intervju z influencerjem Bernardom
|

V svet TikToka – intervju z influencerjem Bernardom

Tokrat vas popeljemo v marketinški in influencerski svet našega sodelavca Bernarda. Bernard, doma iz Radeč, deli svojo zgodbo o vzponu v svetu TikToka, odkriva skrivnosti svojega uspeha in razkriva, kako influencerji vplivajo na digitalno dobo. V intervjuju razkrije njegove prve korake na TikToku in vse do tega, ko je postal obraz avtohiše Pan Jan.

Bernard, iz kje prihajaš in kakšno delo opravljaš? 

Prihajam iz Zasavja, natančneje iz Radeč. Moje delo zajema del marketinga kot je oglaševanje, drugi del pa je skrb za socialna omrežja, se pravi sestavljanje objav, načrtovanje in še kaj bi se našlo. V socialna omrežja spada tudi Tik Tok, s katerim se jaz največ ukvarjam.

Kdaj si začel delati z Tik Tok-om?

Na začetku sem bil le občasen gledalec Tik Toka, vendar nisem nikoli razmišljal o ustvarjanju vsebine na tej platformi. Spraševal sem se, kaj ljudje sploh objavljajo, saj na začetku ni bilo jasno, kaj je bil namen te aplikacije. Ko pa je Tik Tok postajal vse bolj priljubljen, sem se odločil, da bom poskusil ustvariti svoj video.

Nenadoma sem dobil navdih in si rekel, zakaj pa ne bi poskusil razumeti, kaj je tako posebnega na Tik Toku. Tako sem začel raziskovati možnosti, ki jih ta platforma ponuja. Kasneje sem dobil priložnost v Avtohiši Pan Jan, kjer me je direktorica Anita spodbudila, da poskusim ustvariti vsebino. Od takrat naprej sem se poglobil v svet Tik Toka in raziskoval, kaj lahko dosežem in ustvarim na tej platformi. Glede na skromni začetek, se je zadeva kar dosti dobro odprla.

Se pravi, da si sedaj influencer Avtohiše Pan Jan? 

Je tako. Kakšen naziv (smeh).

Mi lahko bolj podrobno opišeš kaj sploh pomeni influencer in kakšen vpliv imate influencerji?

V bistvu … biti influencer ima skoraj malo negativen prizvok, glede na to, kaj vse se piše o influencerjih pa tudi kaj si ljudje vse mislijo o influencerjih. Sploh pri nas, ko vidimo, kam so se zadeve pripeljale, tako da biti oklican influncer ni tako bleščeče, kot se sliši. Tako tudi, ko se s kom srečam, nikoli ne razglašam, da sem influencer. Itak tisti, ki me poznajo, to vedo, pa tudi z objavljanjem videev se to hitro razve in te potem že poznajo iz tega.  Ampak ja, bit influencer je po drugi strani tudi odgovornost, kaj zdaj ti pokažeš pa na kakšen način pokažeš. Glede na to, da Tik Tok spremlja relativno mlada populacija, se mi zdi, da bi moralo biti malo več »samoodgovornosti« med influencerji, kaj dejansko lahko objaviš in kaj ne.

Misliš, da bi morala biti neka meja? 

Meja med sprejemljivostjo vsebine na različnih družbenih platformah je zelo zabrisana. Nekdanja raziskava o tem, kaj ljudje tolerirajo na določenih platformah, je pokazala, da je meja na Tik Toku precej drugačna kot na YouTubu. To velja tudi za naš trg. Vsebina, ki je primerna za Tik Tok, morda ni enako dobrodošla na YouTubu in še manj na Facebooku. To kaže, kako različno ljudje razmišljajo.

Tik Tok je zanimiva platforma, ki je prinesla veliko pozitivnega, vendar tudi nekaj negativnega. Vsaka platforma ima svoje prednosti in slabosti. Biti influencer pa je res zanimivo. Spoznavanje novih stvari, ljudi in ustvarjanje vsebine je vznemirljivo, vendar se moraš naučiti sprejeti samo sebe, tudi takrat, ko delaš smešne grimase ali druge nenavadne stvari.

Vsak začetek je težak, vendar se s vsakim videom izboljšuješ. Na začetku so lahko videi manj kakovostni, vendar se s časom učiš, eksperimentiraš in razvijaš nove ideje. Veliko truda in dela je v ozadju ustvarjanja uspešnih vsebin. Na primer nekdo, ki doma pleše in objavi na Tik Toku ni ravno umetnost, vendar imajo dober doseg, ker je takšna vsebina priljubljena. To pač ni zahteven vsebinski ustvarjanje, ampak doseže veliko občinstvo brez veliko truda.

No in ti sodeluješ samo z avtohišo Pan Jan? 

Ja, kar se Tik Tok-a tiče, eksluzivno samo za Pan Jan. Ne bom rekel, da ne peljem drugih avtov, jih rad vozim, snemam pa striktno samo za Pan Jan. Enostavno se mi ne zdi prav, da bi delal tudi za konkurenčno podjetje.

No Bernard, mene zanima, kako si ti pridobil sledilce? 

Občasno je dobro objaviti kakšno neumnost, da pridobite pozornost. Če bi zdaj razmislil o tem, da bi šel resnično čez meje in v ekstreme, bi se verjetno hitro razširilo, vendar je pomembno ohranjati določene okvirje, saj na Tik Toku sledijo tudi mladi. V zadnjem času pa se povprečna starost uporabnikov platforme močno dviga, saj starejši ljudje prav tako prihajajo na to platformo. Gre za svojevrstno migracijo, kjer mladi odhajajo in starejši prihajajo za njimi. Pravzaprav, starši so pogosto med prvimi, ki migrirajo, da bi spremljali svoje otroke.

Kaj pa meniš o posnetkih, ki jih deliš v živo? 

Posnetki v živo so ključnega pomena. Ljudje cenijo avtentičnost. To sem sam dojel, ko sem eksperimentiral z objavljanjem neprofesionalnih fotografij, ki so dosegle veliko več ogledov in interakcij kot profesionalno urejene. Ljudje se odzivajo na pristnost.

Pri ustvarjanju videov v živo je pomembno, da ohranjaš spontanost in ne režiraš vsebine, da gledalci vidijo trenutno dogajanje. Ključna je interakcija. Tudi pri ustvarjanju videov za Pan Jan v živo, redno berem komentarje in nanje odgovarjam. Vedno si vzamem čas, da preberem uporabniška imena in se odzovem nanje, kar ustvarja občutek povezanosti in pomembnosti za sledilce. Čustva in reakcije so zelo cenjene, in hitra odzivnost je ključna.

Pred samim snemanjem si moraš verjetno pripraviti scenarij za snemanje, torej kakšna bo vsebina tvojega videoposnetka. Od kje črpaš ideje?

Pišem si ne, saj se to pri meni ne izkaže ravno najbolje. Vsepovsod iščem ideje, nato jih prilagodim lokaciji in tematiki ter jih posnamem. Ko začnem s snemanjem, vedno lahko kaj še izboljšam. Najboljši videi so tisti, ki nastanejo spontano, brez režije ali igre. Ljudje zlahka prepoznajo, kdaj je nekaj zaigrano. Edine scenarije, ki jih pišem, so za našo ambasadorko Nino Pušlar. Včasih tudi ona želi vedeti, kaj bomo snemali vnaprej.

Kakšen je pa tvoj odnos s sledilci in ali misliš, da s svojim delom, ustvarjanjem tik tok vsebin in priporočanjem lahko vplivaš na nakupne navade sledilcev?

Vpliv je zagotovo prisoten, kar lahko povem iz svojega lokalnega okolja. Ljudje, ki me poznajo, pogosto pristopijo in vprašajo: “Si že vozil ta avto? Kako se ti zdi? Bi ga priporočal?” Vedno jih usmerjam k Pan Jan-u, če imajo kakšno vprašanje o avtomobilih. To priporočilo ima velik vpliv. Ko povem, da bom poklical prodajalca, kot sta Iztok ali Mitja, strankam daje občutek pomembnosti.

Kako sploh potekajo tvoji delovni dnevi? Kot influnecer, marketing ipd? 

Če sem v pisarni, običajno delam osem ur. Vendar pa se velikokrat zgodi, da sem ves dan na terenu, kjer snemamo različne vsebine. Včasih se vikend hitro odvije, še posebej, če snemamo avtomobile za Pan Jan.

Kako si začel delati z podjetjem Pan Jan in kakšne so tvoje naloge? Koliko časa si že pri nas?  

Približno dve leti nazaj se je začelo. Takrat smo vstopili v podjetje Pan Jan z namenom ustvarjanja videov. Začeli smo s promocijskimi videi, a zadeve so se začele razvijati, vsaka stvar svojim tokom. Moj glavni fokus sta zdaj Tik Tok in YouTube, skupaj s promocijskimi videi.

Si imel kdaj vizijo postati en izmed (»top«) influencerjev ali se to kar zgodi? 

Želim rasti in se razvijati še naprej. Na eni strani želim biti vrhunski, da ne postanem običajen influencer. Moj cilj je imeti pozitiven vpliv in biti zgled, saj je to ključno. To je zahtevna pot in potrebujem čas, da dosežem te cilje. Mladi nas spremljajo in se zgledujejo po nas, zato je ustvarjanje kakovostne, vzorne vsebine izjemno pomembno.

intervju z influencerjem Bernardom

Podobne objave