Zastavonoša in pol
Škodin največji model je bil do sedaj precej racionalen avtomobil. Prvi je bil v bistvu le podaljšan in kozmetično spremenjen passat. Drugi je bil že bolj samosvoj model, ki pa se, zlasti v kombilimuzinski izvedbi, ni mogel pohvaliti z graciozno obliko. Zato, čeprav si ga je omislil tudi naš bivši predsednik Türk, ni dosegel želene reprezentančne vloge.
Tretja generacija pa je začela pisati povsem novo zgodbo. Kot nam je na slovenski predstavitvi povedal Škodin oblikovalec, Ljubljančan Marko Jevtič, je nova platforma oblikovalski ekipi omogočila veliko več svobode. In rezultat je nesporen. Avtomobil je oblikovan dinamično, predvsem pa zelo skladno. S svojim predhodnikom, ki je bil razmeroma ozek in visok, tako res nima veliko skupnega. Njuna edina skupna točka je izjemna prostornost. To velja zlasti za drugo vrsto, ki ponuja toliko prostora
kot limuzine najvišjega razreda. Pohvale si zasluži tudi pravilno oblikovan in lepo obdelan prtljažnik, ki v osnovni postavitvi sprejme kar 625 litrov.
Izjemni prostornosti in preverjeni koncernski tehniki novi superb dodaja še dinamično in zelo skladno kombilimuzinsko obliko.
Kaj pa tehnika? Tu superb ne prinaša posebnih novosti in ostaja v poznanih koncernskih okvirih. Testni primerek je poganjala najmočnejša različica dvolitrskega turbodizla, ki razvije 140 kilovatov (190 KM) in 400 Nm navora. Ta veliki limuzini, pardon, kombilimuzini, omogoča zelo spodobne pospeške in lahkotna križarjenja. Opcijski šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko DSG prestavlja hitro in se zelo dobro prilagaja slogu vožnje, a pri pretikanju v vzvratno prestavo malce zamuja ter ob
hitrejših speljevanjih deluje precej sunkovito. Malce zmotijo tudi značilni dizelski tresljaji, ki jih v tako velikem in bogato opremljenem avtomobilu ne bi pričakovali. Na testu je povprečna poraba goriva znašala 7,1 litra plinskega olja, pri čemer bi lahko ob bolj umirjeni vožnji brez težav shajali s 6,5 litra na 100 kilometrov, kar je odličen rezultat.
Dinamično uravnavanje podvozja mu omogoča različne načine vožnje, a najbolj mu pristoji umirjeno in udobno križarjenje.
In ravno umirjena vožnja superbu najbolj pristoji. Najbogatejši paket opreme L & K med drugim vključuje dinamično uravnavanje podvozja DCC, ki prilagaja blaženje glede na izbiro voznega načina. Poleg osnovnega normal imamo na voljo še udobni način comfort ter športni sport. V udobnem načinu udobja res ne manjka, a avtomobil pri vožnji čez daljše neravnine kar malce zaplava, pri vožnji čez krajše neravnine ali pri močnejšem zaviranju pa prihaja do izrazitega vzdolžnega nihanja karoserije.
V načinu normal ni bistvene razlike, je pa ta najbolj primeren za vsakdanjo uporabo.
Več razlike je v športnem načinu, saj podvozje občutno otrdi. Ob tem se z manj očitno servo ojačitvijo prilagodi tudi delovanje krmilnega mehanizma, menjalnik pa skrbi, da se motor dalj časa nahaja v višjih vrtljajih. Kljub temu zaradi velike medosne razdalje, nezanemarljive mase in zgolj povprečno komunikativnega volana pretirane agilnosti med ovinki ne smete pričakovati.
Skratka, superb z najbogatejšo opremo L & K lahko zadovolji različne okuse in različna razpoloženja ter zgledno skrbi ne le za udobje, temveč tudi za varnost. Med drugim zna namreč prepoznavati prometne znake, samodejno zavirati in pospeševati ter vzdrževati smer znotraj voznega pasu. Poleg tega razvaja z usnjenim oblazinjenjem, ventilacijo sprednjih sedežev ter vrhunskim zvočnim sistemom. Novi čeh je, torej, pravi zastavonoša, ki prvič ni le racionalen, temveč tudi zelo atraktiven in za
približno 40 tisočakov ponuja več kot večina tekmecev.