Niro EV z dosegom 380 kilometrov
Družba Kia Motors je na mednarodnem avtomobilskem salonu v južnokorejskem Busanu, ki poteka ravno v teh dneh, razkrila svoj novi model Niro EV. Povsem električni avtomobil, ki ga odlikuje doseg 380 kilometrov*, združuje vozni užitek z atraktivnim dizajnom, zmogljivosti križanca pa s pogonom z ničelnimi emisijami.
Korejski debi konceptov SP in Stinger GT Wide Body
Poleg Nira EV Kia Motors na avtosalonu v Busanu razkriva še dve vozili. Koncept Kia SP – prvič predstavljen na salonu v Indiji – v Busanu doživlja korejsko premiero in nakazuje prihodnjo oblikovalsko vizijo Kiinih SUV vozil. Kia Stinger GT Wide Body, ki v Južni Koreji prav tako doživlja premiero, pa je bil prvič predstavljen na lanskem sejmu SEMA v Las Vegasu.
Oblika in vsestranskost križanca s pogonom z ničelnimi emisijami
Niro EV, Kiina zvezda salona v Busanu, zaseda edinstven položaj na trgu povsem električnih križancev. Inteligentna razporeditev, praktičnost in velik doseg pomenijo, da Niro EV prinaša manj kompromisov kot ostala električna vozila. Kupci bodo veseli številnih vgrajenih tehnologij, značilnih za električna vozila, novih varnostnih pripomočkov ter izstopajočega videza zunanjosti in notranjosti.
V Koreji naprodaj ob koncu leta 2018
Prodaja Nira EV se bo pričela kmalu po salonu v Busanu – že ob koncu tega leta v Koreji, v začetku 2019 pa tudi na ostalih trgih.
Električni Niro, oblikovan v Kiinih dizajnerskih centrih v Kaliforniji in Namyangu (J. Koreja), s svojo elegantno in aerodinamično karoserijo s subtilno izklesanimi površinami uteleša praktičnost in privlačnost križancev. Samozavestno dokazuje, da se kupcem električnih vozil pri iskanju varčnejših vozil ni treba odpovedovati čustveno angažiranemu dizajnu ali vsestranskosti križanca. Niro EV se od obstoječega hibridnega Nira in priključnega hibrida Niro razlikuje z ekskluzivnimi oblikovalskimi
potezami.
Futuristični dizajn, ki ga je navdihnil koncept Niro EV
Zunanji videz Nira EV, ki je svoj navdih našel v konceptu Niro EV, prvič predstavljenem na letošnjem sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu, temelji na prečiščenem in visokotehološkem oblikovalskem konceptu. Njegova futuristična in aerodinamična motorna maska, ki spominja na tigrov nos, prinaša vgrajeno vtičnico za polnjenje, z vgraviranim logom Nira. Spremenjene zračne reže in nove LED dnevne luči v obliki puščic v kombinaciji s svetlo modrimi poudarki puščajo dober vtis.
Z boka vitka linija in nizka zadnja okna poudarjajo eleganten profil vozila, kar pušča več prostora za mišičaste blatnike. Niro EV se pelje na novih 5-krakih 17-palčnih aluminijastih, diamantno brušenih dvobarvnih platiščih, na katerih se nahaja tudi Kiin sistem regenerativnega zaviranja. Spremenjeni zadnji odbijač ima podobne svetlo modre poudarke kot jih najdemo na sprednjem delu vozila, medtem ko nove LED zadnje luči dajejo Niru EV značilen svetlobni podpis.
Moderna notranjost s tehnologijami, značilnimi za električna vozila in križance
Kabina električnega Nira združuje moderni dizajn z radodarno odmerjeno prostornostjo in tehnologijami, ki dopolnjujejo pogon z ničelnimi emisijami. Notranjost, danes prvič predstavljena javnosti, se razlikuje od ostalih različic Nira, saj prinaša nove pripomočke in oblikovalske elemente. Armaturna plošča je dobila novo svetlo modro osvetlitev, ki se prenaša z zunanjosti, medtem ko je oblika sredinske konzole poenostavljena zaradi namestitve shift-by wire menjalnika – tako je Niro EV postal
prvi Kiin model v Evropi s prestavno ročico brez mehanske povezave.
Nirov 7,0-palčni zaslon na dotik z vmesnikom HMI (human-machine interface) ostaja v osrčju armaturne plošče, a je posodobljen zaradi narave električnih vozil. Novi informacijsko-zabavni sistem lastnikom omogoča iskanje bližnjih polnilnih mest in spremljanje stopnje napolnjenosti ter razpoložljivega dosega baterije. 7,0-palčni LCD zaslon s števci – ki je pri Niru EV prav tako edinstven – voznikom med vožnjo omogoča intuitivno preverjanje informacij o vožnji in pogonu. Spremenjena sredinska
konzola je dobila več prostora za shranjevanje manjših predmetov in pa brezžično polnjenje mobilnih naprav. Lučka, ki se nahaja na vrhu armaturne plošče, prikazuje stanje napolnjenosti med polnjenjem. To lastnikom omogoča, da od zunaj hitro vidijo stanje, brez vstopanja v vozilo.
Ko je Niro leta 2016 pričel svojo prodajno pot, so inženirji pri njegovi platformi predvidevali uporabo različnih pogonov. Niro EV z baterijami in električnim pogonom, ki omogoča enega najdaljših dosegov električnih vozil, v primerjavi s konkurenco ne prinaša samo večjo praktičnost in vsestranskost, temveč tudi oblikovno všečnost.
2.700 milimetrov dolga medosna razdalja vsem potnikom nudi dovolj prostora v predelu nog, medtem ko občutek prostornosti poudarja Nirova oblika križanca. Karoserija – s širino 1.805 mm in višino 1.560 mm – omogoča maksimalno prostornost v predelu glave in ramen spredaj in zadaj sedečih. Nirova dolžina 4.375 mm zagotavlja prtljažnik s 451-litrsko prostornino, kar je več kot pri ostalih električnih vozilih in priključnih hibridih.
380-kilometrski doseg naslednje generacije električnega pogona
Opremljen z litij-polimerno baterijo z visoko zmogljivostjo 64 kWh bo Niro EV zmožen prevoziti več kot 380 kilometrov z enim polnjenjem in ob ničelnih emisijah. Niro EV potrebuje 54 minut, da preko 100-kilovatnega priključka 80-odstotno napolni baterijo. Kupci si bodo lahko omislili tudi različico z zmogljivostjo 39,2 kWh, ki ima z enim polnjenjem doseg do 240 kilometrov.
Moč preko prednjih koles dovaja motor z močjo 150 kW (204 KM), ki proizvaja 395 Nm navora, razpoložljivih takoj, ter Niru EV omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 7,8 sekundah. Baterijski sklop je nameščen pod prtljažnim dnom, kar križanca zaradi središča gravitacije na cesti naredi bolj podobnega limuzinam ali kombilimuzinam, zagotavlja pa tudi maksimalno stabilnost in užitek v vožnji na ovinkastih cestah.
Napredni asistenčni sistemi za pomoč vozniku
Niro EV v skladu z naslednjo generacijo pogona voznikom nudi nabor Kiinih naprednih asistenčnih sistemov ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), ki pomagajo v različnih voznih okoljih in situacijah ter zmanjšujejo tveganje trka.
Aktivni varnostni sistemi, ki jih ponuja Niro EV, so med drugim opozarjanje na nevarnost čelnega trka (FCW) s sistemom za pomoč pri preprečevanju trka (FCAA), pametni tempomat z inteligentnim sistemom Stop&Go in sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu (LFA). Sistem LFA je del tehnologij 2. stopnje, namenjenih samovozečim vozilom – deluje tako, da vozila spremlja spredaj v prometu in zaznava talne označbe, s tem pa lahko Nira EV na avtocesti ohranja na svojem pasu. Sistem z uporabo
zunanjih senzorjev nadzoruje pospeševanje, zaviranje in premikanje volana glede na kolono vozil spredaj in tako ohranja varno razdaljo. Sistem LFA deluje pri hitrostih od 0 do 130 km/h.
Korejski debi koncepta Kia SP
Koncept Kia SP, ki je na nedavnem avtosalonu v New Delhiju prvič predstavil oblikovalsko vizijo Kiinih SUV vozil, se na salonu v Busanu prvič predstavlja tudi domačemu južnokorejskem trgu. Konceptov robusten slog in široka, stabilna karoserija se odlično ujemata z njegovimi športnimi linijami, dolgim motornim pokrovom in tehničnimi podrobnostmi.
Njegov širok ‘obraz’ s širokimi vodoravnimi linijami okrog dolgega motornega pokrova, ki povezujejo žaromete s satenasto kromano motorno masko, usmerja pozornost proti novi različici Kiine edinstvene maske v obliki tigrovega nosu. Dodatne luči, postavljene nad žarometi, so postavljeni znotraj maske in tako dajejo edinstven svetlobni pečat. Ostre bočne enojne linije, ki se raztezajo od motornega pokrova do prtljažnika, v kombinaciji z gladkimi in elegantnimi karoserijskimi ploščami
ustvarjajo športen videz. Satenasti kromani detajli se nadaljujejo tudi na zadku vozila, kjer se združijo z zadnjimi LED lučmi in tako dajejo širok, stabilen videz.
Notranjost koncepta SP prinaša širok LCD informacijsko-zabavni sistem, ki se razteza od sredinske konzole do okroglih merilnikov pred voznikom. Ta visokotehnološki videz se ujema z vodoravnimi linijami vzdolž armaturne plošče in dizajnom zunanjosti. Prozorni materiali z osvetljenim ozadjem so uporabljeni po vsej kabini in pričarajo vrhunsko visokotehnološko vzdušje.
Od sejma SEMA do Busana – Stinger GT Wide Body
Stinger GT Wide Body, prvič predstavljen leta 2017 na sejmu predelovalcev (SEMA) v Las Vegasu, v Busanu prav tako doživlja korejsko premiero. Vozilo, ki je reinterpretacija Kiine 5-vratne kombilimuzine, so za naročnika Kia Motors America predelali v znani delavnici West Coast Customs v Kaliforniji.
Stinger GT Wide Body, ki je našel navdih pri dirkalnih GT vozilih iz 1970-ih, izstopa z zajetnimi odbijači s Stingerjevo bočno silhueto v obliki steklenice coca-cole. Koncept, ki ima nižje vzmetenje (spredaj za 36 mm, zadaj za 31 mm), se pelje na 21-palčnih kovanih platiščih Keen, obutih v visokozmogljive pnevmatike. Aerodinamični komplet iz lahkih ogljikovih vlaken in zadnji difuzor ohranjata Stingerja stabilnega pri visokih hitrostih, medtem ko 4-cevni izpušni sistem nedvoumno sporoča, da
to ni običajno športno vozilo.
Karoserija Stingerja GT Wide Body je pobarvana s plastmi biserno modre kovinske barve. V notranjosti so sedeži prevlečeni s posebnim modrim usnjem, armaturna plošča je oblazinjena z ročno všitim sivim usnjem, volanski obroč odet v alcantara usnje, sredinska konzola pa je v sijoči črni barvi. Avtomobilsko umetniško delo predelovalca West Coast Customs je najlepši in najbolj prepričljiv izraz Stingerjevih visokih zmogljivosti.