Električni Soul izboljšal svoj doseg
Kia Motors je predstavila različne izboljšave, s katerimi so pri električnemu Soulu povečali njegov doseg. Nova, učinkovitejša baterija je zaradi večje energijske gostote in zmogljivosti skladiščenja energije povečala doseg vozila za kar 18 %, z doslejšnjih 212 na sedanjih 250 km (kombinirano, novi evropski vozni cikel, NEDC). Svoje so pri podaljšanju dosega prispevali še aerodinamično optimizirana motorna maska, boljše pnevmatike in nova povratna vzmet pri zavorah, ki zagotavlja manjši
upor.
Artur Martins, podpredsednik marketinga in produktnega načrtovanja pri Kia Motors Europe, je ob tem povedal: “Soul EV je Kiino prvo električno vozilo, ki se prodaja po vsem svetu in dosega vse večjo priljubljenost med evropskimi vozniki, ki iščejo okolju prijazna vozila z izstopajočim oblikovanjem. V prvem četrtletju se je v primerjavi z enakim obdobjem lani njegova prodaja povečala za kar 28 % in pomembno prispevala k rastoči prodaji vozil Kia z alternativnim pogonom. Daljši doseg Soula bo
le še povečal privlačnost tega modela.’
Soul EV je le eden od modelov, ki jih bo Kia predstavila v letu 2017 – v drugi polovici leta na ceste prihaja napredni priključni hibrid za modela Niro in Optima Sportswagon. Kia si je za leto 2020 zastavila cilj zmanjšati porabo goriva pri celotni modelni paleti za 25 % v primerjavi z letom 2014, ko so se lotili izdelave okolju prijaznejših vozil.
Soul EV z izboljšanim dosegom bo v Evropi na voljo od začetka poletja. Med vsemi električnimi vozili na evropskem trgu se lahko edini pohvali s 7-letno tovarniško garancijo (do 150.000 km, prva 3 leta brez omejitve prevoženih kilometrov), ki velja tudi za baterije.
18-odstotno povečan doseg baterije
Nadgrajeni Soul EV je opremljen z izboljšanim litij-ionskim baterijskim sklopom, ki ga odlikujeta večja energijska gostota in večja zmogljivost skladiščenja energije. Število baterijskih celic je s 192 povečano na 200, medtem ko je mešanica elektrolitov optimizirana. Zaradi tega je napetost baterijskega sklopa s 360V povečana na 375V, zmogljivost skladiščenja pa s 27kWh na 30kWh, kar je 11-odstotno izboljšanje.
Novost je tudi, da je elektronska krmilna enota (EPCU) baterijskega sklopa dobila DC/DC pretvornik z manjšo napetostjo, s čimer je pretvorba energije iz baterijskih celic bolj učinkovita. Pomembno je izpostaviti, da so Kiini inženirji dosegli, da izboljšani baterijski sklop, nameščen pod zadnjimi sedeži, ne posega v kabinski prostor Soula EV.
Spremenjena maska z manjšim zračnim uporom
Izboljšani Soul EV še naprej ohranja enako drzen videz, ki mu že leta ploskajo po vsem svetu, zato je vozilo le zavoljo boljše aerodinamične učinkovitosti doživelo bolj subtilne spremembe motorne maske. Zračna odprtina prednjega odbijača je rahlo zaprta, s čimer je zmanjšan zračni upor, kar je še najbolj opazno pri avtocestni vožnji.
Zavore z manjšim kotalnim uporom pri zaviranju
Izboljšani Soul EV je serijsko opremljen z Michelinovimi pnevmatikami z nizkim kotalnim uporom, ki prav tako prispevajo k daljšemu dosegu. Zavore so dobile močnejše povratne vzmeti, ki ob voznikovem umiku noge z zavorne stopalke prej popustijo in zmanjšajo upor. Nove vzmeti ne vplivajo na učinkovitost Soulovega regenerativnega zavornega sistema, ki med zaviranjem in »cruisingom« shrani do 12 % kinetične energije.
Soul EV je opremljen z različnimi tehnoogijami, ki zmanjšajo skrbi glede kratkega dosega. To so med drugim 4 načini vožnje – ‘Drive’ ali ‘Brake’ način pri izklopljenem ali vklopnjenem Eco načinu (‘Brake’ ali ‘B’ ustvari največ kinetične energije pri vklopljenem Eco načinu vožnje). Infotainment in navigacijski sistem Soula EV sta prav tako edinstvena, saj prikazujeta lokacije bližnjih polnilnih mest ter podrobne podatke o razpoložljivem dosegu in polnjenju baterije.
Infotainment sistem, na voljo na zaslonu na dotik, kupcem serijsko omogoča uporabo sistemov Android Auto™ in Apple CarPlay™, ki voznikom omogočata dostop do priljubljenih aplikacij ali funkcij. Oba sistema nudita glasovno upravljanje, predvajanje priljubljene glasbe ali avdio knjig, varno in enostavno klicanje ter dostop do navigacije preko Google Maps ali Apple Maps. Sistem je namenjen zmanjšanju nezbranosti med vožnjo, kar voznikom omogoča, da ves čas ostanejo osredotočeni zgolj na cesto.