Ste bolj za samodejni ali ročni menjalnik?
V grobem se menjalniki delijo na 2 dela. Ročne in samodejne, z vzponom električnih avtomobilov pa tudi brezstopenjski, ki pa imajo v grobem samodejne menjalnike. Prepričani smo, da ste o enem ni drugem slišali že mnogo stvari, ki pa niso nujno resnične. Prav tako smo prepričani, da prisegate na enega ali drugega, čeprav morda še niste imeli ravno dosti stika z enim ali drugim. V nadaljevanju si lahko preberete nekaj prednosti enega in drugega, da boste lažje izbrali tistega, ki je pravi za vas,
Samodejni menjalnik je po svetu dosti bolj pogost kot ročni menjalnik. Le v Evropi, oziroma še bolj v Sloveniji je ročni menjalnik tisti, ki je bolj pogost od svojega avtomatiziranega bratca. Samodejni menjalnik je po sami zgradbi dosti bolj kompleksen, kar zahteva več pozornosti in vzdrževanja. Sestavljeni so iz veliko gibljivih delov ter ima več izvedb (robotizirani, polsamodejni, brezstopenjski, samodejni). Pomembno je redno menjanje filtra in olja menjalnika, saj je v nasprotnem primeru lahko popravilo zelo drago. Sam menjalnik je zaradi dodanih delov težji kot ročni, kar vpliva na zmogljivost in dinamiko vožnje. Tudi mit, da so samodejni menjalniki dosti bolj potratni kar se tiče goriva, ni resničen. Do razlike prihaja, vendar so te razlike s sodobnimi samodejnimi menjalniki že zanemarljivo majhne.
1. Lažji je za uporabo. Čeprav ni nič težkega pri ročnem menjavanju prestav, je pri samodejnem menjalniku eno opravilo manj, ki ga roko na srce izvajamo zelo pogosto v avtomobilu z ročnim menjalnikom.
2. S samodejnim menjalnikom, imate lahko obe roki ves čas na volanu, kar z ročnim menjalnikom ni mogoče. Posledično je vožnja varnejša.
3. Na območjih z razgibanim površjem je s samodejnim menjalnikom veliko lažje voziti, saj se z ročnim menjalnikom v takšnih okoljih frekvenca prestavljanja bistveno poveča.
4. Avtomobil s samodejnim menjalnikom ne bo nikoli »crknil« zaradi premalo obratov motorja. Samodejni menjalniki dandanes menjajo prestave bliskovito hitro in so vedno pripravljeni na menjavo prestave. Nerodne situacije, ko vam v najbolj neprimernem trenutku avto zataji so del preteklosti.
5. Veliko lažji je za uporabo v gostem prometu, kjer je potrebno velikokrat speljati in se ustaviti. Z avtomatskim menjalnikom v takšnem primeru uporabljate le zavoro, saj vaš avto naprej leze sam od sebe.
Ročni menjalnik je dominanten v slovenskem prostoru, čeprav se prodaja v zadnjih letih počasi premika proti samodejnim menjalnikom. Sami ste zadolženi za vsako menjavo prestave, ki jo izvršite po lastnem občutku. Ročni menjalnik je bolj primeren za voznika, ki je rad bolj dejaven na cesti.
1. Cena avtomobila z ročnim menjalnikom je bolj ugodna.
2. Vzdrževanje je cenejše. Ročni menjalnik potrebuje zelo malo vzdrževanja, kadar pa ga potrebuje je to bistveno cenejše. Draga stvar pri ročnem menjalniku, za katero nimate skrbi pri avtomatskem menjalniku pa je sklopka.
3. Občutek, da imate vaše vozilo bolj pod kontrolo, kar je tudi res. Sami se odločate glede izbire prestave in posledično delovanja celotnega avtomobila.
4. Poraba goriva je manjša. Razlika pa je minimalna, saj govorimo o povprečno 5 – 10% manjši porabi goriva.
5. Je bolj zabaven za vožnjo. Nekaterim je samo opravilo menjave prestav zabavno. Nihče ni nikoli rekel, da mu je zabavno prestavljati ročico avtomatskega menjalnika iz D v P in nazaj v D.
Prednosti in slabosti so kot vedno na obeh straneh. Obe strani imajo tudi tako imenovane goreče privržence, ki se bodo svojega držali ne glede na vse. Mi pa vam priporočamo, da poskusite tudi nasproti pol. Kdo ve, morda se pa premislite.