Ker videz šteje
Ker ima Kia v razredu C zelo uspešen model sportage, poleg tega pa ponuja še le malce bolj kompaktnega nira, bi lahko mislili, da ne potrebuje še terensko naravnanega ceeda. A bi se zmotili. Xceed je s terenskim videzom, ki vključuje malce večjo oddaljenost karoserije od tal, ne pa tudi štirikolesnega pogona, osvojil zelo veliko kupcev. Pri nas denimo dosega kar polovico prodaje sicer štiričlanske družine modelov ceed. Tako kot vsi, si je po nekaj letih na trgu zaslužil osvežitev, a
glede na splošno priljubljenost, ga ni bilo treba veliko spreminjati. Namenili so mu novo, malce nižjo masko in nov sprednji odbijač, iz katerega sta se meglenki preselili v glavna žarometa. Nov je tudi dinamično naravnan paket GT-line z vrha ponudbe, ki med drugim prinaša nekoliko bolj posebne in vpadljive zadnje luči.
Najbogatejši paket opreme GT-line poleg dinamičnega videza zagotavlja tudi praktičnost, med drugim z električnim pomikom prtljažnih vrat.
Na podoben način so se lotili tudi notranjosti, ki je dobila predvsem nekaj novih okrasnih vložkov in vzvratno ogledalo brez okvirja, a je ohranila poznano zasnovo. Ta vključuje digitalizacijo v obliki zaslona namesto klasičnih merilnikov, ki omogoča različne prikaze, in zaslon multimedijskega naprave, ki pri bolje založenih paketih opreme po diagonali meri 26 centimetrov oziroma 10,25 palca. Poleg tega Xceed stopa v korak s časom tudi z brezžično povezljivostjo s sistemoma Android Auto in
Apple CarPlay, ne manjka pa mu niti sistem za brezžično polnjenje mobilnih telefonov. Ob tem na srečo v celoti ohranja analogno upravljanje multimedijske in klimatske naprave. Ker prenova ni prinesla merskih sprememb, ostaja nespremenjena tudi prostornost kabine, v kateri se lahko zadaj udobno namestita dva, za silo tudi trije odrasli potniki. Prav tako je nespremenjen prtljažnik, ki v osnovi ponuja za ta razred nadpovprečnih 426 litrov prostora.
Prisilno polnjeni 1,5-litrski štirivaljnik T-GDi razvije 117,5 kilovata (160 KM) moči in zaseda srednjo stopničko bencinske ponudbe. Preizkusili smo ga v kombinaciji s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom DCT. Čeprav mu to omogoča pospešek do stotice v ne ravno razburljivih 9,2 sekunde, avtomobil v praksi deluje živahno in ne moremo reči, da bi si nujno želeli več moči. Menjalnik prestavlja hitro (na voljo sta tudi obvolanski ročici za ročno prestavljanje), a tako kot marsikateri tovrstni
izdelek malce zamuja, zlasti pri pretikanju v vzvratno prestavo. Poraba goriva se ob tem giba med sedem in osem litrov na 100 kilometrov, pri čemer smo na testu zabeležili, če že ne pravljično pa vsaj zadovoljivo povprečje 7,7 litra.
9,2 sekunde potrebuje za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro.
V vožnji Xceed deluje kompaktno in zanesljivo. Volan je natančen in dobro poroča o dogajanju pod kolesi, a v ovinkih zaradi dodatnih 4,4 centimetra oddaljenosti karoserije od tal začutimo nekaj več prečnega nagibanja karoserije kot pri klasičnih kombilimuzinah. Toda to ni moteče. Podvozje je na splošno zlahka kos zmogljivostim, ki jih zagotavlja bencinski pogonski sklop. Kiin križanec tako tudi po prenovi ohranja lastnosti, zaradi katerih je osvojil toliko kupcev. To so privlačen videz,
malenkost višji položaj sedenja in praktičnost kombilimuzinske zasnove. Toda zdaj se predstavlja z estetskimi in digitalnimi posodobitvami, s katerimi bo lažje tekmoval z novejšimi modeli. Ob tem ohranja tudi preverjeno ergonomijo s klasičnimi gumbi in stikali, kar bo razveselilo kupce, ki še niso pripravljeni na popolno elektrifikacijo, digitalizacijo in upravljanje prek aplikacij.