Nova platforma, novi pogoni
Iz korporacije Kia Motors Corporation so v teh dneh predstavili nekaj več podrobnosti o novostih, ki zadevajo plaftormo in motorje nove generacije Sorenta.
Nova platforma nudi več prostora, udobja in užitka v vožnji
Novi Sorento bo Kiin prvi SUV z novo platformo. S kompaktnim prostorom za motor, krajšima previsoma in daljšo medosno razdaljo, platforma omogoča povsem nov dizajn in lego na cesti, obenem pa nudi udobnejšo in zabavnejšo vožnjo. Sorento je v primerjavi s predhodnikom v dolžino pridobil 10 mm, medosna razdalja z dodatnimi 35 mm po novem znaša 2.815 mm. Sedaj kabina nudi več prostora kot večina konkurentov, inteligetna prostorska zasnova pa Sorentu zagotavlja največjo prtljažno prostornino v
razredu velikih SUV-jev.
Ko je bila leta 2002 predstavljena prva generacija Sorenta, je imel ta legendarni model robustno šasijo, ki je nudila veliko prostora in terenske zmogljivosti. Preskok na samonosno karoserijo 2. generacije Sorenta, ki se je zgodil leta 2009, je prinesel spremembo voznih lastnosti vozila. Kiina nova SUV platforma predstavlja podobno pomemben korak najnovejše generacije Sorenta, saj postavlja nove standarde v svojem razredu na področju prostornosti, uporabnosti, učinkovitosti in kakovosti.
Novi elektrificirani ‘Smartstream’ turbo motorji
Nova platforma je namenjena novemu ‘Smartstream’ turbo hibridnemu pogonu. Novi pogon, Sorentov prvi elektrificirani pogon, prinaša 1.6 T-GDi turbo bencinski motor, elektro motor z močjo 44,2 kW in litij-ionski polimerski baterijski sklop z zmogljivostjo 1,49 kWh. Bencinski in elektro motor skupno zagotavljata 169 kW (230 KM) in 350 Nm navora, ob teh solidnih zmogljivostih je potrebno omeniti nizke emisije novega elektrificiranega pogona. Inteligentna prostorska zasnova nove platforme
omogoča postavitev baterijskega sklopa pod vozilom, brez posega v kabino ali prtljažni prostor.
Novi 8-stopenski menjalnik z dvojno (mokro) sklopko (8DCT)
Sorentov novi štirivaljni 2.2 ‘Smartstream’ dizelski motor, ki bo na voljo v Evropi in Južni Koreji, proizvaja 148 kW (202 KM), navor pa znaša 440 Nm. Ta motor moč prenaša prek Kiinega novega 8-stopenjskega menjalnika z dvojno (mokro) sklopko (8DCT), ki je nastal z namenom zagotavljanja uglajenega pretikanja, značilnega za običajne samodejne menjalnike, obenem pa je izboljšan v primerjavi z menjalnikom s suho dvojno sklopko. V prihodnje lahko pričakujemo še nekaj novih pogonov, med drugim
priključno hibridno različico.
Poleg nove platforme in pogonov se lahko novi Sorento pohvali s številnimi visokotehnološkimi varnostnimi in udobnostnimi pripomočki, s katerimi se razlikuje od ostalih SUV modelov. To so npr. Kiin prvi večstopenjski zavorni sistem, ki zmanjšuje posledice sekundarnih trkov. Sistem samodejno zavira v primeru sprožitve zračnih blazin po začetnem trku, ter tako varuje potnike pred sekundarnimi čelnimi ali stranskimi udarci. Večstopenjski zavorni sistem bo zaradi zagotavljanja večje varnosti na
voljo z osmimi zračnimi blazinami, med drugim s sredinsko blazino med prednjima sedežema in kolenskima za voznika in sovoznika.
V Ženevi bo svetovna premiera novega Sorenta
Novi Sorento se svetovni javnosti premierno predstavi 3. marca na avtomobilskem salonu v Ženevi, pri nas in drugod po Evropi ga pričakujemo ob koncu poletja.