Recept za družinsko srečo
Slovenske kupce je osvojila že prva octavia nove dobe. Osvojila jih je s prostornostjo in solidno Volkswagnovo tehniko. Na splošno je ponujala veliko za dano ceno, kar so bili tudi kasneje njeni glavni aduti. A z leti so rasli tako tehnična dovršenost kot ugled znamke in ne nazadnje cene njenih avtomobilov.
Vse to velja tudi za novo octavio. Armaturna plošča je popolnoma nova in digitalizirana. Kljub oblikovnim posebnostim, kot so dvokraki volanski obroč in zanimive kombinacije materialov (tkanina na armaturni plošči ter vložki z videzom aluminija in kroma), s katerimi zasleduje premijski videz, se opazi sorodstvo s volkswagnom golfom, seatom leonom in audijem A3. To velja predvsem za postavitev glavnih upravljalnih elementov in njihovo digitaliziranost. Pri octavii so, tako kot pri golfu in
leonu (malce manj pri audiju A3), klasične gumbe, z izjemo tistih na volanskem obroču, zamenjali drsniki na dotik in upravljanje prek zaslona. Vse skupaj, tako kot pri pametnih telefonih in tablicah, deluje logično, a šele, ko se vsega skupaj privadimo. Menimo, da mora biti upravljanje v avtomobilu bolj intuitivno. Če se je treba najprej zateči k navodilom, nekaj ne štima, in prav to smo doživeli pri octavii. Podobno kot pri novem golfu. In čeprav se sistem po začetnem spoznavanju prikupi s
preglednostjo, logičnimi meniji in odzivnostjo, od nas še vedno zahteva umikanje pogleda s ceste, kar ni in ne more biti enako varno, kot če na pamet, brez ciljanja in razmišljanja, zagrabimo vrtljivi gumb ter nastavimo glasnost avtoradia ali temperaturo na pol stopinje natančno. Uporaba tega rahlo futurističnega pristopa se nam zdi bolj posrečena na sredinskem grebenu, kjer v primeru avtomatiziranega menjalnika DSG namesto klasične prestavne najdemo majhno izbirno ročico (malce večji gumb),
ki pušča več prostora za odlagalne površine.
Novi karavan iz Mlade Boleslav znova dokazuje, da pri Škodi poznajo recept za družinsko srečo, do katere vodijo trdne finance.
In prostor je, kot rečeno, področje, na katerem čehinja blesti. Kabina je zračna, voznik in sovoznik imata dovolj prostora v vse smeri, enako velja za potnike v drugi vrsti. Sedeži so udobni in ergonomsko oblikovani (tudi zadaj), prtljažnik je velik, lepo obdelan in zelo prilagodljiv. Prva zahteva, ki jo brez težav izpolnjuje, je prostornina. Ta v osnovni postavitvi znaša kar 640 litrov in z zlaganjem sedežev naraste na 1.700. S pravilno obliko, popolnoma ravnim dnom (ob zlaganju sedežev s
talno polico v zgornjem položaju) in s sistemi za pritrjevanje tovora pa z odliko izpolni tudi zahtevo po praktičnosti.
Octavia je z novo generacijo močno napredovala na tehničnem področju. Med drugim je prvič na voljo tudi v priključnohibridni izvedbi. A mi smo preizkusili turbodizel z dobro staro oznako TDI. Ta je pokazal, da ni vse v elektriki in da dizli še niso rekli zadnje besede. Dvolitrski stroj s 110 kilovati (150 KM) je namreč zmogljiv, uglajen, tih in obenem izjemno varčen. Lepo vleče že pod dva tisoč vrtljaji na minuto (vseh 340 Nm navora je na voljo že od 1.700 vrtljajev), pospeševanje je zelo
zvezno, ob umiku noge s stopalke za plin pa avtomobil lahkotno zajadra. Zelo dobro se razume z dvosklopčnim menjalnikom DSG, ki prestavlja hitro in mehko, kar za tovrstne izdelke ni samoumevno. Uglašenost pogonskega sklopa omogoča tudi majhno porabo goriva. Na testu smo brez težav dosegali približno 4,6 litra na 100 kilometrov, s končnim povprečjem malce nad pet. Vse to dokazuje izjemen napredek dizelske tehnike v zadnjih letih in dejstvo, da današnji agregati z oznako TDI, zlasti z
uporabniškega vidika, nimajo veliko skupnega s predniki s preloma tisočletja.
Pozitivno preseneti razmeroma mehko, a dobro uglašeno podvozje, kakršnega pri tem modelu doslej nismo poznali.
Ob pogonskem sklopu so nas malo presenetile tudi vozne lastnosti. Prvi občutek pravi, da je nova octavia občutno mehkejša in bolj udobna kot predhodni model. To sicer prinaša nekaj več prečnega in celo vzdolžnega nagibanja karoserije, a ne vpliva na stabilnost oziroma lego na cesti, ki je še vedno zelo zanesljiva. Udobje ostaja v ospredju tudi v športnem načinu, v katerem vzmetenje nekoliko otrdi, a je razlika komaj opazna. Sicer pa ne govorimo o uživaškem gran turismu, temveč o družinskem
karavanu, od katerega kakšne hude ostrine ne moremo pričakovati. Za to bo tu različica RS.
Pod črto ugotavljamo, da je nova octavia pričakovano prostorna in obenem udobna, uglajena ter digitalizirana kot še nikoli. In ravno digitaliziranost nas ni popolnoma prepričala, saj ni niti potrebna niti zares praktična. A to je poleg cene, ki je že popolnoma poravnana s cenami drugih koncernskih znamk, edino, ob kar se lahko obregnemo.