Kia predstavlja novo ‘fastback’ limuzino
Novi Kia K5 je fastback evolucija Kiine globalno najbolje prodajane limuzine, ki agresiven dizajn združuje z vozniku prilagojeno notranjostjo, najnovejšimi tehnologijami in novimi motorji. Poleg prikaza Kiinih prihodnjih oblikovalskih smernic bo Kia K5 prvič na voljo s 4-kolesnim pogonom (AWD), ob serijskem pogonu na prednji par koles. Moč ji bodo zagotavljali učinkoviti bencinski motorji ‘Smartstream’ z novim 8-stopenjskim menjalnikom z dvojno (mokro) sklopko. Boljši materiali v kabini,
visokotehnološki pripomočki in nova šasija pomenijo, da K5 voznikom ponuja bolj sproščeno, samozavestno in zabavno vožnjo kot prej.
Thomas Schemera, vodja produktnega izdelka pri korporaciji Kia Motors, je o novem modelu povedal: “Ko smo leta 2010 predstavili K5, je to pomenilo začetek neke nove dobe za Kio, saj smo z dizajnom naredili preskok pri dojemanju znamke po svetu. Zdaj, dve generaciji kasneje, verjamemo, da bo enako z novim K5. S fastback dizajnom je novi K5 eden najbolj elegantnih modelov, ki smo jih kdajkoli naredili; z najsodobnejšimi tehnologijami, novimi motorji in menjalniki ter luksuzno notranjostjo je
tudi eden najbolj naprednih. K5 ne bo igral le glavne vloge pri krepitvi Kiine prisotnosti v razredu limuzin – že skoraj desetletje namreč predstavlja prelomnico pri Kiini preobrazbi v znamko, ki ustvarja privlačne in vrhunske avtomobile.”
K5 prinaša elegantno silhueto
Limuzina K5, nastala kot plod sodelovanja Kiinih treh oblikovalskih središč v ZDA, Evropi in Južni Koreji, označuje korak naprej med novim modelom in predhodniki. Spredaj novinca zaznamuje evolucija ‘tigrovega nosu’ z LED žarometi, vgrajenimi v motorno masko. Dnevne luči, ki spominjajo na ‘bitje srca’, prispevajo k bolj agresivnemu prednjemu delu, svoje pa doda še spodnja maska, katere del so fluidna zračna zavesa in širše odprtine za zajem zraka.
Gledano z boka K5 deluje bolj mišičasto in povzema nekaj Stingerjevih oblin. Ramenski del postopoma narašča, z zoženimi steklenimi površinami proti zadku pa daje vozilu ‘naprej nagnjeno držo’ in bolj eleganten videz. V primerjavi s predhodnikom je K5 20 milimetrov nižji (zdaj 1.445 mm), 50 mm daljši (4.905 mm), 25 mm širši (1.860 mm) ter ima 45 milimetrov daljšo medosno razdaljo (2.850 mm). Ker je daljši, nižji in širši kot prej, K5 na cesti nudi večjo stabilnost in več užitka v vožnji. K5 je
na voljo s 16-, 17- ali 18-palčnimi aluminijastimi platišči ter različnimi karoserijskimi barvami. GT različice bodo ponujale posebna 19-palčna platišča ter bolj agresiven prednji in zadnji odbijač, posebne ‘GT’ oznake in dve izpušni cevi.
Proti vozniku usmerjena kabina in večja prostornost
Kabina prinaša minimalističen videz z najsodobnejšim Kiinim sistemom infotainmenta, z novim oblikovalskim jezikom, ki ga bodo v prihodnje prevzeli tudi ostali modeli. Poleg 10,25-palčnega zaslona na dotik bodo na voljo Kiini novi 12,3-palčni digitalni merilniki, ki jasno prikazujejo informacije ravno pred voznikovim vidnim poljem in cesto. Poleg tega sta pri K5 na voljo še ambientalna osvetlitev, ki subtilno osvetljuje notranje obloge vrat in armaturne plošče, ter brezžično polnjenje
mobilnikov. Za vrhunski zvok v kabini poskrbi avdio sistem BOSE® z 12 zvočniki. Odvisno od trga bo novi K5 ponujal možnost izbire eno- ali dvobarvnega oblazinjenja kabine, s tkanino, umetnim usnjem in različnimi kombinacijami usnja. Armaturna plošča bo lahko imela kovinske ali lesene dodatke za bolj prefinjen videz in občutek.
Bencinski motorji Smartstream, novi menjalniki in prvič tudi AWD sistem
Novi K5 je na voljo z z novimi motorji ‘Smartstream’ in – premierno – z novim 4-kolesnim pogonom. Novi motorji zagotavljajo večjo samozavest pri vožnji, nižjo porabo goriva in večjo uglajenost delovanja kot kdajkoli prej. Kia bo prvič v razredu D na nekaterih trgih ponudila 4-kolesni pogon (AWD), serijsko pa bo K5 ponujal pogon na prednji par koles.
V domači Južni Koreji in v Severni Ameriki bo Kia nudila 1.6 T-GDI bencinski motor s tehnologijo časovno spremenljivega krmiljenja odpiranja ventilov (Continuously Variable Valve Duration – CVVD). Tehnologija krmiljenja ventilov uravnava čas trajanja odpiranja in zapiranja ventilov v skladu z voznimi pogoji, zaradi česar CVVD dosega 4-odstotno izboljšanje pri zmogljivostih, 5-odstotno izboljšanje pri porabi goriva, obenem pa se emisije zmanjšajo za kar 12 odstotkov. 1.6 T-GDi ima največjo moč
132 kW (180 KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto, navor pa znaša 265 Nm v razponu od 1.500 – 4.500 vrt./min).
Najzmogljivejšo različico K5 GT, ki bo na voljo le v Severni Ameriki, bo poganjal 2.5 T-GDi turbobencinski motor z močjo 213 kW (290 KM) in navorom 422 Nm, ki bo za hitrost od 0 do 100 km/h potreboval 6,6 sekunde. Tako kot pri prejšnji generaciji modela bo tudi novi K5 na voljo še s hibridnim pogonom. Vsi motorji imajo serijsko 6-ali 8-stopenjski samodejni menjalnik, medtem ko je lahko 2.5 T-GDi opremljen s Kiinim novim 8-stopenjskim menjalnikom z dvojno (mokro) sklopko (8DCT). K5 nudi sistem
izbire načina vožnje (Drive Mode Select), ki z različnimi pospeški, vodljivostjo in prestavnimi razmerji voznikom ponuja različne načine vožnje – ‘Smart’, ‘Comfort’, ‘Eco’, ‘Sport’ in ‘Custom’. Vsak od njih nudi drugačen izkoristek goriva ter drugačno vodljivost ali odzivnost na voznikovo vožnjo.
Najnovejša povezljivost in infotainment
Program za prepoznavo glasu voznikom omogoča posredovanje različnih ukazov vozilu, kot npr. upravljanje klimatske naprave, električni pomik stekel, ogrevanje volanskega obroča, sedežev in zadnjega stekla ter upravljanje avdio sistema. Tako lahko voznik K5 obe roki obdrži na volanu, pogled pa na cesti pred seboj. V primeru, da je vozilo opremljeno z navigacijo, je na voljo 10,25-palčni zaslon na dotik, mogoče pa si bo omisliti tudi Kiine nove 12,3-palčne digitalne merilnike, ki po zaslugi
visoke ločljivosti vozniku zagotavljajo jasno prikazovanje informacij. K5 bo ponujal tudi 8,0-palčni projekcijski (head-up) zaslon, ki projicira potovalne informacije na majhnem steklu pred voznikom. Sistem prikazuje opozorila številnih asistenčnih tehnologij, podrobnosti o hitrosti vozila in navigacijska navodila, ovinek za ovinkom. Avdiofili si bodo lahko omislili avdio sistem BOSE z 12 zvočniki.
Napredni asistenčni sistemi z daljinskim samodejnim parkiranjem
Limuzina K5 prinaša številne pasivne in aktivne varnostne in asistenčne sisteme, ki varujejo potnike in ostale udeležence v prometu. Kiin napredni asistenčni sistem ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) zmanjšuje tveganje pred poškodbami in stres med vožnjo. Odvisno od trga in stopnje opremljenosti bo ADAS nudil sledeče sisteme: sistem za preprečevanje naleta (FCA), sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BVM) s prikazom okolice vozila (SVM) in preprečevanjem trka z vozili v mrtvem
kotu (BCA), radarski tempomat (SCC) ali navigacijski radarski tempomat (NSCC), sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LFA), sistem za opozarjanje voznika na nezbranost (DAW) ter avtocestno asistenco (HDA), ki samodejno prilagaja nastavljeno hitrost radarskega tempomata hitrostnim omejitvam na avtocestah z upravljanjem in nadziranjem pospeševanja in zaviranja vozila, kar omogoča ohranjanje varne razdalje do vozil spredaj in v obstoječem voznem pasu.
Kiina ‘2. stopnja’ avtonomne vožnje – sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LFA) – nadzoruje položaj vozila glede na vozila spredaj. LFA za spremljanje talnih oznak in ohranjanje vozila na sredini voznega pasu uporablja kamero. Poleg tega K5 nudi tudi spreljanje dogajanja za vozilom (RVM) s sistemom za preprečevanje trkov z ovirami za vozilom (PCA) ter sistem za pomoč pri vzvratni vožnji (RCCA). K5 je Kiin prvi model z daljinsko vodenim samodejnim parkiranjem (RSPA), ki voznikom omogoča
avtonomen premik vozila na daljavo s pomočjo gumba na pametnem ključu. Ta sistem olajša premikanje vozila naprej in nazaj na ozkih parkirnih prostorih in v primeru, če je drugo vozilo parkirano preblizu in voznik ne more sesti v svoje vozilo.
Prodaja nove limuzine K5, katere glavni globalni tekmeci bodo Nissan Altima, Toyota Camry, Honda Accord in Hyundai Sonata, se na večini globalnih trgov začne v prvi polovici leta, zaenkrat pa še ni znano, če bo med njimi tudi Evropa. Prodaja nove limuzine Kia K5 se bo začela v prvi polovici novega leta na večini globalnih trgov, med katerimi (zaenkrat) ni Evrope.