Škoda začela izdelovati nove trivaljne bencinske motorje
Škoda zdaj v matični tovarni v Mladi Boleslav izdeluje povsem nove trivaljne bencinske motorje. Motor 1.0 MPI iz družine EA 211 je na voljo v dveh izvedbah (44 kW in 55 kW), njegovi glavni aduti pa so nizka masa, nizka poraba in nizke emisije.
“V preteklih letih smo izjemno povečali kapacitete proizvodnje vozil v Mladi Boleslav, zdaj pa se tudi na področju proizvodnje motorjev pripravljamo na večji obseg dela,” tako Michael Oeljeklaus, član uprave družbe Škoda, odgovoren za proizvodnjo in logistiko. “Z začetkom proizvodnje trivaljnih motorjev MPI iz družine EA 211 smo postavili nov mejnik v proizvodnji naših agregatov na Češkem in obenem dobili potrditev za storilnost naših zaposlenih,” pravi Oeljeklaus.
Družina bencinskih motorjev EA 211 iz koncerna Volkswagen obsega tri- in štirivaljne bencinske motorje s štirimi izvedbami gibne prostornine, od 1,0 do 1,6 litra. Škoda od konca leta 2012 že proizvaja bencinske motorje 1.2 in 1.4 TSI iz družine EA 211. Zdaj pa smo v tovarni v Mladi Boleslav proizvodnjo razširili še na agregat 1.0 MPI. MPI je kratica za Multi Point Injection, tj. večtočkovno vbrizgavanje goriva. Ta novi agregat se vgrajuje v male in kompaktne avtomobile znamk Škoda, SEAT in
Volkswagen.
Novi trivaljni motor navdušuje z nizko porabo, nizkimi emisijami in nizko maso. Zaradi širokega razpona vrtljajev in obremenitve pa je motor 1.0 MPI izjemno zanesljiv in robusten ter že pri nizkih hitrostih tudi nadvse dinamičen. To so lastnosti, ki pridejo prav predvsem pri mestni vožnji. Motor izpolnjuje stroge zahteve standarda EU 6. Na voljo sta dve različno močni izvedbi: 44 kW (60 KM) in 55 kW (75 KM).
Z začetkom proizvodnje motorjev 1.0 MPI Škoda izpričuje svoje kompetence na področju razvoja in proizvodnje agregatov. Poleg motorjev TSI in MPI iz družine EA 211 Škoda že od leta 2001 proizvaja agregat 1.2 HTP iz družine EA 111. V začetku maja je iz Škodine tovarne prišel trimilijonti motor 1.2 HTP. Na področju proizvodnje komponent pa Škoda veliko pozornosti namenja tudi proizvodnji menjalnikov. V Mladi Boleslav tako izdelujejo menjalnike MQ 200 in MQ/SQ 100, v tovarni Vrchlabí pa poteka
proizvodnja avtomatskih menjalnikov z dvojno sklopko serije DQ 200.
V prihodnjih letih bo Škoda še naprej razvijala svoje strokovno znanje na področju proizvodnje motorjev in menjalnikov. V ta namen ravno postavljajo nov center za testiranje motorjev v okviru razvojnega centra v Česani v bližini Mlade Boleslav. Samo v ta center bo Škoda skupaj s koncernom Volkswagen vložila več kot 34 milijonov evrov. Trenutno je to največja razvojna investicija na Češkem.
Škoda je motorje začela izdelovati že leta 1899. Štiri leta po začetku delovanja podjetja, ki je sprva izdelovalo kolesa, sta ustanovitelja Václav Laurin in Václav Klement (L&K) predstavila prvo kolo z motorjem oziroma t. i. motocikel. Za pogon dvokolesnika sta se uporabljala dva enovaljna motorja z 1,25 oz. 1,75 KM.
Mejniki v Škodini proizvodnji motorjev za koncern Volkswagen
1997
– Škoda prvič izdela motor za koncern Volkswagen: 1,0-litrski bencinski motor
s 37 kW (50 KM).
2001
– Začetek proizvodnje motorjev 1.2 HTP (EA 111)
2009
– Začetek proizvodnje motorjev 1.2 TSI (EA 111)
2012
– Začetek del za izgradnjo novega centra za testiranje motorjev v Česani
– Začetek proizvodnje novih motorjev 1.2 TSI in 1.4 TSI (EA 211)
2014
– Začetek proizvodnje motorjev 1.6 MPI (EA 211)
– Proizvodni jubilej: trimilijonti motor 1.2 HTP
– Začetek proizvodnje motorjev 1.0 MPI (EA 211)