Puščica, ki je pokončala Yetija
Avtomobil, ki v ponudbi znamke zapolni praznino za tako uspešnim modelom, kot je Škodin yeti, zagotovo nima lahkega dela. Prav tako ne more biti preprosto stopiti ob bok večjemu bratu kodiaqu, na katerega so bili kupci pripravljeni čakati nerazumno dolgo. Karoq – njegovo ime je skovanka eskimskih besed, ki pomenita avtomobil in puščica – je izziv sprejel z vsem, kar imajo za ponuditi ostali avtomobili te znamke, in k mizi prinesel še marsikaj samosvojega.
Pri obliki bi sicer v koncernu VAG lahko Čehom dovolili več ustvarjalnosti, saj so linije zadržano nevpadljive. Podobna zgodba je v notranjosti, kjer se sicer na račun odlične ergonomije ne moremo ravno pritoževati, strasti pa v Mlada Boleslav očitno nimajo prav veliko. Ni jasno, ali jih nazaj držijo Nemci, zagotovo pa imajo prav oni zasluge za visoko kakovost izdelave in dovršeno tehniko. V karoqu se voznik počuti domače v trenutku, ko se usede vanj. Še multimedija in vsi sodobni asistenčni
sistemi ter ostali pripomočki so preprosti in lahko razumljivi za uporabo. Manj navdušujoč je pogled na cenik, saj je za veliko dodatkov treba globoko seči v žep. Med drugim so za kar deset tisočakov ceno dvignili dodatki, kot so aktivni LED žarometi, radarski tempomat, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in drugi.
Karoq je odličen avtomobil, a bi mu z veseljem dali več samosvoje osebnosti.
S 16 centimetri dolžinskega prirastka v primerjavi z yetijem je temu primerno prostorsko radodarnejši. Spredaj se sedi zelo dobro, zunanja sedeža sta solidno odmerjena, le potnik na sredini bo na daljših poteh vsaj malce trpel. Za 460 evrov doplačila so sedeži v drugi vrsti posamično odstranljivi, kar dodaja k vsestranski uporabnosti. Velik prtljažni prostor je pri škodah že nekakšen zaščitni znak, zato ni presenetljivo, da ga ponuja tudi karoq. Osnova je 521 litrov, podrti sedeži ga povečajo
na zajetnih 1630 litrov. Tu so še domiselne rešitve, kot sta odstranljiva svetilka in priročno nameščen dežnik.
Velike oddaljenosti od tal sicer ne enačimo z dobrimi voznimi lastnostmi, a karoqa to ne ovira preveč. Hitro in suvereno se zna zapeljati tudi v ovinke, zlasti če ga poganja zmogljiv 1,5-litrski turbobencinski motor. Zmore 110 kW (150 KM), kar je v kombinaciji z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom dovolj za pospešek do 100 km/h v 8,6 sekunde. Omogoča precej vozne dinamike, a v zameno tudi veliko zahteva. Poraba goriva namreč hitro zleze tja do devetih litrov, a se ob zmerni vožnji ustali v
bolj sprejemljivem območju med sedmimi in osmimi litri. K varčnosti prispeva sistem izklopa dveh valjev, ko vožnja ne zahteva veliko moči, k potratnosti pa v primeru testnega avtomobila ni prispeval niti štirikolesni pogon. Ta je rezerviran le za izvedbo z dvolitrskim turbodizlom.
Po štirinajstdnevnem druženju s karoqom lahko rečemo, da je živeti z njim izjemno prijetno in preprosto. Ponuja zares dober paket, a zanj tudi veliko zahteva, saj testni primerek stane več kot 36 tisočakov! Po drugi strani je karoq zagotovo izgubil nekaj tistega razigranega šarma, ki ga je ponujal yeti. So pri Škodi skupaj z njihovim znanjem dobili tudi nemški smisel za humor?