Kompakten motor TSI in sodobno podvozje DCC
Škoda Octavia bo z modelskim letom 2017 postala še bolj dinamična in učinkovita. Motorno paleto bo dopolnil sodobni trivaljni bencinski turbomotor, za najzmogljivejše izvedbe pa bo po novem na voljo prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC). Škoda Octavia, bodisi kot limuzina ali kot karavan, prepriča z močnimi in ekonomičnimi pogonskimi agregati. Paleta bencinskih in dizelskih motorjev sega vse do izvedb RS z močjo 169 kW (230 KM) pri TSI oz. 135 kW (184 KM) pri TDI.
V ponudbi bencinskih motorjev TSI bo trivaljni turbomotor nadomestil močnejšo različico 1,2-litrskega štirivaljnika. Novi 1,0-litrski TSI iz gibne prostornine 999 cm3 razvije moč 85 kW (115 KM), pri čemer v območju od 2.000 do 3.500 vrt./min doseže navor 200 Nm. Prvi trivaljnik v zgodovini te modelske serije deluje zelo umirjeno, z voznimi zmogljivostmi pa prekaša prejšnji motor. Z novim motorjem 1.0 TSI lahko Škoda Octavia v limuzinski izvedbi in s 7-stopenjskim menjalnikom DSG v 10,0 s
pospeši od nič do 100 km/h in doseže končno hitrost 202 km/h.
Z ročnim menjalnikom je pospešek še za malenkost boljši (9,9 s), končna hitrost pa je enaka (202 km/h). Za karavansko izvedbo Škoda Octavia Combi pa so ti podatki naslednji: 10,2/10,1 s in 200/200 km/h (s 7-stopenjskim DSG oz. z ročnim menjalnikom). Največjo izboljšavo pa novi trivaljni TSI prinaša na področju porabe, ki je za 8 odstotkov nižja kot pri prejšnjem motorju. Limuzina s 7-stopenjskim DSG se na 100 km zadovolji s 4,5 l bencina na 100 km (105 g CO2/km), z ročnim menjalnikom pa je
poraba enaka (4,5 l/100 km), emisija pa še nekoliko manjša (103 g CO2/km). Pri karavanu so podatki za porabo naslednji: 4,6 l/100 km (106 g CO2/km) oz. 4,5 l/100 km (105 g CO2/km).
Pri Škodi za linije opreme Active, Ambition in Style ponujajo opcijski aeropaket z načrtnimi modifikacijami opreme, ki še dodatno izboljšujejo učinkovitost. Paket vključuje športno podvozje, pri katerem je karoserija spuščena bliže cesti in je zato zračni upor manjši, aktivne žaluzije hladilnika za boljšo aerodinamiko ter usmernik zraka na zadku oz. nad zadnjim steklom, ki prav tako prispevata k boljši aerodinamiki vozila. Pnevmatike so optimirane za čim manjši kotalni upor. S temi
izboljšavami se poraba pri limuzini in karavanu z ročnim menjalnikom zmanjša na 4,4 l/100 km, emisija CO2 pa na 102 g/km.
Novi motor 1.0 TSI za Škodo Octavio je po vseh tehničnih merilih na ravni najsodobnejših agregatov. Zaradi kompaktne zgradbe in aluminijastega ohišja znaša masa trivaljnika samo 78 kilogramov. Njegovi aluminijasti bati in kovane ojnice so odlično uravnoteženi, tako da tudi brez izravnalne gredi deluje umirjeno in kultivirano. Vse komponente ročičnega pogona imajo nizko maso, torne izgube pa so majhne. Blok in glava motorja imata svoja hladilna krogotoka, izpušni zbiralnik, ki je integriran v
glavi motorja, pa je pomemben element zmogljivega toplotnega managementa.
Za boljšo izmenjavo plinov sta sesalna in izpušna odmikalna gred nastavljivi pod kotom 50 oz. 40 stopinj. Sistem vbrizgavanja preko skupnega voda gorivo vbrizgava pod tlakom do 250 bar. Hladilnik polnilnega zraka za turbinski polnilnik je integriran v sesalni cevi, zato tlak polnjenja, ki lahko doseže do 1,6 bar (relativni), narašča zelo spontano.
Paleta motorjev z DCC: zmagovalna kombinacija
Vsi motorji za Škodo Octavio so znani po odličnih voznih zmogljivostih in nizki porabi. V kombinaciji s prilagodljivim uravnavanjem podvozja (DCC) so na voljo naslednji motorji:
Motorji TSI
› 1.4 TSI/110 kW (150 KM), 6-stopenjski ročni menjalnik in 7-stopenjski DSG
› 1.8 TSI/132 kW (180 KM), 6-stopenjski ročni menjalnik in 7-stopenjski DSG; 4×4 s 6-stopenjskim DSG
› 2.0 TSI/162 kW (220 KM) – RS, 6-stopenjski ročni menjalnik in 6-stopenjski DSG
› 2.0 TSI/169 kW (230 KM) – RS 230, 6-stopenjski ročni menjalnik in 6-stopenjski DSG
Motorji TDI
› 2.0 TDI/110 kW (150 KM), 6-stopenjski ročni menjalnik in 6-stopenjski DSG; 4×4 s 6-stopenjskim DSG
› 2.0 TDI/135 kW (184 KM), 6-stopenjski ročni menjalnik in 6-stopenjski DSG; 4×4 s 6-stopenjskim DSG
Prilagodljivo uravnavanje podvozja (DCC): vsestransko doživetje vožnje
Z novim modelskim letom bo pri Škodi Octavii za motorje z močjo od 110 kW (150 KM) na voljo kombinacija s prilagodljivim uravnavanjem podvozja Dynamic Chassis Control (DCC). Tako bo doživljanje vožnje še bolj vsestransko – voznik bo lahko za karakteristiko krmiljenja koles in blaženja poljubno nastavljal režime Comfort, Normal in Sport. Sistem bo na voljo tudi v izvedbah Škoda Octavia RS in Octavia RS 230, ki ju bo s pritiskom na tipko med drugim mogoče spremeniti v udobno vozilo za
vsakodnevne vožnje.
Pri blažilnikih sistema DCC električni ventil krmili pretok olja skozi blažilnike. Hitri procesor upravlja njegovo delovanje glede na stanje ceste, voznikov slog vožnje in izbrano nastavitev. Velik premer omogoča udobno vožnjo, majhen premer pa vozilo močneje pritisne ob cestišče: odzivnost krmiljenja je še bolj natančna, krmilne in zavorne lastnosti so zaradi načrtnega stabiliziranja še preciznejše, karoserija pa se manj nagiba v prečni smeri. DCC prispeva tudi k aktivni varnosti: v nevarnih
situacijah sistem samodejno preklopi iz režima Comfort v režim Sport. S tem zagotovi večjo stabilnost, boljši oprijem pnevmatik in krajše zavorne poti.
DCC je skupaj z možnostjo izbire voznega profila na voljo od linije opreme Ambition naprej. Z izbiro voznega profila lahko voznik preklaplja med različnimi režimi delovanja ter s tem med različnimi karakteristikami krmiljenja, prestavljanja pri menjalniku DSG in nastavitvami podvozja. V režimu Individual lahko te sisteme nastavi glede na svoje osebne preference. Modelsko leto 2017 prinaša novosti tudi v ponudbi platišč: za Octaviini liniji opreme Ambition in Style bodo na voljo črna 17-palčna
platišča z imenom Teron.
Dimenzije, notranjost in rešitve v slogu ‘Simply Clever’
Škoda Octavia se že od nekdaj ponaša z dimenzijami, ki prekašajo neposredne tekmece – gre za izjemno prostornost ter kombinacijo elegantne limuzinske oblike in velikega pokrova prtljažnika. V segmentu kompaktnih modelov dosega Octavia najboljše vrednosti pri notranji dolžini, kolenskem prostoru in prostoru za glavo na zadnjih sedežih. Obe izvedbi, limuzina in karavan, imata vsak v svoji kategoriji največji prtljažnik v razredu.
Tako kot vsak model Škoda se tudi Octavia lahko pohvali s številnimi elektronskimi in drugimi ‘Simply Clever’ rešitvami, ki potnikom olajšujejo potovanje. Z novim modelskim letom bo avtomatska klimatska naprava Climatronic dobila protialergenski filter, za čistočo opcijske kamere za vzvratno vožnjo bo skrbela pralna šoba, proti koncu poletja pa bo v opremo vključen še opcijski dežnik pod sovoznikovim sedežem. S posebnim nosilcem, ki se ga vstavi v nastavek vzglavnika, pa bo mogoče iPad
pritrditi na naslonjalo sprednjega sedeža.
Novosti pri multimedijskih sistemih
Multimedijski sistemi za Škodo Octavio spadajo v drugo generacijo modularnega infotainment sistema (MIB II) – odlikujejo jih enostavno upravljanje, vsestranska uporabnost in zmogljivo delovanje. Z novim modelskim letom bo že v sklopu osnovne linije opreme Active serijski multimedijski radio Swing. Pri multimedijskem navigacijskem sistemu Amundsen je zdaj dodana še funkcija WLAN. Nekatere funkcije sistema je mogoče upravljati preko aplikacije Škoda Media Command na tablici ali pametnem
telefonu – kar je zelo privlačna rešitev za potnike na zadnjih sedežih Škode Octavie.
V modelskem letu 2017 bo multimedijska ponudba zaradi novih opcij še bogatejša. Opcijski predal Škoda Phonebox z brezžičnim polnjenjem lahko pametni telefon brez kablov poveže na avtomobilsko anteno, tako da zagotavlja optimalno kakovost pogovorov in sprejema podatkov. Obenem predal omogoča indukcijsko polnjenje skladno s Qi-standardom, pod pogojem, da je pametni telefon tehnično ustrezen.