Južnokorejci se približujejo novemu izvoznemu rekordu
Iz korporacije KIA Motors so sporočili, da bodo še ta mesec dosegli novi izvozni rekord, ker so do sedaj kupcem po celem svetu dostavili več kot 15 milijonov avtomobilov te južnokorejske avtomobilske znamke, ki je prve, doma narejene štirikolesnike izvozila šele leta 1975.
Takrat so Južnokorejci poslali prvih 10 novih poltovornjakov (tip brisa B-1000) na Bližnji Vzhod (Katar). Gre za lahka gospodarska vozila, zasnovana na osnovi tedanjega osebnega modela brisa, ki ni nič drugega kot licenčna mazda 1000 (familia), ki smo jo po zaslugi beograjskega podjetja Tehnoauto poznali tudi v Jugoslaviji. V današnjih časih prihajajo kupci iz stoosemdesetih držav. Naziv ‘eksportnega šlagerja’ pripada modelu rio, ker so Južnokorejci po celem svetu prodali že približno
2,23 milijona primerkov tega modela. Nato sledi SUV model sportage, ki je do sedaj pritegnil približno 1,57 milijona tujih kupcev.
Podobno število (1,43 milijona) tujih kupcev je privabil tudi mali picanto, nekoliko manj (1,08 milijona) tujih kupcev se je odločilo za SUV model sorento. Največ avtomobilov so Južnokorejci izvozili v ZDA, kjer jih je trenutno v obtoku približno 6 milijonov. V Evropo so do konca letošnjega maja dostavili približno 3,35 milijona njihovih avtomobilov. Približno 2,52 milijona primerkov so prodali Arabcem in Afričanom. Nekoliko manj dovzetni za južnokorejske avtomobile so v Južni Ameriki
(prodanih 1,71 milijona primerkov) ter v Aziji (prodanih 1,29 milijona primerkov).
O tem kako uspešni so bili v vseh teh letih, priča tudi podatek o proizvodnih kapacitetah, ker v teh časih naredijo še enkrat več avtomobilov kot leta 2000. Takrat so v južnokorejskih tovarnah v enem letu naredili približno 800.000 novih avtomobilov, letos bo domače tovarne zapustilo približno 1,71 milijona izdelanih avtomobilov. Od tega so jih približno 70 odstotkov izvozili. Za prvih pet milijonov izvoženih avtomobilov so Južnokorejci potrebovali približno 30 let, ker so ta jubilej
praznovali leta 2005, vendar so v naslednjih šestih letih (leta 2011) na račun dobre prodaje že lahko dvignili kvoto izvoženih avtomobilov na 10 milijonov primerkov.
Za dodatnih 5 milijonov izvoženih avtomobilov so potrebovali samo še 4 leta in 9 mesecev. Trenutno v Južni Koreji obratujejo štiri tovarne, po eno imajo v Evropi (Slovaška) in v ZDA (Georgia), nekaj njihovih avtomobilov pa nastaja tudi na Kitajskem, kjer imajo partnerja (znamka Donfeng). V bližnji bodočnosti bodo postavili tudi tovarno v Mehiki, ki bo pričela obratovati v sredini leta 2016. Na ta način bodo lahko dvignili letno proizvodnjo za 300.000 primerkov in dosegli skupno enoletno
proizvodnjo v območju 3,37 milijona izdelanih primerkov.