Uspešen Dan slovenskih avtomobilskih dobaviteljev v podjetju Škoda
Ljubljana, 9. oktober 2013 – Včeraj je v prostorih Škoda Service Training centra v Mladi Boleslav na Češkem potekal Dan slovenskih dobaviteljev v Škodi (Slovenian Suppliers’ Day in Škoda), na katerem se je predstavila slovenska avtomobilska industrija. Odmeven dogodek, na katerem je visokim predstavnikom tega podjetja svoje izdelke in storitve predstavilo 18 slovenskih podjetij, so skupaj organizirali Javna agencija SPIRIT Slovenija, Veleposlaništvo Republike Slovenije v Pragi in Avtomobilski
grozd Slovenije (ACS) ter Porsche Slovenija, d. o. o.
Udeležence je uvodoma nagovoril Karlheinz Hell, član uprave odgovoren za nabavo iz ŠKODA AUTO, ki je predstavil zgodovino podjetja in načrte za prihodnjo rast. Čeprav je skupina Volkswagen najpomembnejši partner slovenskih podjetij, pa doslej slovenska podjetja s Škoda Auto skorajda niso sodelovala. Zato je izrazil pričakovanje za povečanje deleža slovenskih dobaviteljev v njihovi nabavni verigi, ki trenutno znaša le 15,3 milijona EUR, kar je v primerjavi s celotno letno nabavo podjetja (5
milijard EUR) malo.
V nadaljevanju je veleposlanica RS v Pragi mag. Smiljana Knez avtomobilsko industrijo izpostavila kot eno izmed najbolj perspektivnih panog za spodbujanje gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in Češko ter izrazila prepričanje, da bo ta dogodek dodatno prispeval k nadaljevanju trenda rasti blagovne menjave med državama. Značilnosti slovenske avtomobilske industrije ter njen pomen za slovensko gospodarstvo pa je udeležencem predstavil Dušan Bušen, direktor avtomobilskega grozda Slovenije.
V nadaljevanju so predstavniki 18 slovenskih podjetij na svojih razstavnih prostorih predstavili svoje proizvode in rešitve okoli 50 najvišjim predstavnikom nabavnih oddelkov Škoda Auta. Namen dogodka je bil namreč predstavitev in poglobitev sodelovanja slovenskih podjetij s področja avtomobilske industrije s podjetjem, ki velja za največjega proizvajalca avtomobilov in največje proizvodno podjetje v Srednji Evropi.
Slovenska podjetja so bila z dogodkom zadovoljna. »Škoda je velik in pomemben igralec na evropskem avtomobilskem trgu. Sodelovanje na takem dogodku, kjer imaš možnost pogovora z odgovornimi neposredno v tovarni, pomeni preskok prvih ovir pri navezovanju stikov. Zaenkrat s Škodo še ne poslujemo, je pa velik potencial glede na to, da dobavljamo že nekaterim uveljavljenim proizvajalcem avtomobilov. Podobnih dogodkov bi se še udeleževali, tudi zaradi navezave kontaktov s kolegi iz drugih
slovenskih podjetij, sta poudarila Bogdan Vrtovec in Mitja Berce iz podjetja Letrika, d. d.
»Ko gre za skupinsko predstavitev pod okriljem države – s pomočjo gospodarske diplomacije in podpornih inštitucij, kot sta ACS in javna agencija SPIRIT Slovenija, ima dogodek tudi večji pomen in težo, na ta način pa je tudi lažje priti do pravih ljudi,« je prepričan Primož Vesel iz podjetja Kovinoplastika Lož. »Pozitivno sem presenečen, da smo imeli možnost pogovora z vodstvenim kadrom, saj smo pričakovali, da se bo predstavljala predvsem Škoda, vendar pa je bil poudarek resnično na
dobaviteljih. Podobnih dogodkov se bomo z veseljem udeležili tudi v prihodnje.«
Mateja Šterk in Igor Potočar iz podjetja Siliko, d. o. o. sta se za udeležbo na predstavitvi na Češkem odločila zaradi vzpostavitve kontaktov z najvišjimi predstavniki uprave podjetja Škoda. »Pričakujemo, da bomo v prihodnosti sklenili kakšen posel. Z organizacijo dogodka smo zelo zadovoljni, saj sami takih kontaktov ne bi mogli vzpostaviti. Podobnih dogodkov bi se udeležili tudi v prihodnosti, za nas pa je poleg avtomobilske industrije zanimiva tudi bela tehnika, sanitarna industrija,
farmacija in drugo.«
Podoben dogodek je potekal že februarja letos, ko je bila v podjetju BMW v Münchnu predstavitev slovenske avtomobilske industrije. Skupaj so ga organizirali javna agencija SPIRIT Slovenija, Slovenski avtomobilski grozd, BMW Group in BMW Slovenija, na njem se je predstavilo 12 slovenskih podjetij, pritegnil pa je več kot 300 obiskovalcev.
Na Dnevu slovenskih dobaviteljev v Škodi se je predstavilo 18 slovenskih podjetij.