Zgodba o uspehu Škodinih SUV-jev se nadaljuje
Škoda Auto proslavlja proizvodnjo svojega trimilijontega SUV-ja, črnega modela Škoda Kodiaq Sportline, ki je zapeljal s tekočega traku v tovarni Kvasiny. Potem ko je Škoda leta 2009 z modelom Škoda Yeti prvič vstopila v segment SUV, so ta vozila hitro postala sestavni del ponudbe češkega avtomobilskega proizvajalca. Škoda je v okviru svoje uspešne SUV-ofenzive predstavila modelske serije Kodiaq, Karoq in Kamiq ter svoj prvi popolnoma električni SUV, zasnovan na platformi MEB, model
Enyaq. Z uspehom modela Kushaq v Indiji SUV-ji zdaj globalno predstavljajo skoraj polovico vseh Škodinih dobav.
Andreas Dick, član uprave družbe Škoda Auto, direktor proizvodnje in logistike: “Proizvodnja treh milijonov SUV-jev od leta 2009 predstavlja fantastičen dosežek za naš celotni kolektiv. Ta mejnik priča o tem, v katero smer se razvijajo želje naših strank in kako se jim mi prilagajamo, da izpolnjujemo njihove potrebe. Danes skoraj 50 % vozil, ki jih dobavimo, pripada segmentu SUV. Naše poslanstvo je jasno: v celoti se zavzemamo za elektrifikacijo naše ponudbe SUV-modelov in za
ustrezno preureditev naših proizvodnih obratov. Sprejeli smo ta izziv!”
Škoda na Češkem v tovarni v Mladi Boleslav proizvaja modele Kamiq, Enyaq in Enyaq Coupé, medtem ko v tovarni Kvasiny izdelujejo Karoq in Kodiaq. Poleg tega Škodine SUV-modele proizvajajo na Kitajskem, v Indiji, Ukrajini in na Slovaškem.
Yeti: Škodin prvi SUV-model: Leta 2009 je Škoda Auto predstavila svojo takrat peto modelsko serijo – Yeti. Prvi SUV češkega proizvajalca avtomobilov je bil kompakten in se je ponašal s tipičnimi lastnostmi SUV‑jev, kot sta bila dvignjen sedežni položaj in prostornost, ki so ju dopolnjevale ‘simply clever’ rešitve, na primer zadnji sedeži VarioFlex. Proizvodnja modela Yeti se je zaključila leta 2018 z več kot 684.000 izdelanimi primerki. Njegov uspeh je postavil temelje za
Škodino obsežno SUV-ofenzivo.
Kodiaq: pionir SUV-ofenzive v pričakovanju naslednje generacije: Kodiaq je svetovno premiero doživel septembra 2016. Model Kodiaq RS, ki je bil predstavljen jeseni 2018, je bil prvi SUV v Škodini športni družini z oznako RS. Do zdaj je bilo izdelanih več kot 841.000 primerkov Škodinega največjega SUV-ja. Škoda bo v prihodnjih tednih razkrila drugo generacijo Kodiaqa, ki bo imel tudi priključnohibridno različico z električnim dosegom več kot 100 kilometrov.
Škoda Karoq: pospešitev SUV-ofenzive: Leta 2017 je Škoda predstavila Karoq kot drugi model v svoji SUV-ponudbi. Ta kompaktni model je hitro postal eden od stebrov Škodine aktualne ponudbe, saj je bilo izdelanih že več kot 705.000 primerkov. Leta 2021 je bil Karoq na voljo že v 60 državah in je bil po številu prodanih vozil na tretjem mestu za najbolje prodajano Octavio in mestnim SUV-jem Kamiq. Posodobljeni model iz leta 2022 je prinesel bolj prefinjen
oblikovalski slog in vključitev trajnostnih materialov.
Škoda Kamiq: vstop v segment mestnih SUV-jev: S Kamiqom je Škoda v svojo ponudbo dodala model, ki se uvršča v hitro rastoči segment mestnih SUV-jev. Od prihoda na trg leta 2019 je s tekočega traku zapeljalo prek 537.000 Kamiqov, vključno z modelom Kamiq GT na Kitajskem. Zaradi takšnega uspeha je bil to v letih 2021 in 2022 Škodin najbolje prodajani SUV. Avgusta je Škoda predstavila posodobljene različice modela Kamiq z izboljšavami na področju dizajna, varnosti in
povezljivosti.
Enyaq in Enyaq Coupé: SUV vstopa v električno dobo: Škoda Auto je septembra 2020 s predstavitvijo modela Enyaq, svojega prvega serijskega modela, ki temelji na modularni platformi za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen, zaznamovala pionirski trenutek v svoji strategiji e-mobilnosti. Januarja 2022 je bil predstavljen Enyaq Coupé, ki se ponaša z emocionalnim dizajnom, športno estetiko in prostorno notranjostjo. V tovarni v Mladi Boleslav je bilo do danes izdelanih več
kot 166.000 vozil Enyaq in Enyaq Coupé.
Kushaq: izdelan v Indiji za Indijo: Škoda Kushaq, ki je na trg prišel leta 2021, je prvi model znamke, ki ga proizvajajo lokalno v Indiji. Od začetka prodaje je bilo izdelanih že skoraj 64.000 Kushaqov, kar potrjuje Škodino zavezanost indijskemu trgu. Z izkoriščanjem obstoječih sinergij za dinamično rastoče trge bodo prva vozila Kushaq iz tovarne Pune kot CKD (Completely Knocked Down oz. popolnoma razstavljene komponente) izvožena v Vietnam, kjer bodo v drugem
polletju 2024 začeli izvajati končno montažo.
Trekka: Škodin pionirski predhodnik: Vsestranska Trekka, ki je bila predstavljena leta 1966, je predhodnica današnjih Škodinih SUV‑modelov. Razvita je bila v sodelovanju z lokalnim uvoznikom Škodinih vozil in drugimi novozelandskimi podjetji ter je bila prvo vozilo, ki je bilo v celoti zasnovano in izdelano na Novi Zelandiji. Tehnične sklope iz Mlade Boleslav, ki so med drugim vključevali motorje in menjalnike, so pošiljali na Novo Zelandijo, kjer so jih nato vgrajevali v vozila.
Do leta 1972 so v tovarni Ōtāhuhu izdelali skoraj 3.000 vozil Trekka.