrifikacija evropske ponudbe do leta 2035
Povsem novi Niro, ki se je svetu prvič predstavil na sejmu mobilnosti v Seulu lani novembra, bo v Evropi predstavljen v hibridnih in popolnoma električnih preoblekah sredi leta 2022, kot del Kiinih dolgoročnejših načrtov popolne elektrifikacije svoje ponudbe do leta 2035.
Ključne naložbe v delitveno mobilnost in polnilno infrastrukturo
Kia, ki je realistična v svojih ambicijah, da postane vodilna pri prehajanju v trajnostno električno mobilnost, se zaveda, da je v tem procesu ključnega pomena zmogljiva in obsežna polnilna infrastruktura. Zaradi tega se je podjetje pred kratkim pridružilo naložbi v IONITY, vodilno evropsko omrežje za zelo hitro polnjenje električnih vozil, in še naprej vlaga v druge infrastrukturne projekte.