Plod pametne strategije
Kombilimuzinski in karavanski ceed sta že več kot desetletje ključna stebra prodaje Kie na evropskih tleh, velik del zaslug za uspeh pa nosijo tudi razni derivati. Pred desetletjem je skupno letno prodajo v Evropi prek stotisočice porinil trivratni procee’d, pri aktualni generaciji pa vlogo vlečnega konja predajajo novicu Xceed.
Kot že ime pove, gre za terensko oziroma bolje rečeno križano različico ceeda. A pri Kii se tovrstnega derivata niso lotili po bližnjici – z nekaj plastičnimi obrobami in dodatnim centimetrom oddaljenosti od tal. Preobrazba je bila temeljita, menda celo tako, da so od običajnega ceeda ostala le sprednja vrata. Rezultat je atraktiven križanec s kar 18,4-centimetrsko oddaljenostjo karoserije od tal. Ta sicer pomeni, da brez strahu zapelje tudi na manj urejeno vozišče, a z veliko mero zdrave
pameti, saj nima štirikolesnega pogona ali kakšnih posebnih elektronskih plezalnih pomagal. Močno drugačna zunanjost daje misliti, da je samosvoja tudi kabina, a je na las podobna tistim v ostalih. To še zdaleč ni slabo, ampak odlično, tako z vidika ergonomije kot izdelave in udobja. Pri Kii so dobro naštudirali, česa si evropski kupci želimo. Konec koncev so številni njihovi modeli zasnovani in narejeni na stari celini. Tudi glede prostornosti lahko rečemo, da je ta avtomobil pozitivno
presenetil. Sledenje trendom namreč velikokrat pomeni iskanje kompromisov, največkrat pri prostornosti. A Xceed solidno poskrbi za vse potnike, tudi pet, če je sila. S 426 litri je nad pričakovanji tudi prtljažni prostor. Ta sicer nima dodatnega predala v dnu, saj je tam rezervno kolo. Dostop do prtljažnega prostora je dober, vrata se visoko odpirajo, le nakladalni rob je nekoliko previsok. Žrtev oblike, pač.
V primeru izbire Kia financiranja je natanko tak Xceed 7.600 evrov cenejši kot po rednem ceniku, kar pomeni, da stane zmernih 22.910.
Kot omenjeno, Xceed v ponudbi nima štirikolesnega pogona, a je ponudba pogonskih možnosti vseeno raznolika. Dve sta dizelski in tri bencinske. Mi smo preizkusili srednjo bencinsko izvedbo, torej 1,4-litrski prisiljeno polnjen motor, ki zmore 103 kilovate (140 KM). V povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom z razmeroma dolgimi prestavnimi razmerji ni ponujal športnosti, a je vseeno dovolj zmogljiv, da se Xceed dovolj hitro zgane z mesta. Po naši presoji je ta motor osnovna izbira za vse
tiste, ki niso zelo umirjeni in varčni vozniki, saj bodo malce bolj razigrani ob izbiri vstopnega trivaljnika hitro želeli več, motor pa tudi … več goriva. A o litrskem bencinarju več prihodnjič, ko bo na vrsti za test. Tovarniški podatki tokratne izbire potrjujejo, da je zmerno zmogljiva srednja izbira. Pospešek do stotice traja nekaj manj kot deset sekund, merilnik hitrosti pa niti na nemškem autobahnu ne preseže 200 km/h. Ob tovrstnem priganjanju je poraba goriva primerno velika, nežna
noga pa lahko vozi tudi s šestimi litri. Mi se nismo vedno mogli upreti dobri vodljivosti in odzivnosti, čeprav z nekoliko mehkejšim podvozjem kot pri ceedu, zato je povprečna poraba na koncu testa znašala 8,2 litra.
Lahko rečemo, da je ceed plod pametne strategije Kie ali pa uspeh vseh derivatov pripišemo kakšnemu čarobnemu uroku. Niti ni pomembno, glavno je, da je Xceed dokazal, da je in bo upravičeno navduševal slovenske kupce. Tudi s ceno, ki za testno različico v primeru financiranja znaša manj kot 23 tisočakov, ob izbiri vozila iz zaloge pa lahko še precej manj.