Zakaj letne, zimske ali celoletne pnevmatike?
Hitro se približujemo zakonsko določenemu datumu, ko lahko zimske pnevmatike menjamo za letne. Zimske in letne pnevmatike se močno razlikujemo po strukturi, materialu in profilu, saj je vsaka namenjena določenim vremenskim razmeram in podlagi v kateri ma boljše vozne lastnosti.
LETNE PNEVMATIKE
Letne pnevmatike so narejene iz trše gumene zmesi z manj naravnega kavčuka, ki imajo najboljše lastnosti nad 7 stopinj Celzija. Z višjo temperaturo se ne mehčajo, zato imajo manjši kotalni upor in varčnejšo porabo. Vzorec tekalne plasti je zelo enostaven z vzdolžnimi in prečnimi rebri s poudarkom na velikem stiku s podlago, kar nudi odličen oprijem na suhi in tudi na mokri podlagi. Namenjene so za višje hitrosti, imajo dobro odzivnost in krajšo zavorno pot. Pri nižji temperaturi se hitro strdijo, vozne kvalitete se zelo zmanjšajo.
ZIMSKE PNEVMATIKE
Zimske pnevmatike zagotavljajo izjemen oprijem v hladnih razmerah in površinah prekritih s snegom in ledom. Vsebujejo večji delež naravnega kavčuka, ki ohranja njihovo mehkobo v mrazu. Čim mehkejše so pnevmatike, tem bolje se lahko povežejo s površino, kar pomeni boljši oprijem in vodljivost. Najbolje se odrežejo pri temperaturah pod 7 stopinj Celzija. Zimske pnevmatike imajo globok profil, strukturo večjih blokov z lamelami, ki se zagrizejo v sneg, brozgo in led ter skrbijo za dober oprijem. Zimsko gumo prepoznamo po oznaki M+S angleške kratice za Blato (Mud) in Sneg (Snow) ali po sliki Snežinke na gori. Če jih uporabljamo poleti se prehitro segrejejo, kar bistveno vpliva na njihovo obrabo.
CELOLETNE PNEVMATIKE
Celoletne pnevmatike lahko uporabljamo tako v zimski kot v letni sezoni. Po lastnostih so bolj podobne letnim. Pnevmatike so izdelane tako, da nudijo zmogljivost letnih pnevmatik v toplejših letnih časih in zmogljivosti zimskih pnevmatik za oprijem in zaviranje v hladnejšem vremenu. To je najboljša možnost za voznike, ki se srečujejo z nenadnimi spremembami vremena in le redko s sneženjem. Takšne gume so primerne za nezahtevne voznike, ki letno prevozijo manj kot 10.000 km.
Svetujemo vam, da imate na vozilu vedno nameščene pnevmatike primerne letnemu času. Tako boste prihranili na gorivu, izboljšali vozne lastnosti ter zagotovili varno vožnjo.
POTEK MENJAVE PNEVMATIK
Mehaniki pnevmatike sprva pregledajo ali ustrezajo zakonu o varnosti cestnega prometa, torej preverijo ali so varne. Pred montažo kolesa najprej uravnotežijo. Če kolesa niso pravilno uravnotežena, vozilo lahko začne tresti, kar ni le moteče in neudobno, temveč tudi škodljivo za vaše vozilo, saj se končniki, zglobi roke in drugi vitalni deli podvozja v takih okoliščinah veliko hitreje obrabijo. Ko so kolesa uravnotežena, mehaniki še napolnijo pnevmatike z ustreznim tlakom. Sledi vijačenje in vaše vozilo je pripravljeno.
Rajko Uhan, 07/34 60 705