Manj križanja, več dinamike
Tokrat smo pod drobnogled vzeli Kiinega predstavnika, ki je na prvi pogled najmanj »terenski« in je po videzu bližje malce dvignjeni kombilimuzini. Minus? Nasprotno! Ravno s tem malce drugačnim pristopom, nič kar robustnim, če hočete, je našel svoje mesto v poplavi vozil tega segmenta in kupcem zato nudi svoje vrline.
Dolgočasen? Hmm, ne bi rekel, čeprav je v primerjavi z nekaterimi tekmeci manj okrašen z raznimi obrobami ali poudarjenimi stebrički, v primerjavi s sestrskim hyundaijem kono je precej bolj zadržanih potez. Kiini oblikovalci niso pretiravali, temveč so ga odeli v nekatere značilne hišne elemente (maska v obliki tigrovega nosu, na primer) in vse skupaj zaokrožili s skladnimi ter ne prav vpadljivimi potezami. Kakor koli, okusi so različni, a dejstvo je, da stonic tudi čez pet ali deset let ne
bo videti zastarelo ali celo nenavadno, kar se pogosto zgodi izdelkom, ki z ekstravagantno obliko sledijo zadnjim krikom mode.
Občutek med vožnjo je bliže klasični kombilimuzini kot pri ‘crossoverju’ (oblikovni križanec). Sedi se 46 milimetrov višje kot v riu, ravno toliko, da je usedanje in vstajanje s sedežev bolj udobno. Med vožnjo nimate kakšnega pretiranega občutka, da sedite v višjem vozilu. Tudi položaj za volanom je primerljiv s klasičnim osebnim avtomobilom, v celem pa se sedi dobro – nastavitve sedežev in volanskega obroča so primerno radodarne, zato boste brez težav našli ugoden položaj.
EX motion je resda dva tisočaka dražji od paketa edition, a kot edini v ponudbi zajema sodobne varnostne pripomočke. Priporočamo!
Enako velja za zasnovo armaturne plošče, kjer hvalimo klasično upravljanje klimatske naprave in radia z vrtljivimi gumbi, najpogosteje uporabljanim funkcijam so namenjena običajna stikala, večnamenski, na dotik občutljivi zaslon pa se lahko pohvali s preglednimi in logičnimi meniji. Povezovanje mobilnega telefona, izbiranje radijske postaje, vnos cilja v navigacijo (tom s sedemletnim brezplačnim posodabljanjem) ali prekinitev vodenja je zelo intuitivno. V kabini je dovolj prostora in udobja
za štiri odrasle potnike (tam nekje do 180 centimetrov, morda kakšnega čez), pri solidno obdelanem prtljažniku pa malce zmoti le precej visok nakladalni rob.
Zaradi ne preveč dvignjene zasnove so tudi vozne lastnosti ene izmed boljših, k temu pa svoje dodaja malce bolj čvrsto, a še vedno dovolj udobno nastavljeno vzmetenje. Pri manevriranju v mestu in manjših hitrostih je volan lahkoten, pri večjih hitrostih in priganjanju skozi ovinke pa nudi dovolj povratnih informacij. Skratka, v mestu je okreten in z le 4,14 metra dolžine nezahteven pri iskanju prostega parkirnega mesta. Na podeželju in magistralnih cestah je učinkovit tako pri blaženju
udarcev s ceste kot z zadostno mero dinamike, na avtocesti je še vedno dovolj tih in razen pri bolj obremenjenem vozilu in vožnji v klanec (takrat morda kaže prestaviti iz šeste v peto) nismo zaznali pomanjkanja moči.
Za pogon testnega avtomobila je namreč skrbel 1,4-litrski bencinski motor, ki s svojimi zmogljivostmi ustreza vsem pogojem vožnje. Dovolj odziven in pri priganjanju proti rdečemu polju ne preglasen (čeprav ne zgledno tih) je po našem mnenju optimalna izbira za ta avtomobil. Tudi poraba pod sedmimi litri je zmerno nizka. Cena takega stonica z najvišjo opremo motion, ki poleg vsega udobja in povezljivosti zajema tudi številne sodobne in uporabne varnostne pripomočke, ki jih v cenejših paketih
ne morete dobiti, z upoštevanim gotovinskim popustom znaša 18.390 evrov. Pošteno.